> Paslaugos
> Paslaugos pradedantiems verslą
> Gaminių kontaktinis centras
Sėkmės istorijos

„Yzio kartos“ įkūrėja N.Narsaitė: „Rūšiuodama pomidorus supratau – darysiu viską, kad ten negrįžčiau“ „Yzio kartos“ įkūrėja N.Narsaitė: „Rūšiuodama pomidorus supratau – darysiu viską, kad ten negrįžčiau“

„Svarbu žinoti, kur esi ir kur nori būti. Geriausiai save gali pažinti tokioje situacijoje, kurioje niekada nesitikėjai atsidurti – taip galėčiau pasakyti po savo darbo patirties Anglijoje. Iki tol nežinojau, ką norėčiau dirbti baigusi studijas, o kartais apimta kažkokios plintančios emigracijos ekstazės, vis pagalvodavau apie vadybininkės darbą Londono parduotuvėje. Dabar sėdžiu prie savo projektų ir po dešimt, ir po keturiolika valandų per dieną. Malonus darbas yra kartu ir laisvalaikis. Kai pažvelgiu per savo buto langą, matau – esu ten, kur ir norėjau būti“, – pasakoja savo sėkmės istoriją Neringa Narsaitė.

Gaminių kontaktinis centras

Europos Sąjungos (ES) valstybės narės ES Gaminių (abipusio pripažinimo) reglamentu buvo įpareigotos įkurti Gaminių kontaktinius centrus, kurie teiktų informaciją apie jų nacionalines technines taisykles gaminiams, kuomet jie yra pagaminti kitoje valstybėje narėje negu parduodami, ir nustato standartinių procedūrų vykdymą vadovaujantis šiomis taisyklėmis. Lietuvoje Gaminių kontaktinio centro funkcijas vykdo Paslaugų ir gaminių kontaktinis centras, įsteigtas VšĮ „Versli Lietuva“.

Laisvas prekių ir paslaugų judėjimas yra vienas iš pagrindinių (ES) principų, kuris naudingas įmonėms ir vartotojams, atveriant rinkas ir skatinant valstybių narių tarpusavio prekybą. Gaminių (abipusio pripažinimo) reglamento tikslas – stiprinti vidaus rinkos veikimą, gerinant laisvą prekių judėjimą ES rinkoje. Jis reikalauja, kad visos gaminiams, kurie nėra reglamentuojami ES lygiu, t.y. jiems nėra nustatyti bendri standartai (pvz., baldai, dviračiai, taurieji metalai ir kt.), taikomos nacionalinės taisyklės, kurios dažnai riboja prekybą ES vidaus rinkoje ir didina administracines išlaidas verslui. Gamintojai, prekiaujantys tokiais nesuderintų sričių gaminiais, dažnai turi įrodinėti, kad jų gaminys atitinka valstybės narės, kurioje norima prekiauti, nacionalines taisykles, t.y. susiduria su tam tikromis administracinėmis kliūtimis. Reglamentas įtvirtina abipusio pripažinimo principą vidaus rinkoje ir supaprastina įmonėms patekimo į rinką sąlygas, todėl verslininkai gali lengviau parduoti savo prekes bet kurioje valstybėje narėje. Kompetetingos institucijos, vadovaudamosi techninėmis taisyklėmis ir priimdamos sprendimą naudoti rinkos ribojimo priemones gaminiams (pvz., uždrausti prekiauti tam tikru gaminiu nacionalinėje rinkoje) turi pagrįsti, kad toks sprendimas yra reikalingas užtikrinti visuomenės interesą, yra proporcingas ir nediskriminuojantis.

Reglamentas tiesiogiai galioja 27 valstybėse narėse bei Islandijoje, Norvegijoje ir Lichtenšteine, kurios yra Europos ekonominės erdvės (EEE) šalys, ir kurios taip pat sutiko su šiuo Reglamentu. Gaminių kontaktiniai centrai, įsteigti valstybėse narėse, turi atsakyti į bet kokį prašymą suteikti informaciją apie gaminiams taikomas nacionalines taisykles ir procedūras per 15 darbo dienų nuo tokio prašymo gavimo dienos. Ši paslauga yra nemokama.

Per PGKC galima susisiekti ir pateikti užklausą kitų valstybių Gaminių kontaktiniams centrams.

Gaminių kontaktiniai centrai teikia informaciją apie:

  • nacionalines technines taisykles produktams
  • nacionalines produktų patvirtinimo procedūras
  • institucijas, atsakingas už patvirtinimą, išankstinių leidimų ir rinkos priežiūrą

Gaminių kontaktinis centras

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas