> Verslo pradžia
> Veikla
> Verslo valdymas
Verslo pradžia Pradedančiojo verslininko žinynas Eksporto plėtra Verslo kreditavimo skaičiuoklė Apie galimybes piliečiams ir verslui ES SOLVIT tinklas
Sėkmės istorijos

Mindaugė Karvelytė-Vest, UAB „ConCreate“ steigėja Mindaugė Karvelytė-Vest, UAB „ConCreate“ steigėja

UAB „ConCreate“ gamina inovatyvius surenkamus betoninius konstrukcinius elementus pastatams. Gaminamos betoninės konstrukcijos su instaliuotomis santechnikos, elektros tinklainėmis yra orientuotos į individualios statybos objektus, tačiau tinkamos ir pramoniniams objektams. Didžiausias UAB „ConCreate“ produkcijos išskirtinumas ir inovatyvumas siejamas su atsinaujinančių energijos šaltinių – saulės energijos, lietaus vandens, grunto šiluminės energijos – panaudojimo integracija.

Verslo valdymas

Verslo valdymas – tai sprendimai, susiję su verslo idėjos įgyvendinimu.

Norint įgyvendinti idėją, reikia:

  1. kad idėja būtų gera/ verta įgyvendinti - aptarsime jos tikrinimo veiksmus;
  2. parinkti tinkamiausias idėjos įgyvendinimo išorines sąlygas - pasirinkti teisinę formą, sukurti fizinę aplinką: pasirūpinti patalpomis, įrengimais, logistika;
  3. bendražygių irdarbuotojų jai įgyvendinti – apgalvoti santykius su partneriais, personalo valdymą ir motyvavimą;
  4. finansų - apgalvoti finansavimo galimybes, finansų valdymą ir kontrolę, apskaitos vedimą, įvertinti mokesčius, teikti ataskaitas;
  5. valdymo struktūros -   sukurti organizacijos struktūrą ir pareigybių aprašymus su aiškiais uždaviniais, atsakomybe ir įgaliojimais;
  6. valdymo procesų, užtikrinančių Jūsų idėjos įgyvendinimą – organizuoti įmonėjeplanavimo, organizavimo, vadovavimo ir kontrolės procesus.

1. Gera idėja.

Kaip pabrėžė R. Goldsmithas, tik viena iš 3000 idėjų pasiekia tikslą, t. y., ne tik atsiperka į jos realizavimą investuotos lėšos, bet ir gaunamas rizikos kapitalo šaltinius tenkinantis augimas. Todėl verslo idėjos patikrinimas yra vienas esminių Jūsų verslo pradžios etapų,.Tikrinama, ar rinkoje yra pakankamas poreikis, kad būtų verta toliau plėtoti idėją; ar sumanyto produkto nesaugo kam nors kitam priklausantis patentas ar intelektinės nuosavybės teisės; ar galimybė yra pakankamai perspektyvi, kad būtų verta skirti išteklių produkto įvedimui į rinką arba naujos įmonės steigimui. Norint, kad produktas ar paslauga turėtų komercinę vertę, jis turi spręsti realią problemą geriau, pigiau arba greičiau, negu šiuo metu esami produktai ar paslaugos, o naujojo produkto savybės turi būti iš esmės geresnės, nei jau esamų.

2. Parinkti tinkamiausias idėjos įgyvendinimo išorines sąlygas.

Jei patikrinę nusprendėte, kad idėją verta įgyvendinti, reikės pasirinkti verslo teisinę formą – nuspręsti, ar versitės individualia veikla, ar kursite ir kokią kursite įmonę. Taip pat Jums reikės surasti biurui ar paslaugos teikimui/ gamybai reikalingas patalpas ir įrengimus (jei reikia), išspręsti logistikos klausimus.

2.1 Verslo formos pasirinkimą įtakoja keletas veiksnių – norima verstis veikla (tam tikroms veikloms būtina licenzija, o ją gali gauti tik įmonės), reikalingi žmogiškieji ištekliai (gal užtenka tik Jūsų ar šeimos narių) ir kt. Apie tai kaip juridiškai įforminti verslą skaitykite plačiau skyriuje Verslo pradžia.

2.2 Apsirūpinimas įrengimais. Visoms įmonėms reikia darbo priemonių ir įrangos, leidžiančios suteikti paslaugą ar pagaminti gaminį. Kokios įrangos reikia, nulemia verslo idėja ir siūlomas produktas/ paslauga. Įvertinant įrangos poreikius reikėtų:

  • išsiaiškinti, kokia įranga yra būtina produkto gamybai;
  • įvertinti, kokia įranga yra pageidautina, bet nebūtina. Tai padės ieškoti geriausio reikiamos įrangos modelio;
  • nustatyti, kokia įranga būtina, bet ne iš pat pradžių, - tai skatina teisingai paskirstyti sąnaudas ir neinvestuoti visų pinigų iš karto.

Apsisprendus pirkti vieną ar kitą įrengimą svarbu įvertinti rizikas: dėl vėlavimo, blogos kokybės, transportavimo, kaip bus elgiamasi, jei nusipirkote ne tai, ko reikia. Žinant, kokia įranga bus naudojama, aiškesnis patalpų poreikis ir jau galima projektuoti jų išplanavimą.

2.3 Patalpos. Tinkamos patalpos Jums tinkamoje vietoje gali ženkliai prisidėti prie verslo sėkmės. Pirmiausiai reikėtų žinoti kokių patalpų ieškote (biurui, gamybai, sandėliui ar paslaugų teikimui) ir kokie joms keliami reikalavimai (kartais reikalavimai reglamentuoti atskirais teisės aktais – higienos normomis ir neatitinkačiose reikalavimų patalpose kai kurių veiklų (pvz.: apgyvendinimo paslaugų) vykdyti negalėsite).

Ieškant patalpų taip pat svarbu priimti sprendimą ar patalpas statysite (tuomet reikės tinkamo žemės sklypo), jas pirksite, renovuosite ar nuomositės. Patalpas reikėtų įsigyti kuo palankesnėmis sąlygomis, nes patalpų nepastovumas ir dažnas keitimas gali sukelti daug neplanuotų išlaidų, o dažnas adreso keitimas gali kenkti įmonės įvaizdžiui.

Ieškant patalpų svarbu atkreipti dėmesį tiek į jų buvimo vietą - ar patogi ir patraukli klientui, tiek ir į vidinį patogumą – ar užteks vietos veiklai vykdyti, ar sudarysite darbuotojams pakankamai geras darbo sąlygas, ar papildomų problemų nekels patalpų išplanavimas. Ieškant patalpų vertėtų pasidomėti ir toje teritorijoje veikiančiais verslo inkubatoriais ar mokslo ir technologijų parkais. Šios organizacijos padėda verslui lengvatinėmis sąlygomis nuomodamos patalpas, techninę ir biuro įrangą bei teikia kitą reikalaingą verslui pagalbą.

2.4 Logistika yra energijos, informacijos, darbo jėgos, o ypač medžiagų srauto sistemų formavimas, valdymas ir derinimas tarpusavyje. Kai kalbame apie logistiką, dažniausiai turime galvoje žaliavų, pusfabrikačių, paruoštų gaminių ir atliekų judėjimo planavimą, valdymą ir kontrolę, remiantis informacija ir vadyba, nuo gamybos pradžios iki vartojimo ir atliekų šalinimo, siekiant efektyviai ir ekonomiškai dirbti, taip pat stengiantis patenkinti klientų poreikius. Logistikos sprendimai labai priklausys nuo to kokius produktus siūlysite vartotojams. Gali užtekti tik lengvojo automobilio paslaugos teikėjui nuvykti pas klientus, o gali prireikti įvairių rūšių transporto priemonių ir sandėliavimo vietų. Logistika galima užsiimti patiems (savo transportu) arba samdyti logistikos įmones. Sprendžiant ar užsiimsite logistika patys, svarbu įvertinti ar turite tinkamą transportą, kiek kainuoja jo išlaikymas, kur vykdysite vežimus, ar turite darbuotojų vežimams atlikti, vežamo produkto vartojimo laiką.

3. Jūsų verslo idėjai įgyvendinti reikalingi darbuotojai ir bendražygiai.

Kartais verslo idėjos įgyvendinimui pakanka vieno asmens – Jūsų, tačiau daug dažniau reikalingi bendražygiai: partneriai ir darbuotojai.

Partneriai gali būti tiek verslo bendrasavininkai, tiek ir kito, papildančio jūsų, verslo atstovai, kai bendras pasiūlymas yra daug patrauklesnis klientams ir konkurencingesnis konkurentų atžvilgiu.

Jūsų įmonės darbuotojai yra bene svarbiausias Jūsų verslo sėkmės veiksnys, nes būtent jie teikia paslaugas klientams, vykdo gamybą ir valdymą. Kiekviena įmonė nori, kad jos darbuotojai turėtų pakankamai kompetencijos ir įgūdžių bei būtų motyvuoti gerai atlikti savo darbą. Todėl galvojant apie personalo vadybą reikia, kad darbuotojai žinotų ką ir kaip jie turi daryti (gerai parengtos pareiginės instrukcijos, procedūrų ir tvarkų aprašymai), turėtų tam reikalingus įgūdžius (darbuotojų atrankos ir įdarbinimo sprendimai, jų mokymas) bei motyvaciją (sukurta tinkanti motyvavimo sistema, darbo sąlygos ir santykiai, atleidimo iš darbo sprendimai). Plačiau apie tai skaitykite skyriuje Žmogiškieji ištekliai.

4. Finansai

Kalbant apie verslo idėjos įgyvendinimui reikalingas lėšas išskirsime 2 pagrindinius blokus: finansų valdymas ir finansų apskaita.

Finansų valdymu verslo idėjos realizavimui siekiama  užtikrinti pakankamus ir savalaikius finansinius srautus - tinkamas turto investicijas ir priimtiniausius pinigų sumokėti už šias investicijas šaltinius, sprendimus kaip efektyviai valdyti turimus pinigus ir kaip juos tinkamiausiai išleisti, kad jie duotų didžiausią pelną.Visi finansiniai sprendimai vykdomi atsižvelgiant į įmonės apskaitos ataskaitas, todėl teisinga apskaita yra labai svarbi verslo gyvybingumui.

Apskaita yraįmonės turimo turto ir lėšų bei jų pasikeitimų veiklos pasėkoje užfiksavimas. Apskaitos vedimas turi užtikrinti, kad bus gautos planuotos pajamos ir padarytos planuotos išlaidos tada, kai jos buvo planuotos. Todėl finansų kontrolė yra labai svarbi įmonės vidaus kontrolės dalis. Plačiau apie finansus, galimus finansavimo šaltinius, buhalterinę apskaitą skaitykite skyriuje Finansai.

5. Valdymo struktūra.

Valdymo struktūra - organizacijos struktūros ir pareigybių aprašymai su aiškiais uždaviniais, atsakomybe ir įgaliojimais.

Verslo idėjos įgyvendinimui sukurta valdymo struktūra labai priklausys nuo to, kokią verslo formą pasirinkote ir kokius produktus siūlote.

Tai gali būti tik vienas asmuo – Jūs pats, jei užsiimate individualia veikla ar įsteigėte individualią įmonę, tačiau net ir šiuo atveju svarbu, kad suvoktumėte, kad bet kokios idėjos įgyvendinimui reikia vadovo, finansininko, pardavėjo ir gamintojo. Jei plėsdamas savo veiklą priimsite į darbą daugiau darbuotojų, žinios, kokius darbus, turėdamas kokius įgūdžius, turi atlikti vadovas, finansininkas, pardavėjas ir gamintojas padės Jums pačiam suprasti ir suprantamai darbuotojams paaiškinti, ko iš jų tikitės, kas ir kokius sprendimus turi priimti, kokius darbus padaryti ir kaip tai bus kontroliuojama. Kai kurie verslo konsultantai pataria būtinai parašyti pareigybines instrukcijas kiekvienai pozicijai, net jei jas visas užimsite tik Jūs pats.

6.Valdymo procesai, užtikrinantys Jūsų idėjos įgyvendinimą.

Finansai, turtas, darbuotojai negali veikti atskirai įmonėje, nes nebus įmanoma pasiekti verslo idėjos įgyvendinimo. Juos visus jungia ir nukreipia bendro tikslo link tik tinkami valdymo procesai, kurie užtikrina, kad visos Jūsų įmonės sistemos (darbuotojai, finansai, turtas) optimaliausiu būdu pasiektų iškeltus tikslus. Turite užtikrinti, kad Jūsų įmonėje tinkamu laiku į tinkamą vietą patektų reikalinga informacija ir priemonės, o darbuotojai pagamintų reikiamą produktą, kuris laiku pasiektų klientą, kurio pasitenkinimas Jūsų produktu užtikrintų ateities pelną.

Pagrindinės valdymo funkcijos yra keturios:

  1. Planavimas - tai tikslų formulavimo bei jų įgyvendinimui tinkamos veiksmų eigos nustatymo procesas, paremtas tam tikromis taisyklėmis ar logika.

  2. Organizavimas - darbo, valdžios ir išteklių paskirstymo tarp organizacijos narių ir jų suderinamumo procesas, leidžiantis pasiekti numatytus organizacijos tikslus.

  3. Vadovavimas - grupės ar visos organizacijos narių veiklos nukreipimas, įtakos darymas atitinkama linkme, siekiant atlikti būtinas užduotis.

  4. Kontrolė - procesas, užtikrinantis, kad reali veikla atitiktų planuojamą.

Visas valdymo procesas remiasi sprendimų, paremtų gaunama informacija, priėmimu ir jų įgyvendinimu.

 
 
 
Verslo gidas
Eksporto gidas