> Eksporto plėtra
> Pasiruošimas eksportui
> Eksporto marketingo planas
Sėkmės istorijos

Šarūnas Chomentauskas, UAB „Exacaster“ direktorius Šarūnas Chomentauskas, UAB „Exacaster“ direktorius

Prieš dvejus metus nusprendę teikti ne tik programavimo paslaugas, bet kurti ir programinius produktus nė neįsivaizdavome, kad jie pasieks net tolimąją Aliaską, kurią išgarsino aukso karštligė, o aukso ieškotojų palikuonys taps lietuviško aukštos pridėtinės vertės produkto vartotojais.

Eksporto marketingo planas

Eksporto marketingo plano rengimas - tai dinamiškas procesas, prasidedantis nuo pagrindinių tikslų suformavimo ir palaipsniui plečiamas, surenkant ir pateikiant tikslesnę ir detalesnę informaciją. Planavimo eigoje reikia išsiaiškinti:

  • Koks produktas turi būti pasirinktas eksportui? Kokie pakeitimai turi būti padaryti tą produktą pritaikant užsienio rinkai?
  • Kokios šalys gali būti pasirinktos jūsų produktų eksportui?
  • Kokia specifika (konkurencija, kultūrų skirtumas, importo kontrolė ir pan.) pasižymi kiekviena pasirinkta rinka ir kokia eksporto strategija turėtų būti taikoma?
  • Kokio lygio ir kaip bus nustatyta eksportuojamo produkto kaina?
  • Kokie numatomi veiklos etapai, jų eiliškumas?
  • Kiek laiko reikia kiekvienam etapui įgyvendinti?
  • Kokie įmonės darbuotojai dalyvaus ir kokie jų uždaviniai ir atsakomybė eksportuojant?
  • Kokie bus laiko ir finansiniai kaštai įgyvendinant kiekvieną eksporto etapą?
  • Kaip gauti rezultatai bus įvertinami ir panaudojami modifikuojant eksporto planą?

Eksporto marketingo plano struktūra

  • Įvadas: Kodėl įmonė turi eksportuoti?
  • Eksporto politikos tikslai ir įsipareigojimai
  • Esamos situacijos analizė
    • Prekės arba paslaugos
    • Veikla
    • Personalas ir eksporto veiklos organizavimas
    • Įmonės ištekliai
    • Šakos struktūra, konkurencija ir paklausa
  • Marketingas
    • Tikslinės rinkos atranka ir įvertinimas
    • Eksportui skirtų produktų ir jų kainų nustatymas
    • Paskirstymo - realizavimo metodai
    • Pristatymo sąlygos ir terminai
    • Pardavimų įvertinimas: Pelno ir nuostolio ataskaitos prognozavimas
  • Taktika: Veiklos etapai
    • Svarbiausios tikslinės rinkos
    • Antrinės tikslinės rinkos
    • Netiesioginis marketingas
  • Eksporto biudžetas
  • Įgyvendinimo grafikas
  • Priedas. Pagrindinė informacija apie tikslines rinkas ir šalis