> „Versli Lietuva“: apie savo verslą svajoja didžioji dauguma jaunimo
Sėkmės istorijos

Luca Barbieri, DA ANTONIO restoranų tinklo direktorius Luca Barbieri, DA ANTONIO restoranų tinklo direktorius

Jau penkiolika metų darbuojamės Lietuvoje  ir toliau plečiame veiklą. Per šį laikotarpį įvyko daug teigiamų pokyčių, pastebime, kaip gerėja verslo sąlygos ir aplinka Lietuvoje. Tai nuteikia optimistiškai ir skatina veikti toliau.
Mūsų įmonė nedidelė, todėl, norėdami išlikti konkurencingi ir pelnyti klientų pasitikėjimą, privalome būti labai greiti, kūrybiški ir siūlyti tik geriausios kokybės paslaugas. Greitis ir sutaupytas laikas mums labai svarbu, nes pagrindinį dėmesį ir visus resursus skiriame klientui. Todėl labai džiaugiamės ir vertiname partnerius, kurių pagalba galime siekti savo tikslų. Verslui, ypač smulkiam, ypač svarbu gauti kokybiškas paslaugas iš viešojo sektoriaus, institucijų, kurių veikla nukreipta į verslumo skatinimą.

„Versli Lietuva“: apie savo verslą svajoja didžioji dauguma jaunimo

Straipsnio kuratoriai Versli Lietuva Atnaujinta: 2011-12-28
 

VšĮ „Versli Lietuva“ viešosios nuomonės tyrimų agentūrai „RAIT“ užsakė atlikti Lietuvos moksleivių ir studentų nuomonės tyrimą, kad būtų išsiaiškinta, koks yra Lietuvos jaunimo požiūris į verslą, bei sužinota, kiek jaunų žmonių ketina patys imtis verslo.

Š. m. rugsėjį, apklausus 16-25 metų amžiaus atrankos kriterijus atitinkančių moksleivių ir studentų, paaiškėjo, kad net 83 proc. jų norėtų įsteigti savo verslą. Labiausiai jaunimą vilioja IT, pramogų ir turizmo verslas.

„Mus labai džiugina žinia, kad netolimoje ateityje savo verslo ketina imtis didžioji dalis dabartinio jaunimo. Tam, kad ketinimai virstų tikrove, jiems reikės įgyti labai daug žinių. Tam ir skirtas renginys „Versli Lietuva“.Tikėtina, kad jaunosios kartos verslas bus skaidrus, paremtas pagarba partneriams ir vartotojui bei socialiai atsakingas“, – sakė ūkio ministras Rimantas Žylius.

Dovydas Varkulevičius, VšĮ „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktorius, pridūrė, kad tokie kaip šis – konsultuojantys, švietėjiški, padrąsinantys ir skatinantys pradėti savo verslą ir jį plėsti, renginiai bus reikalingi ir ateityje, nes vis dėlto tyrimas parodė, kad 16 proc. jaunų žmonių nenorėtų pradėti verslauti, o 7 proc. atsakė, kad svajonių verslo apskritai neturi, nes idėja būti verslininku jiems nepatraukli.

 

Verslesni Lietuvoje yra vaikinai – 89 proc. jų ir 79 proc. merginų nurodė, kad norėtų turėti savo verslą, 20 proc. merginų verslininkėmis būti nenorėtų. Be to, verslą drąsiau steigtų tie jaunuoliai, kurių tėvai turi savo verslą – 36 proc. jų jau norėtų turėti savo verslą po 4-5 metų.

Verslumas priklauso ir nuo gaunamų pajamų – jaunuoliai, turintys mažiausią perkamąją galią – iki 600 litų vienam šeimos nariui per mėnesį – dažniau  nurodė, kad dar nėra apsisprendę, kada ketintų imtis savo verslo.

Tyrimo duomenys patvirtino, kad vaikinų ir merginų svajonės ir ketinimai steigti verslą skiriasi – IT, statybų ir automobilių verslai patraukliausi atrodo vaikinams, apie juos svajoja atitinkamai 30 proc., 11 proc. ir 12 proc. vaikinų, o merginoms patraukliausi pramogų (18 %), turizmo (12 %) ir mados (9 %) verslai. Vienas procentas apklaustųjų nurodė, kad jau turi savo verslą.

Šį penktadienį – šeštadienį „Litexpo“ parodų centre vyksiančiame renginyje „Versli Lietuva“ ekspertai atsakys į konkrečius klausimus apie įvairias verslo pradžios procedūras ir žingsnius, apie mokesčius bei galimus paramos gavimo būdus. Daugiau kaip 20 įvairaus sėkmingo verslo atstovų dalinsis savo sėkmės patirtimi, patars, kaip verslo idėją paversti verslu, pamokys, koks turi būti geras verslo planas, ir patars kaip ieškoti partnerių ir eksporto rinkų.

Renginio metu visiems norintiems pradėti verslą bus dalijami „Pirmųjų verslo metų paslaugų krepšeliai“, kurie garantuos, kad pradedantieji verslininkai, įsteigę savo pirmąją įmonę per artimiausius šešis mėnesius, galės pasinaudoti 50 valandų konsultacijų, 24 valandų mokymų ir virtualaus biuro paslaugomis ir kt.

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas