Naujienos

Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“
2021-07-21

Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“

Šiuolaikiniame pasaulyje inovacijos atlieka labai svarbų vaidmenį organizacijoms, siekiančioms išspręsti kritines problemas, išlikti konkurencingoms rinkoje ir prisidėti prie ekonomikos augimo. Vadovaudamiesi dabartinėmis tendencijomis, universitetai taip pat turi prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių visuomenės poreikių ir siūlyti į inovacijas orientuotą studijų medžiagą, kad išliktų konkurencingi ir aktualūs. Todėl nuo šiol Kauno kolegijos Verslo fakultetas siūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį „Nuo idėjos iki verslo“ ir kvies studentus mokytis kurti inovatyvius verslus. Naujasis modulis remsis praėjusiais metais išleisto ir nuolat atnaujinamo „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos Startup guide medžiaga.

„Tikiu, kad Kauno kolegijos ir „Startup Lithuania“ partnerystė bei bendri projektai paskatins jaunus žmones žengti į verslo pasaulį. Neturime jokių kiekybinių tikslų kurdami šį partnerystės tiltą. Pagrindinis organizacijų partnerystės tikslas – skatinti jaunimo domėjimąsi naujomis verslo galimybėmis, teikti jiems kokybišką ir aktualią informaciją bei stiprinti jų pasitikėjimą savimi. Daugelis žmonių, prieš pradėdami savo verslą, abejoja savimi ir klausia: „Ar turėčiau pradėti?“. Nuoširdžiai tikiuosi, kad ateityje turėsime dar daug galimybių dirbti prie bendrų projektų ir padėti žmonėms rasti atsakymą į šį klausimą“, – sakė Dalia Ilevičienė, Kauno kolegijos Verslo fakulteto dekanė.

Laisvai pasirenkamas modulis

Sujungus Kauno kolegijos patyrusio akademinio personalo žinias ir geriausias praktikas bei „Startup Guide“ pre-akceleravimo programos medžiagą, studentams bus suteikta unikali galimybė studijuoti inovatyvų pasirenkamąjį modulį.

Šis modulis bus skirtas versliems ir novatoriškiems jauniems žmonėms. Jiems bus suteikta laisvė kurti, išbandyti ir plėtoti savo idėjas bei jas pristatyti. Pagrindinis modulio tikslas bus suteikti mokiniams galimybę išmokti, kaip generuoti kūrybiškas verslo idėjas arba kaip patobulinti jau turimą verslo idėją. Modulio metu mokiniai taip pat susipažins su pagrindiniais rinkodaros elementais, kaip pristatyti verslo idėją ir supras verslą, kaip vientisą sistemą.

Informacija vienoje vietoje

Svarbu rasti būdų ir metodų, kaip pritraukti studentus ir pateikti jiems aktualiausią medžiagą, kuri sudaro inovatyvaus verslo kūrimo pagrindus. Šiame modulyje studentai ras daug įvairių mokymosi formų ir medžiagos, kuri padės jiems tobulėti.

Verslo fakulteto lektorė, daktarė Rasa Bartkutė pasidalino, kad „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa susidomėjo ketindama atnaujinti modulį, kuomet pastebėjo, koks puikus ryšys tarp visų modulio „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ sudedamųjų dalių – medžiagos, temų ir praktinių užduočių. „Čia, vienoje platformoje, mokiniai gali apžvelgti sėkmės istorijas, iš čia pateiktos informacijos suprasti, kad ne tik idėja, kaip „tobula idėja“, yra svarbi rinkai ir potencialiems investuotojams. Galės suprasti, kad rinkai reikia šviežių idėjų su tikslingu vystymo ir įgyvendinimo planu, suvokiant realias naujų verslo idėjų vystymo sąnaudas. Ir svarbiausia: kaip sukurti vertės pasiūlymą klientams, visuomenei bei rinkai“.

„Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ pagalba studentai taip pat sužinos, kaip patobulinti turimą idėją ir sukurti jai vertės pasiūlymą, kaip pasirinkti tinkamą verslo modelį, pasirinkti rinkas, kurioms skirtas produktas. Potencialūs kūrėjai taip pat išmoks metodų, kaip išbandyti kuriamą produktą su potencialiais klientais ir partneriais, kaip pritraukti investicijas ir plėsti verslą į kitas rinkas.

„Vertiname partnerystes, kurios prisideda prie visuomenės ugdymo ir skatina žmones kurti inovatyvius verslus. Džiaugiamės, kad Kauno kolegija nusprendė sukurti studijų modulį, paremtą mūsų „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa, kuris supažindins studentus su inovatyvaus verslo kūrimo specifika. Tikime, kad šis bendradarbiavimas sukurs ne tik gražią partnerystę, bet ir reikšmingai prisidės prie naujų globalių ir inovatyvių verslų skaičiaus augimo Lietuvoje“, – dalijosi Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.

O daugiau apie „Startup Guide“ programą sužinoti galite čia.

Lietuvos–JAE prekybos apžvalga: auginti eksportą padės „EXPO2020“
2021-07-20

Lietuvos–JAE prekybos apžvalga: auginti eksportą padės „EXPO2020“

„Versli Lietuva“ skelbia 2020 m. Lietuvos ir Jungtinių Arabų Emyratų prekybinių santykių apžvalgą. Joje pateikiami pagrindiniai dvišalių prekybinių santykių rodikliai, apžvelgiama JAE ekonomika ir analizuojami perspektyviausi sektoriai lietuviškos kilmės prekių eksportui.

VMI vertinimu, beveik 200 įmonių yra ant nemokumo slenksčio
2021-07-19

VMI vertinimu, beveik 200 įmonių yra ant nemokumo slenksčio

Savaitgalį startavus Ankstyvojo perspėjimo sistemai (APS), Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atliko įmonių (PVM mokėtojų) vertinimą ir  nustatė, jog 195 veiklą vykdančioms bendrovėms šiuo metu yra iškilusi grėsmė tapti nemokiomis. Šias įmones apie nemokumo riziką VMI informuos asmeniškai, o verslo atstovai,  galės kreiptis į verslumo ir eksporto plėtros agentūrą „Versli Lietuva“ konsultacijoms dėl tolimesnių įmonės veiksmų. 

Įjungti poveikį: visuomenės problemas gali padėti išspręsti socialinis verslas
2021-07-19

Įjungti poveikį: visuomenės problemas gali padėti išspręsti socialinis verslas

Šį savaitgalį vykusiame „Įjunk poveikį“ socialinio verslo sprinte susibūrė Panevėžio apskrities socialiniai verslininkai, kurie beveik 3 dienas intensyviai tobulino savo socialinių verslų idėjas ir verslo modelius. Šiose kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavusi „Dūšios“ komanda, kuri pristatė santykių gerinimo žaidimą, buvo pripažinta stipriausia ir turinčia didžiausią potencialą daryti teigiamą poveikį visuomenei. Komanda pateko į antrąjį etapą, kuriame toliau stiprins savo socialinį verslą ir gaus net 15 000 eurų vertės finansinį krepšelį ekspertų konsultacijoms ir reikalingai įrangai įsigyti.

 

Kokios kompetencijos reikalingos eksporto specialistui?
2021-07-14

Kokios kompetencijos reikalingos eksporto specialistui?

Įsivažiavus ekonomikai ir eksporto augimui, rinkoje auga ir eksporto specialistų poreikis – darbuotojų, kurie būtų dedikuoti darbui su eksportu ir tikslingai plėstų įmonės veiklą į užsienį. Per tris „Versli Lietuva“ organizuojamas eksporto lyderių programas „Sparnai“ išryškėjo tam tikros kompetencijos, būdingos sėkmingiems eksporto specialistams. Šios savybės padėjo dalyviams pirmąjį trečiosios programos pusmetį sugeneruoti kontraktų už daugiau nei 9 mln. Eurų.

Trūkstamų IT specialistų potencialą Lietuvos įmonės atrado Nigerijoje – iniciatyvą giria ir ES
2021-07-13

Trūkstamų IT specialistų potencialą Lietuvos įmonės atrado Nigerijoje – iniciatyvą giria ir ES

Asociacijos „Infobalt“ duomenimis, kasmet mūsų šalyje trūksta nuo 3 000 iki 4 000 informacinių ir ryšių technologijų (IRT) specialistų. Naujausi skaičiavimai rodo, kad iki 2030 metų Lietuvoje IRT darbuotojų poreikis turėtų užaugti iš viso iki daugiau nei 70 tūkst. darbo vietų. Vietinei rinkai sugebant parengti vos apie 2 000 IRT specialistų, bendrovių ir viešojo sektoriaus žvilgsniai vis dažniau krypsta į užsienio rinkas ir būdus, galinčius padėti prisivilioti trūkstamus IRT specialistus.

spinner

Sėkmės istorijos

Įjungti poveikį: socialinio verslo idėja gimė iš noro mokyti

Įjungti poveikį: socialinio verslo idėja gimė iš noro mokyti

Virtualios mokyklos „Digiklasė“ įkūrėjai pasakoja, jog pradėti socialinį verslą paskatino noras mokiniams suteikti visas sąlygas tobulėti, augti ir atrasti savo kelią. „Digiklasė“ organizuoja atviras, internetu vykstančias 5–12 klasių mokiniams skirtas pamokas ir siekia tapti per 10 000 moksleivių vienijančia mokykla. Norėdami įgyvendinti savo tikslus, „Digiklasė“ mokyklos įkūrėjai Mantas Stonkus, Silvestras Stonkus ir Eimantas Bekėža prisijungė prie socialiniams verslams skirtų „Įjunk poveikį“ veiklų.

Įjungti poveikį: kavos puodeliu mažina atskirtį ir naikina stereotipus

Įjungti poveikį: kavos puodeliu mažina atskirtį ir naikina stereotipus

Socialinis verslas „Solidarumo kava“ prisideda prie neįgaliųjų atskirties mažinimo ir skatina proto negalią turinčius jaunuolius drąsiau mokytis naujų įgūdžių. Prieš metus „Solidarumo kava“ prisijungė prie „Įjunk poveikį“ projekto ir įgyvendino seną svajonę: komanda, pasinaudojusi projekto parama, įsigijo verslo vystymui reikalingą kavos triratį, su kuriuo važinėja po Panevėžio miestą ir prekiauja gėrimais bei desertais.

Pandemija padiktavo naują verslo planą: lietuvių sukurtą mobilią darbo vietą graibsto ir Prancūzijoje

Pandemija padiktavo naują verslo planą: lietuvių sukurtą mobilią darbo vietą graibsto ir Prancūzijoje

Vilniuje įsikūrusio nestandartinių baldų gamintojo „Solid Supply“ naują produktą – inovatyvų darbo vietos sprendimą galima pamatyti tiek Lietuvos, tiek ir Prancūzijos elektroninėse parduotuvėse. Lietuviai kūrėjai sako, kad prasidėjus pirmajai koronaviruso pandemijos bangai ir savo veiklą sustabdžius restoranams ir viešbučiams, su kuriais dažniausiai ir dirbo ši įmonė, jie priėmė itin pasiteisinusį sprendimą savo naują produktą eksportuoti.

Įjungti poveikį: įkūrė neįgaliųjų modelių agentūrą ir negalią pavertė supergalia

Įjungti poveikį: įkūrė neįgaliųjų modelių agentūrą ir negalią pavertė supergalia

Negalia gali tapti supergalia, o talentai – supeherojais. Tokios mintys dar prieš gerą pusmetį ėmė vis dažniau suktis socialinių verslininkių Emos Navickienės ir Aistės Krušinskaitės galvose. Jos susimąstė – kodėl taip retai reklamose galime išvysti neįgaliuosius? Socialinės verslininkės nusprendė pakeisti šią situaciją ir pradėjo vystyti Lietuvoje unikalų projektą – įkūrė „Hero Talents“ neigaliųjų modelių ir pranešėjų agentūrą, prie kurios realizavimo prisidėjo socialiniams verslams skirtas „Įjunk poveikį“ projektas.

 

Juvelyrė Vaiva Vaidžiulienė: nepakanka gero produkto – reikia žinoti, kaip jį parduoti

Juvelyrė Vaiva Vaidžiulienė: nepakanka gero produkto – reikia žinoti, kaip jį parduoti

Vaiva Vaidžiulienė save pirmiausia pristato kaip mamą, o tik po to kaip verslininkę-juvelyrę. Būtent išėjusi ilgų motinystės atostogų, Vaiva nusprendė persikvalifikuoti ir imtis širdžiai mielos veiklos – gaminti personalizuotus papuošalus. Vaiva neslepia, jog kurti verslą nėra lengva, tačiau jai padėjo “Verslios Lietuvos” verslo mentorių tinklo ekspertė Gintarė Buinovskė.

Karantino metu atgaivino verslą ir pradėjo vystyti naują projektą

Karantino metu atgaivino verslą ir pradėjo vystyti naują projektą

Karantinas daugumai verslininkų sukėlė iššūkių ir ne vienam teko perdėlioti savo verslo planus. Taip nutiko ir Alytaus bendradarbystės centro „Spiečius“ narei, verslininkei Živilei Stumbrienei. Kelerius metus vystytą „Padūde design“ verslą teko pristabdyti, tačiau neilgam – Živilė savo veiklą atgaivino verslo mentorystės programos metu. Negana to, Živilei kilo ir naujo projekto idėja – reaguodama į rinkos poreikius, pradėjo kurti maisto tinklaraštį „Valgė spalvė“.

spinner