> Paslaugos
> Paslaugos pradedantiems verslą
> Gaminių kontaktinis centras
Sėkmės istorijos

Greitai augantys „Pelikanai“ Greitai augantys „Pelikanai“

Dar studijų metais 22 metų Aurimui ir bendraamžiui Lukui kirbėjo mintis pradėti nuosavą verslą. Gyvenimas studentų bendrabutyje jiems patiko labiau nei mokslai kolegijoje, tačiau susikaupę, būsimi verslo partneriai, pabaigė studijas ir gavo diplomus. Vaikinai, po paskaitų ir dažnai per jas dirbdavo įvairius darbus, gaudavo papildomų pajamų. Studijų metais jie suprato, kad dirbti kitiems nenori. Jie taip pat žinojo, kad norint pradėti verslą reikia originalios idėjos, kuri turi „šauti“ netikėtai, neplanuotai ir tada jau reikia dirbti su ja, atiduodant 100% jėgų. Tačiau Aurimas ir Lukas, idėjos atžvilgiu, nutarė padaryti atvirkščiai. 

Gaminių kontaktinis centras

Europos Sąjungos (ES) valstybės narės ES Gaminių (abipusio pripažinimo) reglamentu buvo įpareigotos įkurti Gaminių kontaktinius centrus, kurie teiktų informaciją apie jų nacionalines technines taisykles gaminiams, kuomet jie yra pagaminti kitoje valstybėje narėje negu parduodami, ir nustato standartinių procedūrų vykdymą vadovaujantis šiomis taisyklėmis. Lietuvoje Gaminių kontaktinio centro funkcijas vykdo Paslaugų ir gaminių kontaktinis centras, įsteigtas VšĮ „Versli Lietuva“.

Laisvas prekių ir paslaugų judėjimas yra vienas iš pagrindinių (ES) principų, kuris naudingas įmonėms ir vartotojams, atveriant rinkas ir skatinant valstybių narių tarpusavio prekybą. Gaminių (abipusio pripažinimo) reglamento tikslas – stiprinti vidaus rinkos veikimą, gerinant laisvą prekių judėjimą ES rinkoje. Jis reikalauja, kad visos gaminiams, kurie nėra reglamentuojami ES lygiu, t.y. jiems nėra nustatyti bendri standartai (pvz., baldai, dviračiai, taurieji metalai ir kt.), taikomos nacionalinės taisyklės, kurios dažnai riboja prekybą ES vidaus rinkoje ir didina administracines išlaidas verslui. Gamintojai, prekiaujantys tokiais nesuderintų sričių gaminiais, dažnai turi įrodinėti, kad jų gaminys atitinka valstybės narės, kurioje norima prekiauti, nacionalines taisykles, t.y. susiduria su tam tikromis administracinėmis kliūtimis. Reglamentas įtvirtina abipusio pripažinimo principą vidaus rinkoje ir supaprastina įmonėms patekimo į rinką sąlygas, todėl verslininkai gali lengviau parduoti savo prekes bet kurioje valstybėje narėje. Kompetetingos institucijos, vadovaudamosi techninėmis taisyklėmis ir priimdamos sprendimą naudoti rinkos ribojimo priemones gaminiams (pvz., uždrausti prekiauti tam tikru gaminiu nacionalinėje rinkoje) turi pagrįsti, kad toks sprendimas yra reikalingas užtikrinti visuomenės interesą, yra proporcingas ir nediskriminuojantis.

Reglamentas tiesiogiai galioja 27 valstybėse narėse bei Islandijoje, Norvegijoje ir Lichtenšteine, kurios yra Europos ekonominės erdvės (EEE) šalys, ir kurios taip pat sutiko su šiuo Reglamentu. Gaminių kontaktiniai centrai, įsteigti valstybėse narėse, turi atsakyti į bet kokį prašymą suteikti informaciją apie gaminiams taikomas nacionalines taisykles ir procedūras per 15 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo dienos. Ši paslauga yra nemokama.

Per PGKC galima susisiekti ir pateikti užklausą kitų valstybių Gaminių kontaktiniams centrams.

Gaminių kontaktiniai centrai teikia informaciją apie:

  • nacionalines technines taisykles produktams
  • nacionalines produktų patvirtinimo procedūras
  • institucijas, atsakingas už patvirtinimą, išankstinių leidimų ir rinkos priežiūrą

Gaminių kontaktinis centras

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas