Sėkmės faktorius tarptautinėje parodoje arba kaip gauti 3 mln. eurų vertės potencialių užsakymų

2020-02-20
Sėkmės faktorius tarptautinėje parodoje arba kaip gauti 3 mln. eurų vertės potencialių užsakymų

Lietuvos baldų gamintojai iš sausį Vokietijoje vykusios tarptautinės baldų parodos „IMM Cologne 2020” parsivežė milijoninės vertės potencialius kontraktus ir pasirašė atstovavimo sutartis su Vokietijos, Belgijos bei Norvegijos partneriais. Parodoje organizuotame VšĮ „Versli Lietuva“ nacionaliniame stende dalyvavo 8 lietuviškų baldų gamintojai, kurie savo produkciją pristatė lankytojams iš 145 pasaulio šalių.

Nacionaliniame stende su potencialiais užsakovais susitikusių Lietuvos įmonių ir „Verslios Lietuvos“ atstovų pagrindinis tikslas – skatinti Lietuvos baldų sektoriaus eksportą, pristatyti įmonių gaminius bei pozicionuoti Lietuvą kaip šalį, kuri baldų pramonėje turi gilias tradicijas.  Lietuvos baldų gamintojai pristatė platų jų gaminamos  produkcijos spektrą – pradedant miegamojo, svetainės ir virtuvės baldais, baigiant viešbučiams, restoranams ir kitoms viešosioms erdvėms pritaikytus funkcinius baldus. „Verslios Lietuvos“ apibendrintais duomenimis, visos parodoje dalyvavusios įmonės parsivežė naujų naudingų kontaktų, užsakymų kontraktų bei susitarimų dėl potencialių prekybos pardavimų užsienyje, kurių bendra vertė sieks apie 3 mln. eurų. Kelios iš parodos dalyvių iš karto apčiuopė naujas nišas savo verslui plėsti ir tobulinti savo produkciją.

Be namų darbų nė žingsnio iš Lietuvos

Lovų ir čiužinių gamybos įmonės „Gergama“ direktorius Liudas Jakutis džiaugiasi parodoje užmezgęs 20 labai potencialių kontaktų, kurie ateityje virs neabejotinai sėkmingais kontraktais. Potencialūs įmonės užsakovai iš tokių šalių kaip Prancūzija, Olandija, Skandinavijos regionas, JAV ir kitos šalys. Be to, įmonė užmezgė dar apie 80 naudingų kontaktų, su kuriais bendravimą toliau intensyviai tęsia po parodos.

Paklaustas, kas lėmė sėkmę šioje parodoje, L. Jakutis išskiria 5 esminius sėkmės faktorius: stendo vieta, geras jungtinio Lietuvos įmonių stendo išdėstymas, rinkos analizė, komunikacija ir bendradarbiavimas. „Būtent darbas kartu su „Versli Lietuva“ ir jų suteikta galimybė dalyvauti lyderiaujančioje parodoje, atnešė ne tik vertingų kontaktų bei užsakymų, tačiau ir naujų idėjų tobulėjimui. Nustebino nacionalinio stendo vieta, kuri buvo tarp kitų didžiųjų valstybių, o stendo įrengimo dizainas pranoko lūkesčius, todėl ne veltui  pelnė geriausio stendo vardą“, – sako jis.

Šiais metais Lietuvos stendas buvo įrengtas šalia kitų didžiųjų Europos valstybių – Italijos, Vokietijos ir Prancūzijos, o tai nacionaliniam Lietuvos stendui atnešė dar daugiau parodos lankytojų dėmesio. Lietuvos nacionalinis stendas neliko neįvertintas ir parodos rengėjų. Už savo išskirtinį dizainą, vientisumą bei atrinktų įmonių ekspozicijas buvo išrinktas gražiausiu salėje ir apdovanotas „Archiproducts Design Award“ apdovanojimu.

„Svarbu kiekvienai parodai ruoštis individualiai. Mes prieš parodą atliekame rinkos analizę, kuriame rinkai pritaikytus dizainus ir reprezentacinę medžiagą. Svarbu parodyti išskirtinį dėmesį rinkai, komunikuoti su užsakovais bei konstruoti kainodarą pagal konkretų klientą“, – savo patirtimi dalijasi L. Jakutis. Sėkmė eksporto rinkose lemia tolimesnę Lietuvos gamintojų plėtrą ir Lietuvoje.  2020 metais UAB „Gergama“ planuoja plėstis ir statyti dar vienas gamybines patalpas Jonavoje, o tai lems ne tik asortimento plėtrą naujų dizainų gaminiais, bet ir įmonės augimą priimant naujus darbuotojus.

Būtina išnaudoti 100 proc.

Bendrovės „Akadas“ vadovas Karolis Vitas iš IMM parodos parsivežė ne tik 23 potencialių klientų kontaktus ir suorganizavo apie 15 susitikimų galimoms partnerystėms ateityje, bet ir naują idėją asortimento plėtrai. „Nors pagrindinė dalis mūsų produkcijos yra lauko bei vidaus baldai, langai ir durys, tačiau nustebino didelis susidomėjimas krėslais. Krėslai nebuvo mūsų siūlomos produkcijos sąraše, juos ekspozicijoje turėjome tik stendo dekorui papildyti, tačiau šis susidomėjimas paskatino apsvarstyti idėją tapti krėslų platintojais ir taip plėsti savo produkcijos spektrą. Mes parodoje dalyvaujame, kad ją išnaudotume 100 proc., susitinkame su esamais klientais, pristatome naujienas ir žiūrime, kaip rinka reaguoja į mūsų produktus, taip pat tai yra vienas iš būdų susirasti naujų klientų“, – sako jis.

Bendrovė „Akadas“ kasmet dalyvauja 2-3 tarptautinėse parodose. „Bendradarbiavimas parodos metu naudingas visiems, tiek mūsų stende, tiek su kituose stenduose prisistatančiomis įmonėmis, nes jei  lankytojai užsuka pas „kaimynus“ į stendą – užsuka ir pas mus. Stendo vieta, tinkamai atrinktos įmonės padeda dar labiau išauginti stendo populiarumą ir gauti naudą verslui. Parodos kartu su „Versli Lietuva“ daug paprastesnės, jų teikiamos konsultacijos ir pagalba svariai prisidėjo siekiant minėtus rezultatus parodos metu“, – pažymi K. Vitas.

Nacionalinio stendo vertė

Per metus „Versli Lietuva“ organizuoja vidutiniškai aštuonis nacionalinius Lietuvos įmonių prisistatymo tarptautinėse parodose stendus skirtingose šalyse, o praėjusieji metai buvo rekordiniai – suburta net 14 nacionalinių stendų tikslinėse eksporto rinkose.

„Viena iš svarbiausių priemonių, padedančių užmegzti kontaktus su klientais užsienyje yra tarptautinės specializuotos parodos. Įmonių patirtys rodo, kad sėkmingas dalyvavimas parodose turi būti reguliarus, tuomet efektingumas auga. Geri kontaktai ir kontraktai ne visada ateina iš karto, jiems reikia kelerių metų nuoseklaus darbo, partnerysčių mezgimo, o taip pat kuriant įmonės reputaciją ir  auginant jos žinomumą konkrečiame sektoriuje. Itin svarbūs šiam tikslui pasiekti yra tokie komponentai, kaip stilingo dizaino ir didelio ploto stendai, gera stendo vieta paviljone, aukšta kaimyninių stendų šalių ir įmonių reputacija, patraukli pristatomos produkcijos visuma ir pristatymo logika. Tai yra esminiai kriterijai, kuriais vadovaujamės burdami įmones dalyvauti „Verslios Lietuvos“  organizuojamuose nacionaliniuose Lietuvos gamintojų stenduose, kad kuo geriau pristatytume Lietuvos potencialą ir padėtume įmonėms auginti savo pardavimus ir plėsti eksporto rinkas“, – teigia Rasa Uždavinytė, „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovė.

„Versli Lietuva“ analitikų duomenimis, 2019 metų trečią ketvirtį  Lietuvos baldų pramonės eksportas pasiekė net 439.4 mln. eurų, o eksportas į Vokietiją sudarė 14,5 proc. visos šios sumos. Vokietija yra viena pagrindinių Lietuvos baldo sektoriaus eksporto rinkų.

Toliau skaitykite

Lietuvos eksporto prognozės: nuo santūraus džiaugsmo prie šoko modelių
Lietuvos eksporto prognozės: nuo santūraus džiaugsmo prie šoko modelių
2020-03-26

Nors 2019 metais Lietuvos eksporto augimo tempas lėtėjo, tačiau šalies eksportuotojai vis tiek turėjo kuo pasidžiaugti. Visai kitomis nuotaikomis pasitinkamas šis pavasaris – pasaulinė COVID-19 viruso pandemija jaukia verslininkų planus ir ardo net pačias atsargiausias prognozes.

Verslo misijų nauda: gyvų susitikimų metu bendradarbiavimas užsimezga greičiau
Verslo misijų nauda: gyvų susitikimų metu bendradarbiavimas užsimezga greičiau
2019-12-05

Eksporto partnerystės užmezgimui yra svarbus gyvas kontaktas, nes susitikimai su potencialiais partneriais padidina tikimybę, kad užsimezgęs kontaktas virs į kontraktą.  Todėl viena iš eksporto skatinimo priemonių, kurią taiko „Versli Lietuva“  – išvykstamųjų verslo misijų organizavimas. Spalio 23-24 dienomis organizuota verslo misija į Japoniją ir ten vykęs  Lietuvos – Japonijos verslo forumas Lietuvos įmonėms tapo atspirties tašku tiek naujų partnerysčių pradžiai, tiek ir seniai prasidėjusio bendradarbiavimo atnaujinimui.