> Šalys
> Kinija
Verslo pradžia Atstovas Kinijoje Eksporto plėtra SOLVIT tinklas
Sėkmės istorijos

Aldona Žindžiuvienė, UAB „Edmundas ir partneriai“ savininkė ir direktorė Aldona Žindžiuvienė, UAB „Edmundas ir partneriai“ savininkė ir direktorė

Viena Lietuvos tekstilės pramonės senbuvių, UAB „Edmundas ir partneriai“, veikia nuo 1994 metų. Sėkmingai dirbanti bendrovė eksportuoja daugiau kaip 60 proc. pagaminamos produkcijos. Pagrindinis įmonės prekybos partneris – Belgija,

Kinija

Informacija apie šalį

Oficialus pavadinimas
Valdymo forma
Šalies plotas
Sostinė
Gyventojų skaičius
Kaimyninės valstybės


Kalba
Religija
Valiuta

Kinijos Liaudies Respublika
Viena valdančioji partija (komunistų)
9 898 086 kv. km
Pekinas
1 350 695 000 (2012 m.)
Afganistanas, Butanas, Indija, Kazachstanas, Kirgizija,
Laosas, Mongolija, Mianmaras, Nepalas, Šiaurės Korėja,
Pakistanas, Rusija, Tadžikija, Vietnamas
Tradicinė mandarinų (kinų)
Budizmas, Konfucionizmas, Islamas, Krikščionybė
Juanis - RMB
(Lietuvos Bankas)

Ekonomika

2012 metais užfiksuotas 7,8 proc. Kinijos ekonomikos augimo tempas buvo mažesnis nei pastarųjų penkerių metų vidurkis, tačiau nepaisant to iki 2015-ųjų ekonomikos augimas numatoma išsilaikys 8 proc. lygyje ir bus gerokai aukštesnis už išsivysčiusių šalių BVP augimo vidurkį.

Kinijoje investicijos į kapitalą sukūrė didelę naudą šalies ekonomikai. Investicijų skatinamas augimas yra plačiai suvokiamas kaip netvarius, todėl dėmesys šiai problemai spręsti atsispindi ir Kinijos valdžios 2011-iais paruoštame Penkmečio plane. Siekiant mažinti investicijų svarbą ekonomikoje iki 2015-ųjų Kinijoje ketinama didinti vartotojų išlaidas nuo 35 proc. iki 50 proc. BVP. 

Kinijos infrastruktūros plėtra, investicijos į sveikatos apsaugą ir augantis gyventojų skaičius skatina gamtos išteklių, naftos, chemijos produktų, transporto, medicininės įrangos, statybos ir kitų sektorių produktų bei paslaugų paklausą. Ekonomikos augimas miestuose lemia augančią aukščiausios klasės produktų ir paslaugų, įskaitant turizmą ir mokslą, vartotojų rinką. Iki 2020 m. Kinijos vidurinioji klasė numatoma sudarys 45 proc. visos populiacijos arba apie 700 mln. gyventojų.

Nepaisant aukšto ekonomikos augimo tempo pastarąjį dešimtmetį, Kinija išlieka besivystanti šalis dėl žymios socialinės atskirties tarp miesto ir kaimo vietovių. Taip pat valstybės politikoje turėtų būti įgyvendinti reikšmingi pokyčiai, kad dabartinis Kinijos ekonomikos augimo tempas būtų išlaikytas ilguoju laikotarpiu.

Makroekonominiai rodikliai 2010 2011 2012 2013* 2014* 2015*

BVP (mlrd. USD)
BVP augimo tempas (proc.)
Nedarbo lygis (proc.)
Infliacija (proc.)
Eksporto augimo tempas (proc.)
Importo augimo tempas (proc.)
Sąskaitos balansas (proc.)
Valstybės skola (proc. BVP)

5930
10,4
4,1
3,3
27,8
20,1
4,0
33,5

7322
9,3
4,1
5,4
8,8
9,5
2,8
25,5

8227
7,8
4,1
2,7
5,4
6,7
2,6
22,8

9020
8,0
4,1
3,0
6,8
8,1
2,6
21,3

9952
8,2
4,1
3,0
9,8
10,5
2,9
20,0

11020
8,5
4,1
3,0
11,4
11,0
3,3
18,3

                                                                                    Šaltinis: Tarptautinis Valiutos Fondas (IMF)
Tarptautinių organizacijų rodikliai

  AA- 
A3
91
80

Užsienio valiutos reitingas (Standard & Poors)
Rizikos šalyje įvertinimas (Coface)
Pozicija pasaulyje pagal Doing Business 2013 indeksą (World Bank)
Pozicija pasaulyje pagal korupcijos suvokimo indeksą (Transparency International)

Prekyba

Pagrindinės pramonės šakos



Eksportuojama produkcija
Importuojama produkcija
Eksporto kryptys
Importo kryptys

Geležis, plienas, aliuminis, anglys, mašinos, tekstilės gaminiai,
ginkluotė, degalai, cementas, chemikalai, trąšos, plataus vartojimo
prekės, kaip batai ir žaislai, elektronika, automobiliai, lokomotyvai,
laivai, lėktuvai, telekomunikacijos
Elektronika, mašinos, apranga, optinė, medicininė įranga, baldai
Elektronika, mašinos, mineralinis kuras ir nafta, chemikalai, plastikas
JAV, Hong Kong, Japonija, ES, P. Korėja, Singapūras
Japonija, ES, Taivanas, P. Korėja, JAV, Malaizija and Australija

2012 m. Kinija buvo 29-ta didžiausia Lietuvos eksporto rinka, į šią šalį buvo eksportuota 0,3 proc. viso Lietuvos prekių eksporto. 2012 m.  Lietuvos įmonės į Kiniją eksportavo prekių už 230,1 mln. Lt, tai buvo 15,7 proc. daugiau nei 2011 metais. Lietuviškos kilmės prekių į Kiniją 2012 m. buvo eksportuota už 196,8 mln. Lt (27-ta didžiausia rinka lietuviškos kilmės prekėms 2012 m.), tai buvo 9,5 proc. daugiau nei 2011 m. Tuo tarpu prekių reeksportas į Kinijos rinką 2012 m,, palyginti su 2011 m. augo 74,6 proc. iki 33,4 mln. Lt. Eksporto į Kinijos rinką augimas 2012 m. daugiausiai susijęs su valgomųjų vaisių ir riešutų eksporto augimu 218,3 proc., arba nuo 10 mln. Lt iki 31,9 mln. Lt.

2012 m. bendroje lietuviškos kilmės prekių eksporto į Kiniją struktūroje didžiausią dalį sudarė baldų eksportas – 23,7 proc. arba 46,6 mln. Lt. Antroje vietoje pagal eksporto apimtis buvo mediena ir medienos dirbiniai, medžio anglys, kurių eksportuota už 43 mln. Lt (21,8 proc. viso lietuviškos kilmės prekių eksporto į Kiniją), trečioje – valgomieji vaisiai ir riešutai, kurių eksportuota už 20,3 mln. Lt. (10,3 proc. viso lietuviškos kilmės prekių eksporto į Kiniją), ketvirtoje – varis ir vario dirbiniai,  kurių eksportuota už 15,2 mln. Lt (7,7 proc. viso lietuviškos kilmės prekių eksporto į Kiniją). 2012 m. palyginti su 2011 m.  santykiniai labiausiai augo druskos, sieros, žemės ir akmenų – nuo 16,9 tūkst. Lt iki 4,6 mln. Lt (269 kartus), cheminių elementariųjų siūlų – nuo 0,5 mln. Lt iki 2,2 mln. Lt (314,2 proc.) eksportas.

Perspektyviausi sektoriai lietuviškos kilmės prekių ir paslaugų eksportui į Kiniją yra šie: mediena ir medienos dirbiniai, vaisiai, chemijos pramonė, pieno produktai, baldai, drabužiai, reklamos paslaugos, logistikos paslaugos, lazeriai.

Išsami Kinijos prekybos ataskaita


Verslo kultūra

Darbo savaitė Kinijoje trunka nuo pirmadienio iki penktadienio. Darbo diena prasideda 8h, baigiasi 18h. Nepaisant to, darbo laikas bei trukmė gali skirtis priklausomai nuo ekonomikos sektoriaus, šalies regiono bei kitų veiksnių.

Kinijoje vyrauja hierarchija grįsta verslo organizacinė struktūra, kurioje griežtai laikomasi atitinkamo rango pareigų bei privilegijų. Kinai yra orientuoti į statusą – derybas ir diskusijas dažniausiai veda aukštesnes pareigas užimantys asmenys. Kaip vienas iš pagarbos ženklų vyresniam asmeniui naudojamas atsistojimas jam įėjus į patalpą. Kinijoje sprendimus priima aukščiausio rango asmuo, juos perduoda savo tiesioginiams pavaldiniams, šie savo ruožtu juos perduoda žemyn hierarchijos piramide.

Punktualumas yra laikomas itin svarbiu aspektu bendradarbiaujant su Kinijos partneriais. Vertimas verslo partnerius laukti laikomas didele nepagarba. Verslo susitikimas prasideda lengvu rankos paspaudimu ir apsikeitimu vizitinėmis kortelėmis, kurios turėtų būti imamos dvejomis rankomis. Susitikimai dažnai prasideda neformaliu pokalbiu. Gali būti kalbama apie darbą, vizito tikslą, šeimą ir kitus dalykus. Kinai linkę bendradarbiauti tik su tais verslininkais, kurias pasitiki, todėl pirmo susitikimo metu verta investuoti laiko siekiant vystyti profesinį santykį su potencialiu partneriu.

Apsikeitimas verslo dovanomis yra įprastas Kinijos verslo kultūrai. Tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, jog dovana aukštesnį rangą turinčiam asmeniui turi būti didesnės vertės nei jo pavaldiniui. Taipogi svarbu, kad grupėje svarbiausi asmenys dovanas gautų anksčiau nei kiti. Dovanos turėtų būti supakuotos. Kinams yra įprasta prieš priimant dovaną keletą kartų atsisakyti.

Naudingos nuorodos

Prekybą skatinančios organizacijos
All-China Federation of Industry & Commerce
EU SME Centre
The Federation of International Trade Associations
China Chamber of Commerce of Metals
Minerals & Chemicals Importers & Exporters
BizChinaNow

Ministry of Commerce

Įmonių duomenų bazės
China Yellow Pages
Yellow Pages online
China Commodity Net
Kompass

Šalies ekonomika ir verslas
The World Bank (pdf)
EU SME Centre: Ways to enter the Chinese market
(pdf)
EU SME Centre: Knowing your partners in China (pdf)
China Economy by Numbers

China Statistical Data
National Bureau of Statistics of China
StatsAPEC
The People's Bank of China

Prekybos teisė ir mokesčiai
General Administration of Customs
China and the WTO (pdf)
General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine of P.R.C.
Export to China guide

Asociacijos ir federacijos
China Leather Industry Association
China Industrial Association of Power Sources
China Enterprise  Confederation
China National Textile and Apparel Council
China Building Materials Industries Association
China Food and Packaging Machinery Industry Association
China International Freight Forwarders Association
China Federation of Industrial Economics
China International Contractors Association

Parodos
Global Exhibition Net
China Exhibition

Kita
Ministry of Foreign Affairs
China Briefing
China Business World
Ministries and Commisions under the State Council

 

Informacija Lietuvos verslui ir piliečiams apie galimas apgavystes

Kita naudinga informacija

Į viršų

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas