> Verslo pradžia
> Veikla
> Pardavimai
Verslo pradžia Pradedančiojo verslininko žinynas Eksporto plėtra Verslo kreditavimo skaičiuoklė Apie galimybes piliečiams ir verslui ES SOLVIT tinklas
Sėkmės istorijos

Mantas Žvironas, UAB “Itero IT” mobilių aplikacijų departamento (MAD) direktorius Mantas Žvironas, UAB “Itero IT” mobilių aplikacijų departamento (MAD) direktorius

VŠĮ „Versli Lietuva“ parodyta iniciatyva suburiant informacinių technologijų įmones, organizuojant jų bendrą dalyvavimą ir pristatymą pasauliniame mobiliųjų technologijų rinkos kongrese  „Mobile World Congress 2012“ Barselonoje ypač vertinga.

Pardavimai

Pardavimo objektas yra prekė. Prekė - tai visų rūšių paslaugos, darbai, gaminiai, skirti parduoti. Pardavimu laikomas prekės perleidimas pagal pirkimo–pardavimo, tiekimo, rangos sutartis ar kitus sandorius, t.y. prekės patekimas pas vartotoją per rinką. Pardavimas įvyksta, kai pardavėjas susitaria su pirkėju dėl kainos.

Pagrindinis pardavimo tikslas yra maksimalios pardavimo apimties užtikrinimas, siekiant patenkinti vartotojų poreikius ir gauti didžiausią pelną. Svarbu - keturi pagrindiniai su rinkodara susiję dalykai: produktas, kaina, reklama ir vieta. Sėkmės garantas – tinkamiems klientams pasiūlytas tinkamas produktas ar paslauga už tinkamą kainą ir tinkamoje vietoje.

Nuo ko pradėti?

Pradėti reikia nuo pasiruošimo. Tam reikėtų atsakyti į tokius pagrindinius klausimus:

1. kam parduoti?

Neužtenka turėti ką parduoti, būtina žinoti ir kam, t.y. kokiems klientams yra skirtos Jūsų prekės (ar tai yra pirmo būtinumo, kasdienai skirtos prekės, ar tai prestižo/prabangos prekės, ar tai specialios paskirties prekės ir pan.), būtina surasti tuos klientus ir juos pasiekti su savo prekėmis bei informacija apie jas.

2. kokia kaina parduoti?

Kaina turi leisti uždirbti norimo dydžio pelną, būti mažesnė už klientui teikiamą naudą, t.y. kainos – kokybės santykis turi būti optimalus, būti konkurencinga rinkoje (tam pagelbėti gali informacija apie konkurentų parduodamų panašių prekių kainas).

3. kur ir kaip parduoti?

Tai yra vietos ir pardavimo būdų pasirinkimas. Nuo vietos pasirinkimo priklauso, ar bus pakankami pirkėjų srautai, ar bus pasiekti tie klientai, į kuriuos Jūsų prekė yra orientuota, kiek kainuos prekybos vietos išlaikymas, ar Jūsų pasirinkta vieta yra klientų matoma (atkreipia dėmesį).

Pardavimo būdų pasirinkimas leidžia apibrėžti kokie pardavimo kanalai bus naudojami (pardavimai per tarpininkus, asmeniniai pardavimai, tiesioginiai pardavimai ir pan.).

Kodėl būtina pasiruošti?

Pasiruošimas pardavimų pradžiai būtinas, nes:

  1. Pardavimas – tai esminis įmonės išgyvenimo veiksnys, jo reikšmė įmonės veiklai ir plėtrai yra lemiama.
  2. Pardavimų tikslas - ne tik gauti pelną, bet ir suteikti naudą klientui, o finansiškai pajėgi įmonė turi geresnes galimybes užtikrinti geresnes paslaugas sukurti malonesnę aplinką, pasiūlyti įvairias papildomas galimybes ir paslaugas.
  3. Reikia numatyti galimas kliūtis ir jas laiku pašalinti.
  4. Pasiruošimas sudaro prielaidas sėkmingai veiklos pradžiai.
  5. Kryptingas pardavimų planavimas leidžia konkuruoti ir užimti didesnę rinkos dalį.

Efektyvūs pardavimai

Nauja verslo idėja atneš finansinę naudą tik tuo atveju, jei šios idėjos teikiamą naudą pamatys klientai. Pardavimai ir yra ta verslo sritis, kuri perduoda klientui idėjos naudą, o rinkodaros priemonės priverčia klientą ją pamatyti.

Dažnai pardavimo sėkmė priklauso nuo:

  • Pardavėjo asmeninių įgūdžių. Geru pardavėju negimstama, to išmokstama.
  • Komunikacijos kanalų skaičiaus.
  • Prekės naudos klientui parodymo.
  • Buvimo labiau matomu.
  • Tinkamai paskirstytų įmonės pajėgumų.

Teisės aktai, reguliuojantys PARDAVIMUS

Elektroninė prekyba?

Elektroninė prekyba– vienas iš prekybos būdų, kai sutartys sudaromos ir vykdomos naudojant informacines technologijas  kompiuterių tinklais keičiantis elektroniniais duomenų pranešimais.

Elektroninė prekyba tai naujas verslas pasižymintis sparčiai besiplečiančiomis pasiūlos galimybėmis, didėjančia visuotine konkurencija bei milžiniškais vartotojų lūkesčiais.

Elektroninės prekybos kategorijos:

  • Verslas - verslui
  • Verslas - vartotojui
  • Vartotojas - vartotojui
  • Valstybinė institucija - verslui
  • Valstybinė institucija - vartotojui
  • Valstybinė institucija - valstybinei institucijai

Tikslas

El. prekybos tikslas – naudojant internetines technologijas pagerinti ir išplėsti verslo galimybes.

Privalumai

  • Patogu pirkėjams.
  • Greitai ir tiksliai bendrauti su darbuotojais, klientais, partneriais, investuotojais.
  • Didesnė prekių ir paslaugų pasiūla.
  • Didesnis efektyvumas
  • Mažos pradinės investicijos.
  • Mažesni kaštai.
  • Mažesnės kainos.
  • Taupomi ištekliai.
  • Taupomas laikas.
  • Veikia visą parą be poilsio dienų.
  • Neegzistuoja valstybių sienos.

Trūkumai

Nauji sprendimai ne visada suderinami su jau esančiomis sistemomis.

Verslo ir finansinių duomenų apsikeitimo tarp verslo partnerių, klientų saugumo užtikrinimas kainuoja daug ir ši kaina nuolat auga.

Nuo ko pradėti?

Keletas žingsnių, kuriuos reikia atlikti:

  • sugalvokite savo parduotuvei internetinį vardą (domeną), pvz. www.mano-parduotuve.lt ir jį nusipirkite.
  • pagalvokite ir pasirinkite dizaino sprendimą: vieną iš dizaino šablonų, individualų dizainą, kurį sukurs profesionalai, arba dizainą susikurkite patys;
  • pagalvokite ir pasirinkite apmokėjimo būdus, kuriais priimsite pinigus iš savo klientų. Paprasčiausias sprendimas yra pasirašyti sutartį su www.mokejimai.lt (nieko nekainuoja). Turėsite apmokėjimo galimybes ne tik grynaisiais pinigais ir pavedimu pagal išankstinę sąskaitą, bet ir visuose Lietuvos komerciniuose bankuose, Lietuvos spaudos kioskuose, prekybos centruose MAXIMA ir dar daugiau;
  • pagalvokite ir pasirinkite pristatymo būdus, kuriais siųsite prekes savo klientams. Dauguma siuntų bendrovių siūlo apmokėjimo pristačius siuntą paslaugą. Kai kurios siuntas pristato tą pačią dieną bei gali pristatyti siuntinius ir į užsienį;
  • apmokėkite sąskaitąuž el. parduotuvę ir Jūsų parduotuvė bus paruošta startui.
  • pradėkite pildyti el. parduotuvės duomenų bazę: informaciniai tekstai, prekių nuotraukos, aprašymai.

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas