> „Versli Lietuva“: apie savo verslą svajoja didžioji dauguma jaunimo
Sėkmės istorijos

Reikia investuotojų? Yra

Sąlygos kurti pradedančiąsias technologijų įmones Lietuvoje yra vienos geriausių Europoje – itin kvalifikuoti programuotojai, greitas internetas ir gausybė prisistatyti bei investicijoms pritraukti skirtų renginių.

Tokia nuomone dalijasi Henrikas Urbonas, MB „Interactio“ įkūrėjas. Bendrovė sukūrė ir dabar investuotojams pristato programą „Simple To Act“, leidžiančią mobilųjį telefoną paversti mikrofonu ir juo naudoti dideliuose renginiuose.

Šiuo metu bendrovė savo išradimą tobulina ir ieško investuotojų. Pašnekovo teigimu, ne vienas jų gaminiu jau susidomėjo, sulaukta daugybės užklausų, programa išbandyta ne viename renginyje.

 

„Versli Lietuva“: apie savo verslą svajoja didžioji dauguma jaunimo

Straipsnio kuratoriai Versli Lietuva Atnaujinta: 2011-12-28
 

VšĮ „Versli Lietuva“ viešosios nuomonės tyrimų agentūrai „RAIT“ užsakė atlikti Lietuvos moksleivių ir studentų nuomonės tyrimą, kad būtų išsiaiškinta, koks yra Lietuvos jaunimo požiūris į verslą, bei sužinota, kiek jaunų žmonių ketina patys imtis verslo.

Š. m. rugsėjį, apklausus 16-25 metų amžiaus atrankos kriterijus atitinkančių moksleivių ir studentų, paaiškėjo, kad net 83 proc. jų norėtų įsteigti savo verslą. Labiausiai jaunimą vilioja IT, pramogų ir turizmo verslas.

„Mus labai džiugina žinia, kad netolimoje ateityje savo verslo ketina imtis didžioji dalis dabartinio jaunimo. Tam, kad ketinimai virstų tikrove, jiems reikės įgyti labai daug žinių. Tam ir skirtas renginys „Versli Lietuva“.Tikėtina, kad jaunosios kartos verslas bus skaidrus, paremtas pagarba partneriams ir vartotojui bei socialiai atsakingas“, – sakė ūkio ministras Rimantas Žylius.

Dovydas Varkulevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktorius, pridūrė, kad tokie kaip šis – konsultuojantys, švietėjiški, padrąsinantys ir skatinantys pradėti savo verslą ir jį plėsti, renginiai bus reikalingi ir ateityje, nes vis dėlto tyrimas parodė, kad 16 proc. jaunų žmonių nenorėtų pradėti verslauti, o 7 proc. atsakė, kad svajonių verslo apskritai neturi, nes idėja būti verslininku jiems nepatraukli.

 

Verslesni Lietuvoje yra vaikinai – 89 proc. jų ir 79 proc. merginų nurodė, kad norėtų turėti savo verslą, 20 proc. merginų verslininkėmis būti nenorėtų. Be to, verslą drąsiau steigtų tie jaunuoliai, kurių tėvai turi savo verslą – 36 proc. jų jau norėtų turėti savo verslą po 4-5 metų.

Verslumas priklauso ir nuo gaunamų pajamų – jaunuoliai, turintys mažiausią perkamąją galią – iki 600 litų vienam šeimos nariui per mėnesį – dažniau  nurodė, kad dar nėra apsisprendę, kada ketintų imtis savo verslo.

Tyrimo duomenys patvirtino, kad vaikinų ir merginų svajonės ir ketinimai steigti verslą skiriasi – IT, statybų ir automobilių verslai patraukliausi atrodo vaikinams, apie juos svajoja atitinkamai 30 proc., 11 proc. ir 12 proc. vaikinų, o merginoms patraukliausi pramogų (18 %), turizmo (12 %) ir mados (9 %) verslai. Vienas procentas apklaustųjų nurodė, kad jau turi savo verslą.

Šį penktadienį – šeštadienį „Litexpo“ parodų centre vyksiančiame renginyje „Versli Lietuva“ ekspertai atsakys į konkrečius klausimus apie įvairias verslo pradžios procedūras ir žingsnius, apie mokesčius bei galimus paramos gavimo būdus. Daugiau kaip 20 įvairaus sėkmingo verslo atstovų dalinsis savo sėkmės patirtimi, patars, kaip verslo idėją paversti verslu, pamokys, koks turi būti geras verslo planas, ir patars kaip ieškoti partnerių ir eksporto rinkų.

Renginio metu visiems norintiems pradėti verslą bus dalijami „Pirmųjų verslo metų paslaugų krepšeliai“, kurie garantuos, kad pradedantieji verslininkai, įsteigę savo pirmąją įmonę per artimiausius šešis mėnesius, galės pasinaudoti 50 valandų konsultacijų, 24 valandų mokymų ir virtualaus biuro paslaugomis ir kt.

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas