Kinijos rinkos subtilybės: domina ledai ir medus, bet šaldyta duona – ne, o išsiuntus el.laišką, verta apie jį įspėti ir socialiniame tinkle

2016-06-15

Per ketverius metus Lietuvos įmonių eksportas į Kiniją patrigubėjo. Kinai vis daugiau pinigų išleidžia naujiems ir kokybiškiems gaminiams, todėl, pasak specialistų lietuviškos prekės gali ten atrasti nišą.

Lietuvoje šią savaitę lankėsi ES SVV atstovybės Kinijoje ekspertas Pablo Recio, mūsų šalies maisto, gėrimų ir kosmetikos gamintojams jis papasakojo apie galimybes šioje milžiniškoje rinkoje.

Prognozės mūsiškiams geros – 80 proc. Kinijos importo sudaro mėsa, žuvis, pienas, vaisiai, sausi pusryčiai, sparčiai plečiasi ir kosmetikos sektorius, o kinų poreikiai bei perkamoji galia tik auga.

„Kinai sudaro apie 20 proc. pasaulio populiacijos, tačiau užima tik dešimtadalį žemės ploto, iš kurio žemės ūkiui tinka dar mažesnė dalis – vos 10 proc. Jie negali patys užsiauginti ir pasigaminti jiems reikalingo maisto, todėl jo importas į šalį sudaro didelę dalį. Be to, šioje šalyje vis labiau vertinami išskirtiniai, kokybiški produktai“, – teigė P.Recio.

Be įprastinių produktų – mėsos, žuvies, pieno, kurių į Kiniją šiuo metu įvežama daugiausiai, pasak P.Recio, auga ir poreikis specifiniams gaminiams – ledams, medui, kavai, vynui. Tiesa, pavyzdžiui, šaldyta duona šioje šalyje visiškai nepaklausi. Visai kas kita – įvairios duonos lazdelės su prieskoniais ir panašūs užkandžiai.

Kosmetikos sektoriuje sparčiausias augimas fiksuojamas makiažo priemonių ir odos priežiūrai skirtų produktų kategorijose, tuo tarpu susidomėjimas importiniu muilu – visai menkas.

Kalbėdamas apie verslo plėtrą į Kiniją, P.Recio patarė distributorių ir galimų verslo partnerių dairytis ne tik didžiausiuose miestuose Pekine ar Šanchajuje, bet ir Kinijos mastais mažesniuose miestuose, nes gyventojų skaičius juose vis tiek skaičiuojamas milijonais. Šis patarimas galioja maisto produktų gamintojams ir eksportuotojams, tačiau netinka kosmetikos pramonės atstovams, nes pastarajam sektoriui galimybės plačiausios išlieka pagrindiniuose miestuose.

P.Recio pasidalijo ir konkrečiais patarimais, kurie pravers būsimiems ar esamiems eksportuotojams į Kiniją. Štai, pavyzdžiui, parašius partneriui el. laišką, patariama jį apie tai įspėti ir kitu komunikacijos kanalu – žinute socialiniame tinkle ar pan.,  nes kinų verslininkai kasdien sulaukia be galo daug laiškų ir paprasčiausiai nespėja į juos reaguoti. Nors Kinija ir garsėja interneto apribojimais, P.Recio teigė, kad socialinių tinklų įtaka stiprėja ir šioje šalyje. Tačiau čia populiaresnės kitos platformos nei Europoje ar JAV. Siekiantiems verslo plėtros Kinijoje, specialistas patarė užsiregistruoti ir su vietos verslininkais aktyviai bendrauti socialiniame tinkle „WeChat“ – šis šioje šalyje šiuo metu populiariausias.

P.Recio pabrėžė ir el.prekybos svarbą. Nepaisant to, kad apie pusę Kinijos populiacijos neturi interneto ryšio, jo vartotojų skaičius sudaro 668 mln., o tai yra dvigubai daugiau nei jų yra JAV ir 1,5 karto daugiau nei ES. Skaičiuojama, kad pusė Kinijos interneto vartotojų apsiperka virtualiai. Kosmetikos sektoriui yra išskirtos kelios populiariausios e.-prekybos svetainės. Tiesa, P.Recio pridūrė, kad norint pradėti e.prekybą Kinijoje, egzistuoja tam tikri reikalavimai ir procedūros gali užtrukti.

Norinčius sužinoti daugiau apie Kiniją ir reikalavimus užsienio verslui, P.Recio kvietė apsilankyti ES SVV atstovybės Kinijoje tinklapyje, kuriame skelbiama ne tik analitinė informaciją apie šią rinką, bet ir įvairių seminarų įrašai, vyksta mokymai nuotoliniu būdu.

„Versli Lietuva“ primena, kad Kinija yra viena iš tikslinių Lietuvos eksporto rinkų. Labiausiai pernai augo lietuviškų baldų eksportas į šią rinką. Pasisekimą turi ir lietuviški lazeriai, biotechnologijos.

Birželio mėnesį „Versli Lietuva“ skiria didelį dėmesį Lietuvos ir Kinijos verslų partnerystėms užmegzti.

Daugiau ekspertų įžvalgų apie Kiniją – „Verslo žinių“ straipsnyje.

 

Toliau skaitykite

Sėkmės faktorius tarptautinėje parodoje arba kaip gauti 3 mln. eurų vertės potencialių užsakymų
Sėkmės faktorius tarptautinėje parodoje arba kaip gauti 3 mln. eurų vertės potencialių užsakymų
2020-02-20

Lietuvos baldų gamintojai iš sausį Vokietijoje vykusios tarptautinės baldų parodos „IMM Cologne 2020” parsivežė milijoninės vertės potencialius kontraktus ir pasirašė atstovavimo sutartis su Vokietijos, Belgijos bei Norvegijos partneriais. Parodoje organizuotame VšĮ „Versli Lietuva“ nacionaliniame stende dalyvavo 8 lietuviškų baldų gamintojai, kurie savo produkciją pristatė lankytojams iš 145 pasaulio šalių.

Verslo misijų nauda: gyvų susitikimų metu bendradarbiavimas užsimezga greičiau
Verslo misijų nauda: gyvų susitikimų metu bendradarbiavimas užsimezga greičiau
2019-12-05

Eksporto partnerystės užmezgimui yra svarbus gyvas kontaktas, nes susitikimai su potencialiais partneriais padidina tikimybę, kad užsimezgęs kontaktas virs į kontraktą.  Todėl viena iš eksporto skatinimo priemonių, kurią taiko „Versli Lietuva“  – išvykstamųjų verslo misijų organizavimas. Spalio 23-24 dienomis organizuota verslo misija į Japoniją ir ten vykęs  Lietuvos – Japonijos verslo forumas Lietuvos įmonėms tapo atspirties tašku tiek naujų partnerysčių pradžiai, tiek ir seniai prasidėjusio bendradarbiavimo atnaujinimui.