56% Lietuvos startuolių nepajautė neigiamo pandemijos poveikio, o 19% jų teigia sulaukę palankių veiklos rezultatų COVID-19 metu

2021-02-26
56% Lietuvos startuolių nepajautė neigiamo pandemijos poveikio, o 19% jų teigia sulaukę palankių veiklos rezultatų COVID-19 metu

Nepaisant to, kad pandemijos laikotarpis daugeliui verslų buvo tikras iššūkis, daugiau nei pusė Lietuvos startuolių teigia nepajautę pokyčių savo versle, o dalis jų netgi COVID-19 akivaizdoje sulaukė gerokai daugiau klientų ir padidėjusių pajamų.

VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ užsakymu atlikta Lietuvos startuolių apklausa parodė, kad teigiamą COVID-19 poveikį pajautė net 19 proc. Lietuvos startuolių, o 37 proc. dėl pandemijos įtakos savo veiklai nepatyrė visai. Apklausos rezultatai tai pat parodė, kad teigiamą poveikį patyrę startuoliai pajautė išaugusį klientų susidomėjimą jų kuriamu produktu ar paslauga. Tai pažymi didžioji dalis startuolių (79 proc.) patyrusių teigiamą COVID-19 poveikį. Tuo pačiu, 38 proc. startuolių patyrusių teigiamą poveikį skaičiuoja ir ženklų pajamų augimą.

„Nors 44 proc. Lietuvos startuolių teigia, kad COVID-19 pandemija jų veiklą paveikė neigiamai, tačiau skaičiai rodo ką kita. Bendrai per 2020 m. pirmąjį – trečiąjį metų ketvirčius 73 proc. Lietuvos startuolių pardavimai ir apyvarta augo. Tai parodo, kad tokiu iššūkių kupinu laikotarpiu jie sugebėjo greitai adaptuotis prie situacijos ir išnaudoti krizės galimybes veiklos plėtrai. Istorija rodo, kad ankstesnių krizių metais, pasauliniu mastu, gimė daug sėkmingų verslų, todėl tikimės, kad Lietuvos startuolių tarpe ši krizė taip pat paskatins kurtis naujus „perlus“ ar net ateities vienaragius”, – teigia VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė Roberta Rudokienė.

Lietuvos startuoliai pandemijos metu sėkmingai augo be valstybės pagalbos ir išorinių investicijų

Galėjo pasirodyti, kad ši pandemija apsunkino gyvenimą daugeliui, tačiau rezultatai rodo, kad ne visiems ji visgi buvo tokia sunki. Nors didžioji dalis apklaustų startuolių (39 proc.) nurodė, kad jų veiklos vystymą apsunkino finansinių resursų trūkumas, tačiau galima matyti, kad iššūkiams jie buvo pasiruošę. Apklausos rezultatai atskleidė, jog pandemijos metu pusė (50 proc.) apklaustų startuolių turėjo apyvartinių lėšų pusei metų, o kita pusė ir ilgesniam laikotarpiui. Valstybės teikiamomis pagalbos verslui priemonėmis COVID-19 metu pasinaudojo tik nedidelė dalis startuolių (27 proc.), kitiems užteko peržiūrėti ir pasikoreguoti vidinius procesus.

2020 m. startuoliai sugebėjo augti ir plėstis net ir itin aktyviai neieškodami investicijų. Apklausos rezultatai rodo, kad 46 proc. apklaustų startuolių neieškojo investicijų pandemijos metu. Tačiau kita dalis, kuri siekė pritraukti išorinių investicijų, turėjo pakankamai sėkmingus metus.

Nors 2020 m. pritrauktų investicijų suma siekia tik 25% visų 2019 m. pritrauktų investicijų, tačiau reikia pastebėti, kad tiek 2018, tiek 2019 m. investicijų sumą labiausiai išaugino išskirtiniai, didieji sandoriai, t.y., 110 mln. eurų „City Bee“ investicija 2018 m. ir 128 mln. eurų „Vinted“ investicija 2019 m. Išminusavus šiuos išskirtinius sandorius, investicijų sumos nesiskyrė drastiškai. Todėl galima matyti, kad pandemija didelės įtakos investicijų pritraukimui nepadarė. 2020 m. Lietuvos startuoliai pritraukė daugiau nei 41,6 mln. eurų investicijų.

Pandemija augimo nesustabdė

Nepaisant 2020 m. COVID-19 poveikio Lietuvos ekonomikai, startuolių veiklos rezultatai 2020 m. gerėjo, tai parodo ir „Versli Lietuva“ analitikų atlikta startuolių veiklos rezultatų analizė.

Duomenys rodo, kad per 2020 m. pirmąjį – trečiąjį metų ketvirčius Lietuvos startuolių bendri pardavimai vidaus ir užsienio rinkose augo iki 839,9 mln. eurų, o tai yra 28 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2019 m. Analizė taip pat rodo ir praėjusių metų Lietuvos startuolių kuriamų aukštos pridėtinės vertės prekių ir paslaugų eksporto augimą: bendra startuolių eksporto vertė siekė 564,7 mln. eurų arba 26 proc. daugiau palyginti su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, o augimo tempai 2020 m. pirmąjį – trečiąjį ketvirtį bei bendrai per minėtus ketvirčius buvo spartesni nei visos Lietuvos ekonomikos.

„Startup Lithuania“ vadovė pabrėžia, kad praėjusių metų pirmąjį – trečiąjį ketvirčio laikotarpį augo ir startuolių sumokėti mokesčiai, jie išaugo apie 32 proc., lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. Taip pat, šiuo laikotarpiu 24 proc. augo ir startuolių darbuotojų skaičius bei 7 proc. kilo vidutinis darbo užmokestis.

2020 metų pabaigoje „Startup Lithuania“ užsakymu reprezentatyvią Lietuvos startuolių apklausą atliko tyrimų bendrovė „Vilmorus“. Iš viso buvo apklausti 183 Lietuvoje veiklą vykdantys startuoliai.

Toliau skaitykite

Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“
Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“
2021-07-21

Šiuolaikiniame pasaulyje inovacijos atlieka labai svarbų vaidmenį organizacijoms, siekiančioms išspręsti kritines problemas, išlikti konkurencingoms rinkoje ir prisidėti prie ekonomikos augimo. Vadovaudamiesi dabartinėmis tendencijomis, universitetai taip pat turi prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių visuomenės poreikių ir siūlyti į inovacijas orientuotą studijų medžiagą, kad išliktų konkurencingi ir aktualūs. Todėl nuo šiol Kauno kolegijos Verslo fakultetas siūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį „Nuo idėjos iki verslo“ ir kvies studentus mokytis kurti inovatyvius verslus. Naujasis modulis remsis praėjusiais metais išleisto ir nuolat atnaujinamo „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos Startup guide medžiaga.

„Tikiu, kad Kauno kolegijos ir „Startup Lithuania“ partnerystė bei bendri projektai paskatins jaunus žmones žengti į verslo pasaulį. Neturime jokių kiekybinių tikslų kurdami šį partnerystės tiltą. Pagrindinis organizacijų partnerystės tikslas – skatinti jaunimo domėjimąsi naujomis verslo galimybėmis, teikti jiems kokybišką ir aktualią informaciją bei stiprinti jų pasitikėjimą savimi. Daugelis žmonių, prieš pradėdami savo verslą, abejoja savimi ir klausia: „Ar turėčiau pradėti?“. Nuoširdžiai tikiuosi, kad ateityje turėsime dar daug galimybių dirbti prie bendrų projektų ir padėti žmonėms rasti atsakymą į šį klausimą“, – sakė Dalia Ilevičienė, Kauno kolegijos Verslo fakulteto dekanė.

Laisvai pasirenkamas modulis

Sujungus Kauno kolegijos patyrusio akademinio personalo žinias ir geriausias praktikas bei „Startup Guide“ pre-akceleravimo programos medžiagą, studentams bus suteikta unikali galimybė studijuoti inovatyvų pasirenkamąjį modulį.

Šis modulis bus skirtas versliems ir novatoriškiems jauniems žmonėms. Jiems bus suteikta laisvė kurti, išbandyti ir plėtoti savo idėjas bei jas pristatyti. Pagrindinis modulio tikslas bus suteikti mokiniams galimybę išmokti, kaip generuoti kūrybiškas verslo idėjas arba kaip patobulinti jau turimą verslo idėją. Modulio metu mokiniai taip pat susipažins su pagrindiniais rinkodaros elementais, kaip pristatyti verslo idėją ir supras verslą, kaip vientisą sistemą.

Informacija vienoje vietoje

Svarbu rasti būdų ir metodų, kaip pritraukti studentus ir pateikti jiems aktualiausią medžiagą, kuri sudaro inovatyvaus verslo kūrimo pagrindus. Šiame modulyje studentai ras daug įvairių mokymosi formų ir medžiagos, kuri padės jiems tobulėti.

Verslo fakulteto lektorė, daktarė Rasa Bartkutė pasidalino, kad „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa susidomėjo ketindama atnaujinti modulį, kuomet pastebėjo, koks puikus ryšys tarp visų modulio „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ sudedamųjų dalių – medžiagos, temų ir praktinių užduočių. „Čia, vienoje platformoje, mokiniai gali apžvelgti sėkmės istorijas, iš čia pateiktos informacijos suprasti, kad ne tik idėja, kaip „tobula idėja“, yra svarbi rinkai ir potencialiems investuotojams. Galės suprasti, kad rinkai reikia šviežių idėjų su tikslingu vystymo ir įgyvendinimo planu, suvokiant realias naujų verslo idėjų vystymo sąnaudas. Ir svarbiausia: kaip sukurti vertės pasiūlymą klientams, visuomenei bei rinkai“.

„Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ pagalba studentai taip pat sužinos, kaip patobulinti turimą idėją ir sukurti jai vertės pasiūlymą, kaip pasirinkti tinkamą verslo modelį, pasirinkti rinkas, kurioms skirtas produktas. Potencialūs kūrėjai taip pat išmoks metodų, kaip išbandyti kuriamą produktą su potencialiais klientais ir partneriais, kaip pritraukti investicijas ir plėsti verslą į kitas rinkas.

„Vertiname partnerystes, kurios prisideda prie visuomenės ugdymo ir skatina žmones kurti inovatyvius verslus. Džiaugiamės, kad Kauno kolegija nusprendė sukurti studijų modulį, paremtą mūsų „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa, kuris supažindins studentus su inovatyvaus verslo kūrimo specifika. Tikime, kad šis bendradarbiavimas sukurs ne tik gražią partnerystę, bet ir reikšmingai prisidės prie naujų globalių ir inovatyvių verslų skaičiaus augimo Lietuvoje“, – dalijosi Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.

O daugiau apie „Startup Guide“ programą sužinoti galite čia.

Dėl 100 000 Eur investicijos konkurse „Startup Fair Pitch Battle“ varžysis 40 didžiausią potencialą turinčių startuolių
Dėl 100 000 Eur investicijos konkurse „Startup Fair Pitch Battle“ varžysis 40 didžiausią potencialą turinčių startuolių
2021-05-27

Birželio 3-4 dienomis tarptautinio startuolių konkurso „Startup Fair Pitch Battle“ metu Lietuva taps ne tik pagrindine startuolių, bet ir investuotojų iš 8 šalių susitikimo, naujų partnerysčių bei ryšių atnaujinimo vieta. Šiame renginio „Startup Fair. Recharge 2021“ startuolių konkurse dalyvaus 40 pirmąją atranką praėjusių startuolių iš 17 šalių, o investuotojai bus nusiteikę rimtai žvalgytis investavimo galimybių.