Sostinėje dešimtmetį gyvenusią klaipėdietę verslui įkvėpė jūros ilgesys

2016-05-04

Asociacijos „Idėjų pakrantė“ straipsnių cikle apie verslias Klaipėdos regiono moteris šį kartą smalsumą žadins „Jūrinis brizas“ (angl. Nautical Breeze). Tai – klaipėdietės Jurgitos Šilinskaitės-Venslovienės sukurtas prekės ženklas. Išduoda jis, kad kalba – ne tik apie lengvą pajūrio vėjo kutenimą ir Baltijos bangas. Jūrinės valstybės tradicijų puoselėjimas ir įprasminimas – tokių užmojų įkvėpta Jurgita ėmėsi jūrinio stiliaus dovanų verslo. 

–    Dažnai moteriai poreikį kurti savo verslą inspiruoja asmeninės patirtys. Ar taip nutiko ir Jūsų atveju? 

–    Tikrai taip. Prieš trejus metus vaikščiodama Klaipėdoje po Jūros šventės mugę ieškojau originalių jūrinio stiliaus dovanų, tačiau grįžau su dviem mediniais šaukštais. Tada pamąsčiau, kad Lietuvoje, nors ir jūrinėje valstybėje, labai maža jūrinio stiliaus dovanų ir suvenyrų pasiūla. Dažniausiai apsiribojama lininiais rankšluosčiais ir gintariniais papuošalais. Bet, kad šie nuogąstavimai ilgainiui taps paspirtimi mano verslui, tikrai negalvojau.

–    Kodėl susidomėjote kaip tik  jūriniais akcentais? 

–    Aš – klaipėdietė, tad jūra yra neatskiriama mano gyvenimo dalis. Tačiau jūriniai akcentai į mano kasdieną įsiveržė su santuoka. Mano vyras – Karinių jūrų pajėgų karininkas. Šturvalai, inkarai, denio varpai ir kitokie jūriniai elementai randami, ko gero, kiekvieno jūrininko namuose. Ne išimtis ir mūsų namai. Palengva jūriniai akcentai tapo ir mūsų  šeimos švenčių akcentu. Tačiau aukštos kokybės ir prabangių jūrinio stiliaus akcentų labai sunku rasti, o ypač vienoje vietoje. Na, o projekto „Išmani moteris“ metu jūrinių dovanų paieškos tapo mano verslo planu.

–    Visada degėte meile jūrai, ar tik pagyvenusi tolėliau nuo jos – sostinėje? 

–    O taip. Man jūra – ypatinga. Būdama prie jos pasikraunu daug geros energijos. Darna įsivyrauja ir mintyse, ir širdyje. Ypač tai pradėjau vertinti gyvendama Vilniuje, kai suvokiau, kad jau negaliu bet kurią akimirką sėsti į automobilį ir akimirksniu nulėkti į pajūrį. Sostinėje pragyvenau 10 metų ir, greičiausiai, ten būčiau likusi, jei ne Klaipėdoje Karinėse jūrų pajėgose tarnaujantis mano vyras. Juokauju, kad santuokos pradžioje dar bandžiau gyventi autostradoje tarp Vilniaus ir Klaipėdos, o tapusi mama puoselėti šeimos židinį apsisprendžiau Klaipėdoje.  

–    Jūsų verslo pradžia sutapo su gražiu gyvenimo įvykiu – antrą kartą tapote mama. Motinystė, tikriausiai, taip pat buvo svarus postūmis savarankiškai veiklai?

–    Vaiko priežiūros atostogos turi vieną privalumą – išlaisvina mintis. Intensyviai dirbdamas susikoncentruoji į rezultatus, iššūkius, problemų sprendimus. Galva nuolat užimta tūkstančiais minčių. O štai vaiko priežiūros atostogų metu žymiai svarbesni tampa buitiniai reikalai. Natūralu, kad atsiranda poreikis realizuoti kūrybinį potencialą. Taip užgimė ir mano idėja kurti verslą. Nuolat mąsčiau, ką veiksiu pasibaigus vaiko priežiūros atostogoms, kaip realizuosiu sukauptą vadovavimo patirtį.  Savarankiška veikla atrodė tinkamiausia išeitis. 

–    Praėjusių metų mokymų cikle „Išmani moteris“ stengėtės nepraleisti paskaitų, o potencialiems investuotojams Kaune prisistatėte tiesioginiu teletiltu iš Klaipėdos, mat ant rankų sūpavote vos kelių dienų savo antrąją atžalą. Dar kartą aplankiusi motinystė ir žinia, kad gavote investuotojų palaikymą – įkvėpimas kurti verslą, tikriausiai, augo kaip ant mielių? 

–    12 savaičių trukęs projektas „Išmani moteris“ buvo atgaiva sielai. Tai tikrai labai racionaliai išbaigtas mokymų ciklas, integruojantis mentorių pagalbą ir vainikuojamas prisistatymu potencialiems investuotojams. Visa tai realiai parodo, ko vertos verslo idėjos. Vos kelios dienos iki jų pristatymo į pasaulį pasibeldė mano antrasis sūnus, tad man individualiai buvo sudaryta galimybė investuotojams prisistatyti teletiltu. Vos antrą dieną grįžus iš ligoninės sėdėjau prisijungusi per skype ir dėsčiau gausiai susirinkusiai auditorijai savo idėjas. Netrukus sužinojau, kad tarp 19 pristatytų verslo projektų užėmiau garbingą trečią vietą. Tai tikrai suteikė man pasitikėjimo savimi. 

–    Jūsų pasakojimas liudija ryžtą tvirtai nerti į verslą. Ne veltui esate vienintelė, galinti savo prekės ženklo suvenyruose teisėtai naudoti burlaivio „Meridianas“ simbolį. Paatviraukite apie tai. 

–    „Meridianas“ yra vienas ryškiausių ir gražiausių Klaipėdos miesto akcentų ir, neabejotinai,  jūrinis simbolis. Natūralu, kad juo dekoruoti gaminiai atsirado ir „Nautical Breeze“ asortimente. Daug kam bus naujiena, tačiau nė vienas savo gaminiuose vaizduojantis „Meridiano“ simbolį neturi burlaivio fondo sutikimo jį naudoti komerciniams tikslams. „Meridiano“ prekės ženklas yra registruotas, tad bet koks jo naudojimas neturint fondo sutikimo gali turėti teisinių ir finansinių pasekmių. O aš rami – esu vienintelė, pasirašiusi tokią sutartį. Ir labai didžiuojuosi, kad perkantieji „Meridiano“ ženklu dekoruotus mūsų gaminius remia ir burlaivio fondą. Taip bent simboliškai prisidedu prie jo veiklos. 

–    Kas yra „Nautical Breeze“ prekės ženklo gaminių kūrėjai?

–    Mano verslą galima priskirti lėto verslo kategorijai, nes viskas vyksta jūrinio brizo ritmu. Palengva ieškoma medžiagų, gaminama, tiekiama pardavimui. Todėl šios dovanos tikrai išskirtinės ir brangios. O gamina jas rankdarbių meną įvaldžiusios moterys. Pastebėjau, kad labai daug gražius dalykus kuriančių moterų nemoka ar nedrįsta pardavinėti savo gaminių. Tad jūra alsuojančius aksesuarus kuriančias auksarankes sutelkiau po „Nautical Breeze“ prekės ženklu. 

–    Papasakokite apie savo verslo perspektyvas. 

–    Kol kas gaminiai yra pristatomi tik Facebook socialiniame tinkle „Nautical Breeze“ profilyje. Šiuo metu rengiama elektroninė parduotuvė, kurioje bus pateiktas turimas asortimentas. Netrukus pirmieji gaminiai pasirodys ir Klaipėdos LightHauzas butike. Kol kas apsiriboju tik Lietuvos rinka. Kai bus parengtas aiškus asortimentas, katalogai, gaminiai, eksportas nusidrieks ir  į užsienio šalis. Gi jūrinis stilius madingas visur, kur yra jūra, smėlis ir jachtos.

Daugiau apie jūrines dovanas.

(Kalbino Laura Sėlenienė)
 

Toliau skaitykite

Atidaryti šeši nauji „Verslios Lietuvos” bendradarbystės centrai „Spiečius”
Atidaryti šeši nauji „Verslios Lietuvos” bendradarbystės centrai „Spiečius”
2021-03-31

Verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva”, siekdama užtikrinti verslumo skatinimo paslaugų prieinamumą visoje šalyje, kovo 31 d. atidarė šešis naujus bendradarbystės centrus „Spiečius”. Šių centrų paslaugos nuo šiol prieinamos Rokiškio, Utenos, Ukmergės, Plungės, Visagino bei Birštono smulkiesiems ir vidutiniams verslininkams. Tai didžiausia „Spiečiaus” centrų plėtra nuo pirmosios tokio tipo bendradarbystės erdvės atidarymo 2016 metais – dabar Lietuvos regionuose veikia 13 „Spiečių”. 

Farmacijos srities kūrybinėse dirbtuvėse triumfavo komanda, pasiūliusi kurti mobilius vaistų atsiėmimo punktus
Farmacijos srities kūrybinėse dirbtuvėse triumfavo komanda, pasiūliusi kurti mobilius vaistų atsiėmimo punktus
2020-10-30

Spalio 23-25 d. Kaune įvyko antrosios Europos inovacijų ir technologijų instituto Sveikatos inovacijų centro (EIT Health) iniciatyva su partneriais organizuotos sveikatos srities kūrybinės dirbtuvės (angl. hackathon) „Hospiton. Pharma“, šiemet sprendusios aktualiausius šių dienų farmacijos iššūkius. Renginyje savo idėjas vystė ir komisijai pristatė 11 komandų, trys iš jų pasidalijo 2 tūkst. eurų prizų fondą, o viena apdovanota specialiuoju prizu.