> Eksporto plėtra
> Rinkos pasirinkimas
> Eksporto rinkos pasirinkimas
Sėkmės istorijos

Prasibrauti į JAV padėjo geri komisiniai konsultantams

Vartotojų elgsenos prognozavimo sprendimus kurianti Lietuvos bendrovė „Exacaster“ JAV pasirašė antrą sutartį ir derasi su dar dviem amerikiečių telekomais. Tokių rezultatų įmonė sulaukė po pusmečio bendradarbiavimo su JAV prekybos konsultacijų kompanija „151 Advisors“, kurią VšĮ „Versli Lietuva“ pasamdė ieškoti klientų mūsų šalies informacinių ir ryšių technologijų įmonėms.

„Versli Lietuva“ sutartį su „151 Advisors“ pasirašė maždaug prieš metus. Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV)
nedidelėms lietuvių įmonėms brangu ir rizikinga dar nieko nepardavus steigti nuosavą pardavimų padalinį, o
norint čia įsitvirtinti reikia nuoseklaus darbo ir stiprių partnerių. Todėl „Versli Lietuva“ konkurso būdu
atrinko konsultantus, kad jie padėtų lietuvių informacinių ir ryšių technologijų (IRT) bendrovėms pritaikyti
JAV rinkai produktus ar paslaugas, sudėlioti kainodarą, parengti pasiūlymus potencialiems klientams.


 

Eksporto rinkos pasirinkimas

Eksporto rinkos atranka turėtų vykti keliais etapais. Iš pradžių reikėtų atrinkti dvi - tris rinkas (trumpąjį sąrašą), kurios būtų labiausiai tinkamos jūsų produktui. Atlikus detalią atrinktų rinkų analizę, įvertinus stipriąsias ir silpnąsias šios rinkos ir jūsų produkto puses bei galimybes šioje rinkoje, jūs galite atrinkti labiausiai tinkamą rinką.

Rinkų sąrašo sudarymas

  • Į kokį vartotoją ir/ar pramonės šakas yra orientuotas jūsų produktas?
  • Kokiose šalyse yra daugiausia šio produkto vartotojų?
  • Kokios šalys yra pagrindiniai šio produkto importuotojai?
  • Ar jūsų produktas yra pagamintas pagal reikiamus (tarptautinius) standartus?
  • Ar jūsų pasirinktose šalyse yra importo suvaržymai ir valiutos keitimo kontrolė?
  • Ar verslo aplinka jūsų pasirinktoje rinkoje yra stabili?
  • Ar šios šalys turi išvystytą infrastruktūrą, transportą?
  • Ar šių šalių vietiniai įstatymai įtakoja pramonės struktūrą, t.y. ar yra valstybės monopoliai?
  • Ar šios rinkos vartotojai skiriasi nuo vietinės rinkos vartotojų (ekonominiai, socialiniai, kultūrinai skirtumai)?
  • Kokia pagrindinė verslo bendravimo kalba pasirinktoje rinkoje?
  • Ar yra nusistovėję transporto ryšiai tarp tų rinkų ir Lietuvos?
  • Ar panašios lietuviškos prekės yra eksportuojamos į šias rinkas?

Atrinktų rinkų palyginimas

  • Koks Jūsų produkto rinkos dydis?
  • Kokia dalis tenka vidaus rinkai?
  • Kokią dalį sudaro importas?
  • Ar rinkos paklausa per paskutinius penkis metus didėja/mažėja?
  • Kokie faktoriai gali daryti įtaką paklausai ateityje?
  • Kaip gali keistis vartotojų poreikiai?
  • Kas yra konkurencinių produktų tiekėjai?
  • Kokia yra valstybės politika importo atžvilgiu?

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas