> Eksporto plėtra
> Rinkos pasirinkimas
> Eksporto rinkos pasirinkimas
Sėkmės istorijos

Kai noras turėti nuosavą veiklą virsta realybe

Prieš pusantrų metų palikusi darbus sostinėje 28 metų Sandra Kuprevičiūtė su vyru Antanu persikraustė į Kėdainius ir įkūrė MB „Sulčių fabrikas”. Šiam žingsniui ryžosi, nes visada svajojo ir kalbėjo apie savo nuosavą veiklą. Sandra anglų filologijos ir integruotos komunikacijos studijas baigė Kaune. Po to trejus metus dirbo viešajame sektoriuje komunikacijos specialiste. Jos vyras – informacijos vadybos specialistas. Abiejų darbas buvo įdomus, dinamiškas, kūrybiškas, tačiau po tam tikro laiko pradedi mąstyti, o kas toliau. Šiuo klausimu sutarė vieningai – norėjo savo nuosavos veiklos. Kadangi abu ambicingi ir nebijantys rizikuoti, taigi apsispręsti nebuvo sudėtinga. Persikraustę po pusės metų įkūrė savo įmonę, kuri specializuojasi sulčių ne iš koncentratų gamyboje.

Eksporto rinkos pasirinkimas

Eksporto rinkos atranka turėtų vykti keliais etapais. Iš pradžių reikėtų atrinkti dvi - tris rinkas (trumpąjį sąrašą), kurios būtų labiausiai tinkamos jūsų produktui. Atlikus detalią atrinktų rinkų analizę, įvertinus stipriąsias ir silpnąsias šios rinkos ir jūsų produkto puses bei galimybes šioje rinkoje, jūs galite atrinkti labiausiai tinkamą rinką.

Rinkų sąrašo sudarymas

  • Į kokį vartotoją ir/ar pramonės šakas yra orientuotas jūsų produktas?
  • Kokiose šalyse yra daugiausia šio produkto vartotojų?
  • Kokios šalys yra pagrindiniai šio produkto importuotojai?
  • Ar jūsų produktas yra pagamintas pagal reikiamus (tarptautinius) standartus?
  • Ar jūsų pasirinktose šalyse yra importo suvaržymai ir valiutos keitimo kontrolė?
  • Ar verslo aplinka jūsų pasirinktoje rinkoje yra stabili?
  • Ar šios šalys turi išvystytą infrastruktūrą, transportą?
  • Ar šių šalių vietiniai įstatymai įtakoja pramonės struktūrą, t.y. ar yra valstybės monopoliai?
  • Ar šios rinkos vartotojai skiriasi nuo vietinės rinkos vartotojų (ekonominiai, socialiniai, kultūrinai skirtumai)?
  • Kokia pagrindinė verslo bendravimo kalba pasirinktoje rinkoje?
  • Ar yra nusistovėję transporto ryšiai tarp tų rinkų ir Lietuvos?
  • Ar panašios lietuviškos prekės yra eksportuojamos į šias rinkas?

Atrinktų rinkų palyginimas

  • Koks Jūsų produkto rinkos dydis?
  • Kokia dalis tenka vidaus rinkai?
  • Kokią dalį sudaro importas?
  • Ar rinkos paklausa per paskutinius penkis metus didėja/mažėja?
  • Kokie faktoriai gali daryti įtaką paklausai ateityje?
  • Kaip gali keistis vartotojų poreikiai?
  • Kas yra konkurencinių produktų tiekėjai?
  • Kokia yra valstybės politika importo atžvilgiu?

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas