Naujienos

Po eksporto diagnostikos – Lietuvos regionuose veikiančių įmonių plėtra į užsienio rinkas

Šiais metais VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento komanda drauge su specialistais regionuose surengė 13 renginių bei konsultacijų vietos verslininkams. Pagrindinę mokymų temą išduoda jų pavadinimas – „Plėtros kryptis – eksportas. Auginkime kompetencijas“.

Eksportą skatinantys renginiai jau vyko vienuolikoje Lietuvos miestų: Biržuose, Raseiniuose, Plungėje, Telšiuose, Utenoje, Kretingoje, Mažeikiuose, Marijampolėje, Jonavoje, Ukmergėje, Kėdainiuose, Gargžduose ir Alytuje. Įvertinti savo eksporto potencialą renginiuose dar turės galimybę Klaipėdos, Šiaulių, Kelmės, Panevėžio verslininkai. Renginiai taip pat įvyks Vilniuje ir Kaune.

Svarbios verslo konsultacijos pasiekia regionus

„Žmonės regionuose nori mokytis, jiems reikia žinių, informacijos, kaip plėsti savo verslą, rasti partnerių užsienio šalyse. Daugumai jų labai sunku rasti verslo konsultantų, su kuriais būtų galima pasitarti. Tad matome čia labai plačią „Verslios Lietuvos“ veiklos nišą“, – pažymi Daina Kleponė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė direktorė.

Anot jos, labai svarbu, kad verslo plėtrai būtinos kompetencijos pasiektų Lietuvos regionuose veikiančius verslus ir tai leistų jiems plėstis eksporto rinkose.

„Pagrindinis renginio tikslas – paskatinti įmones eksportuoti ir augti, suteikti reikiamų žinių apie eksporto procesus ir jų valdymą, pristatyti „Verslios Lietuvos“ eksporto skatinimo priemonių žemėlapį, pasidalinti sėkmės istorijomis“, – sako Darius Lasionis,  „Versli Lietuva“ vyr. projektų vadovas.

D. Lasionio vertinimu, tai pavyko padaryti, nes po kiekvieno renginio jų dalyvių atsiliepimai ir vertinimai buvo labai geri.

Norint išsiaiškinti, kiek šie renginiai buvo aktualūs vietos verslininkams, kas jiems labiausiai patiko, kokių turėtų pastabų ir pageidavimų, po kiekvieno renginio dalyvių buvo prašoma užpildyti anketą ir įvertinti renginių turinį bei renginių organizavimą. Renginių dalyviai renginio organizavimą įvertino 4,7 balo (iš 5), renginių turinį – 4,5 (iš 5).

Nenori „sausos teorijos“

„Puiki pranešėjų patirtis, padeda pradėti mąstyti, suaktyvinti smegenis ir pradėti klausti, kodėl kitoms panašioms įmonėms sekasi, o mums ne“, „Geriausiai įsiminė pranešėjas, kalbėjęs apie pardavimus, kaip pasiruošti eksportui. Dalijosi savo asmenine patirtimi, davė gerų praktinių užduočių, kurios buvo tikrai vertingos“, „Labiausiai įsiminė kompleksinės komunikacijos mokymai – kaip prieiti prie kliento, kaip pristatyti įmonę, nes tai padaryti nėra lengva“, „Dažnai važiuojam į panašius renginius, konferencijas, bet šis tikrai buvo tikslingas ir įdomus“, – tai tik kelių mokymų dalyvių atsakymai.

Didžioji dalis (90 proc.) respondentų teigė, jog mokymai jiems buvo įdomūs ir naudingi. Vieniems buvo įdomus pranešimas apie įmonės įvaizdžio kūrimą, reklamą, kitiems – apie bendravimą su klientais, tretiems įsiminė kitų įmonių sėkmės istorijos.

„Akivaizdu, kad kiekvienas dalyvis atkreipė dėmesį į tai, kas jam tuo metu aktualiausia, o tai ir yra svarbiausia – mokymai buvo aktualūs ir naudingi“, – sako D. Lasionis.

Ėmėsi teigiamų pokyčių

„Kai kurios įmonės po šių renginių pakeitė darbuotojų motyvavimo sistemą, kitos pagerino komunikaciją, pradėjo aktyviau bendrauti su klientais laiškais, atnaujino savo internetines svetaines, pradėjo naudotis Facebook ir Google įrankių teikiamomis galimybėmis“, – vardija D. Lasionis.

Anot jo, pasitaikė atvejų, kai po renginio užmegzti kontaktai su atstovu iš Vokietijos prekybos rūmų atvėrė Vokietijos rinką, o registracija „Verslios Lietuvos“ eksportuotojų duomenų bazėje (EDB) padėjo atrasti partnerių Danijoje. Kiti reginio dalyviai tiesiog džiaugiasi galintys pasisemti įkvėpimo ir gauti motyvacijos dirbti toliau.

„Tokio tipo mokymų ir konsultacijų poreikis išlieka, nes daugelis dalyvių teigė norintys  sužinoti apie įėjimą į naujas rinkas, bendravimą su tų šalių įmonėmis, apie klientų paiešką. Jiems taip pat reiktų ir daugiau praktinių užduočių, kurios padėtų įtvirtinti išgirstas teorines žinias. Verslininkus domintų ir jų kolegų iš didžiųjų įmonių sėkmės istorijos. Todėl stengsimės šiuos lūkesčius tenkinti kitose artimiausiuose mokymuose ir padėti Lietuvos regionuose veikiantiems verslams auginti plėtros į užsienio rinkas kompetencijas“, ­– pažymi D. Lasionis.

Nuotraukose: Susitikimai regionuose su vietos verslininkais