Rekordiniai metai startuoliams: per pirmąjį 2021 m. pusmetį pritraukta rekordinė investicijų suma – 311 mln. Eur, pardavimai augo 110 proc.

2021-08-06
Rekordiniai metai startuoliams: per pirmąjį 2021 m. pusmetį pritraukta rekordinė investicijų suma – 311 mln. Eur, pardavimai augo 110 proc.

Šiais metais Lietuvos startuoliai turi kuo didžiuotis, per pirmąjį 2021 m. pusmetį pritrauktos rekordinės lėšos – daugiau nei 311 mln. Eur investicijų iš užsienio ir Lietuvos investicinių fondų, o net 61 proc. Lietuvos startuolių apyvarta augo daugiau nei dvigubai. Tai leidžia optimistiškai prognozuoti ir antrąjį metų pusmetį.

„Bręstanti Lietuvos startuolių ekosistema šiais metais pasiekė puikių veiklos rezultatų – pardavimų apimtys per pirmąjį pusmetį augo 110 proc., palyginti su praėjusiais metais. Tai rodo, kad startuoliai geba išnaudoti susiklosčiusias aplinkybes net ir pandemijos metu. Investicijos į startuolius auga, tačiau labai svarbu, kad toks tempas išliktų, todėl stiprinsime startuolių ekosistemą, inicijuodami naujas startuolių plėtros skatinimo priemones, gerindami verslo aplinką, vykdydami inovacijų reformą. Taip sudarysime jiems dar palankesnes sąlygas augti“, – sako Aušrinė Armonaitė, ekonomikos ir inovacijų ministrė.

Vos per pirmąjį pusmetį Lietuvos startuoliai sugebėjo pritraukti rekordinę 311 mln. Eur sumą, kai prieš tai buvusio 2019 metų rekordo suma siekė 169 mln. Eur. Didžiąją dalį šių metų investicijų sudaro užsienio investuotojų lėšos, tačiau taip pat intensyviai investavo ir Lietuvos investuotojai – iš 25 pirmojo pusmečio sandorių, jie dalyvavo net 20-yje.

Prie šių metų rekordinių investicijų sumos ženkliai prisidėjo Lietuvos vienaragio „Vinted“ pritraukta investicija – 250 mln. Eur, kuri yra iki šiol didžiausia Lietuvos startuolių pritraukta suma. Išsiskyrė ir „Interactio“ pritraukta 24,4 mln. Eur investicija, kuri skelbiama kaip didžiausia „Series A“ etapo investicija Lietuvoje ir Baltijos šalyse per pastaruosius 10 metų.

„Pastebime džiuginantį Lietuvos startuolių ekosistemos spurto etapą – turime nemažai startuolių, kurie yra išaugę iki globalių kompanijų, kuriomis patiki ir į kurias investuoja ir žinomi užsienio investuotojai. Manome, kad ateityje tokių sandorių tik daugės ir į startuolius investuojamos sumos augs. Svarbu pabrėžti ir tai, kad visgi pritrauktos investicijos neparodo viso ekosistemos potencialo, nes turime ir nemažai startuolių, kurie veikia globaliai ir be išorinių investicijų, pavyzdžiui, „Tesonet“, „Omnisend“ ar „Kilo Health“, – pasakoja Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.

Pasak R. Rudokienės, tikimasi, kad ir antrąjį pusmetį įgautas pagreitis nenuslops ir bus galima išgirsti apie naujus Lietuvos startuolių sandorius bei pritrauktas investicijas. To tikėtis skatina pastebima džiuginanti tendencija, jog vis aktyviau sėkmingų startuolių kūrėjai ar vietinės IT kompanijos investuoja į inovatyvius verslus, kaip verslo angelai. Puikūs to pavyzdžiai yra „Kilo Health“, kurie investavo į „Revolab” ar „TeleSoftas“ į startuolį „Aichom“.

Startuoliai augo, o su jais – pardavimai ir eksportas

„Versli Lietuva“ analitikų atlikta startuolių veiklos rezultatų analizė rodo puikius rezultatus. Per 2021 m. pirmąjį ketvirtį Lietuvos startuolių bendri pardavimai vidaus ir užsienio rinkose siekė 520,2 mln. Eur ir lyginant su 2020 m. tuo pačiu laikotarpiu, išaugo 110 procentų. Tiesa, reikėtų atkreipti dėmesį, kad praėjusių metų rezultatams įtakos turėjo karantinas. Lietuvos startuolių kuriamų aukštos pridėtinės vertės prekių ir paslaugų eksportas pirmąjį šių metų ketvirtį taip pat parodė nematytas aukštumas, 348,4 mln. eurų ribą, kuri yra 107 proc. didesnė nei 2020 m. pirmuoju ketvirčiu, kuri siekė 168,1 mln. eurus.

Startuolių ekosistemos augimą rodo ir duomenų platformos „Unicorns.lt“ duomenys. Nors startuolių skaičius šiais metais ir išliko gana stabilus, tačiau jų darbuotojų skaičius per pirmąjį metų pusmetį augo 15 proc. ir šiuo metu siekia 12,4 tūkst. talentų. Ryškų startuolių talentų augimą galime matyti žvelgiant į metų laikotarpį – per metus jų augimas buvo didesnis nei 33 proc. Šių metų pirmąjį pusmetį augo ir startuolių sumokėti mokesčiai, jie išaugo iki 87,6 mln. Eur, kai praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu fiksavome 59,6 mln. Eur sumokėtų mokesčių.

Naujausiais „Startup Lithuania“ startuolių duomenų bazės duomenimis, šiuo metu turime 1087 startuolius. Nacionalinis startuolių ekosistemos fasilitatorius kviečia nepraleisti progos ir registruoti savo startuolį pagrindinėje Lietuvos startuolių duomenų bazėje, kurią rasite www.startuplithuania.com.

Toliau skaitykite

Nuo šiol visos startuolių finansavimo galimybės – vienoje vietoje
Nuo šiol visos startuolių finansavimo galimybės – vienoje vietoje
2021-10-07

Nors šiuo metu netrūksta verslo finansavimo galimybių, tačiau finansinių lėšų trūkumas inovatyvaus verslo vystymui – viena pagrindinių viso pasaulio startuolių problemų, kuri neaplenkia ir Lietuvos. Siekiant padėti atrasti finansavimo galimybes ir visą reikiamą informaciją finansavimo klausimais, „Startup Lithuania“ sukūrė interaktyvią platformą „Funding Guide“, kuri skirta padėti inovatyvių verslų kūrėjams atrasti jiems tinkamas lėšų pritraukimo galimybes.

Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“
Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“
2021-07-21

Šiuolaikiniame pasaulyje inovacijos atlieka labai svarbų vaidmenį organizacijoms, siekiančioms išspręsti kritines problemas, išlikti konkurencingoms rinkoje ir prisidėti prie ekonomikos augimo. Vadovaudamiesi dabartinėmis tendencijomis, universitetai taip pat turi prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių visuomenės poreikių ir siūlyti į inovacijas orientuotą studijų medžiagą, kad išliktų konkurencingi ir aktualūs. Todėl nuo šiol Kauno kolegijos Verslo fakultetas siūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį „Nuo idėjos iki verslo“ ir kvies studentus mokytis kurti inovatyvius verslus. Naujasis modulis remsis praėjusiais metais išleisto ir nuolat atnaujinamo „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos Startup guide medžiaga.

„Tikiu, kad Kauno kolegijos ir „Startup Lithuania“ partnerystė bei bendri projektai paskatins jaunus žmones žengti į verslo pasaulį. Neturime jokių kiekybinių tikslų kurdami šį partnerystės tiltą. Pagrindinis organizacijų partnerystės tikslas – skatinti jaunimo domėjimąsi naujomis verslo galimybėmis, teikti jiems kokybišką ir aktualią informaciją bei stiprinti jų pasitikėjimą savimi. Daugelis žmonių, prieš pradėdami savo verslą, abejoja savimi ir klausia: „Ar turėčiau pradėti?“. Nuoširdžiai tikiuosi, kad ateityje turėsime dar daug galimybių dirbti prie bendrų projektų ir padėti žmonėms rasti atsakymą į šį klausimą“, – sakė Dalia Ilevičienė, Kauno kolegijos Verslo fakulteto dekanė.

Laisvai pasirenkamas modulis

Sujungus Kauno kolegijos patyrusio akademinio personalo žinias ir geriausias praktikas bei „Startup Guide“ pre-akceleravimo programos medžiagą, studentams bus suteikta unikali galimybė studijuoti inovatyvų pasirenkamąjį modulį.

Šis modulis bus skirtas versliems ir novatoriškiems jauniems žmonėms. Jiems bus suteikta laisvė kurti, išbandyti ir plėtoti savo idėjas bei jas pristatyti. Pagrindinis modulio tikslas bus suteikti mokiniams galimybę išmokti, kaip generuoti kūrybiškas verslo idėjas arba kaip patobulinti jau turimą verslo idėją. Modulio metu mokiniai taip pat susipažins su pagrindiniais rinkodaros elementais, kaip pristatyti verslo idėją ir supras verslą, kaip vientisą sistemą.

Informacija vienoje vietoje

Svarbu rasti būdų ir metodų, kaip pritraukti studentus ir pateikti jiems aktualiausią medžiagą, kuri sudaro inovatyvaus verslo kūrimo pagrindus. Šiame modulyje studentai ras daug įvairių mokymosi formų ir medžiagos, kuri padės jiems tobulėti.

Verslo fakulteto lektorė, daktarė Rasa Bartkutė pasidalino, kad „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa susidomėjo ketindama atnaujinti modulį, kuomet pastebėjo, koks puikus ryšys tarp visų modulio „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ sudedamųjų dalių – medžiagos, temų ir praktinių užduočių. „Čia, vienoje platformoje, mokiniai gali apžvelgti sėkmės istorijas, iš čia pateiktos informacijos suprasti, kad ne tik idėja, kaip „tobula idėja“, yra svarbi rinkai ir potencialiems investuotojams. Galės suprasti, kad rinkai reikia šviežių idėjų su tikslingu vystymo ir įgyvendinimo planu, suvokiant realias naujų verslo idėjų vystymo sąnaudas. Ir svarbiausia: kaip sukurti vertės pasiūlymą klientams, visuomenei bei rinkai“.

„Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ pagalba studentai taip pat sužinos, kaip patobulinti turimą idėją ir sukurti jai vertės pasiūlymą, kaip pasirinkti tinkamą verslo modelį, pasirinkti rinkas, kurioms skirtas produktas. Potencialūs kūrėjai taip pat išmoks metodų, kaip išbandyti kuriamą produktą su potencialiais klientais ir partneriais, kaip pritraukti investicijas ir plėsti verslą į kitas rinkas.

„Vertiname partnerystes, kurios prisideda prie visuomenės ugdymo ir skatina žmones kurti inovatyvius verslus. Džiaugiamės, kad Kauno kolegija nusprendė sukurti studijų modulį, paremtą mūsų „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa, kuris supažindins studentus su inovatyvaus verslo kūrimo specifika. Tikime, kad šis bendradarbiavimas sukurs ne tik gražią partnerystę, bet ir reikšmingai prisidės prie naujų globalių ir inovatyvių verslų skaičiaus augimo Lietuvoje“, – dalijosi Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.

O daugiau apie „Startup Guide“ programą sužinoti galite čia.