Startuolis „Cogastro“ iškovojo geriausiojo titulą inovatyvių verslų renginyje „Startup Fair: Recharge“

2021-06-08
Startuolis „Cogastro“ iškovojo geriausiojo titulą inovatyvių verslų renginyje „Startup Fair: Recharge“

Ilgą laiką nevykstant gyviems renginiams, birželio 3-4 dienomis Vilniuje įvyko ilgai laukta hibridinė tarptautinė Lietuvos startuolių konferencija „Startup Fair: Recharge 2021“, kurios metu dėl geriausio startuolio vardo varžėsi net 40 inovatyvių verslų. Po įtemptų dviejų dienų kovų nugalėtoju tapo lietuvių sukurtas startuolis „Cogastro“, sukūręs pirmąją pasaulyje vabzdžių fermų stebėjimo ir valdymo programą.

Šiais metais konkurso nugalėtojai buvo nesustabdomi, jie gavo ne tik pagrindinį prizą – galimybę gauti 100 000 Eur investiciją, kurią įsteigė „Lietuvos verslo angelų tinklas“ (LitBAN) kartu su rizikos kapitalo fondu „CoInvest Capital“, bet ir kitų partnerių prizus – 3000 Eur vertės advokatų kontoros „Triniti Jurex“ teisines paslaugas bei 5000 Eur vertės debesų kompiuterijos paslaugas įsteigtas „Amazon AWS“ atstovės „Cloudvisor“.

Kaip teigia startuolio „Cogastro“ įkūrėja Mantė Šidlauskaitė, jų startuolio veikla yra išskirtinė ir savo veikloje jie dar tik didina rinkos poreikį. Startuolis „Cogastro“ savo veiklą pradėjo 2017 metais. Jo įkūrėjų siekiamybė yra padidinti tvarų pašarų ir maisto vartojimą, stiprinant iš vabzdžių gaunamų baltymų rinką. Nors programa pradėta platinti tik 2020 metų balandį, ja jau naudojasi vabzdžių augintojai Australijoje, Belgijoje, Izraelyje, Švedijoje ir Nigerijoje, o potencialių klientų sąrašas sparčiai plečiasi.

„Vystome poreikį turintį verslą ir suprantame ką darome, tad normalu, kad tikėjomės, jog turime šansų laimėti. Vis tik negalėjome būti tikri savo pergale, kai kiekvienais metais kovoje dalyvauja daugiau nei šimtas startuolių iš Lietuvos ir užsienio valstybių su stipriomis idėjomis. Todėl tikrai labai džiaugiamės, kad pavyko mums išsiveržti į priekį ir laimėti šių metų konkursą. Gauta investicija bus panaudota tolimesniam produkto vystymui – pažangių algoritmų kūrimui, kurie palengvina vabzdžių fermų aplinkos stebėseną, kontrolę ir didina našumą. Taip pat investicija bus naudojama pardavimų plėtrai esamuose bei naujuose regionuose“, – teigia M. Šidlauskaitė.

Antrą vietą „Startup Fair Pitch Battle“ konkurse laimėjo Čekijos startuolis „Amio“, kuris sukūrė įrankį leidžiantį lengviau valdyti nuotolinio bendravimo ir susirašinėjimo kanalus, kuriuos verslai dažniausiai naudoja aptarnaudami savo klientus virtualioje erdvėje. Trečiąją vietą iškovojo lietuvių įkurtas startuolis „Oxsico“, kuris sukūrė teksto sutapčių atpažinimo sistemą, leidžiančią mokslo institucijoms užkardyti plagiatą mokslo darbuose, o studentams pasitikrinti savo darbus.

Šio konkurso startuolius vertino tarptautinė komisija sudaryta iš investuotojų, akseleratorių atstovų ir kitų startuolių ekosistemos ekspertų.

Investuotojų akis patraukia ne tik “Pitch Battle” konkurso nugalėtojai

Šių metų startuolių ekosistemos renginys „Startup Fair. Recharge 2021” išsiskyrė Lietuvos ir užsienio investuotojų gausa, kurie prie renginio prisijungė ne tik gyvame renginyje, tačiau ir virtualioje renginio platformoje, susipažinti bei apžvelgti potencialius startuolius jų investavimo galimybėms. Pasak „Lietuvos verslo angelų tinklo“ (LitBAN) vykdančiojo direktoriaus Justino Pašio, šių metų dalyvių tarpe buvo daug entuziastingų, kūrybingų ir ypatingas patirtis turinčių kūrėjų.

„Renginys parodė, kiek daug potencialo turi Lietuvos startuolių ekosistema, o tai leidžia į netolimą ateitį žiūrėti optimistiškai. Žinoma, net jei dauguma startuolių dalyvavusių „Startup Fair Pitch Battle“ gali būti klasifikuojami kaip „ankstyvos stadijos“ verslai, vis tik aiškiai matėsi brandos skirtumai, kurie neleido taikyti standartizuotų vertinimo kriterijų. Kiekvienas startuolis buvo analizuojamas su išskirtiniu dėmesiu pardavimams, produkto technologijai, problemos aktualumui, komandai ir strategijai“, – atvirauja J. Pašys.

Visi vertinimo kriterijai, kurie buvo naudojami konkurso metu yra aktualūs ir sprendžiant dėl investicijų į startuolius ir nors komisija buvo sudaryta iš įvairių sričių ekspertų, tačiau vertinimas ir balai dėl pirmos vietos nugalėtojo daugeliui sutapo. Pasak „CoInvest Capital“ vadovės Viktorijos Vaitkevičienės, visi startuoliai įrodė, kad buvo verti patekti į finalą, kai kurie startuoliai šiame renginyje dalyvavo jau ne pirmą kartą – pastebima teigiama jų transformacija, o kai kurie jų jau yra sulaukę ir investuotojų dėmesio.

„Šių metų „Startup Fair Pitch Battle 2021“ išsiskyrė startuolių gausa – sulaukėme virš 110 dalyvių. Iš jų atrinkome 40, kurie turėjo galimybę pristatyti savo verslo idėją renginio metu. Tikrai matome, kad visi į renginį pakviesti startuoliai buvo verti dėmesio, su kai kuriais jų, net ir nepatekusiais į finalą, jau pradėjome bendrauti dėl potencialių investicijų. Startuolio „Cogastro“ kryptis potencialiems investuotojams pasirodė viena įdomiausių ir turinčių didžiausią potencialą, o komandos atsidavimas ir tikėjimas savo kuriamu produktu buvo lemianti dedamoji“, – atskleidžia V. Vaitkevičienė.

Didžiausias Baltijos šalyse startuolių renginys „Startup Fair: Recharge“ jau 9 metus iš eilės yra organizuojamas „Verslios Lietuvos“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“. Šiais metais dviejų dienų renginys vyko birželio 3–4 d. ir buvo organizuojamas hibridiniu formatu, kai ribotas dalyvių skaičius turėjo galimybę renginyje dalyvauti gyvai „Vilnius Tech Park“ lauko erdvėse, o visas renginys visiems buvo nemokamai transliuojamas internete. Daugiau informacijos apie renginį „Startup Fair: Recharge“ ir startuolių konkursą „Pitch Battle“: www.startupfair.lt.

Toliau skaitykite

Lietuva grįžta į globalaus verslumo stebėsenos tyrimą
Lietuva grįžta į globalaus verslumo stebėsenos tyrimą
2021-07-30

Siekdama identifikuoti realią verslumo situaciją šalyje ir paskatinti startuolių plėtrą, po kelerių metų pertraukos Lietuva vėl dalyvaus globalaus verslumo stebėsenos tyrime (angl. „Global Entrepreneurship Monitoring“ (GEM)).

Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“
Kauno kolegija pasiūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį, paremtą „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programa „Startup guide“
2021-07-21

Šiuolaikiniame pasaulyje inovacijos atlieka labai svarbų vaidmenį organizacijoms, siekiančioms išspręsti kritines problemas, išlikti konkurencingoms rinkoje ir prisidėti prie ekonomikos augimo. Vadovaudamiesi dabartinėmis tendencijomis, universitetai taip pat turi prisitaikyti prie nuolat besikeičiančių visuomenės poreikių ir siūlyti į inovacijas orientuotą studijų medžiagą, kad išliktų konkurencingi ir aktualūs. Todėl nuo šiol Kauno kolegijos Verslo fakultetas siūlys naują pasirenkamąjį studijų modulį „Nuo idėjos iki verslo“ ir kvies studentus mokytis kurti inovatyvius verslus. Naujasis modulis remsis praėjusiais metais išleisto ir nuolat atnaujinamo „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos Startup guide medžiaga.

„Tikiu, kad Kauno kolegijos ir „Startup Lithuania“ partnerystė bei bendri projektai paskatins jaunus žmones žengti į verslo pasaulį. Neturime jokių kiekybinių tikslų kurdami šį partnerystės tiltą. Pagrindinis organizacijų partnerystės tikslas – skatinti jaunimo domėjimąsi naujomis verslo galimybėmis, teikti jiems kokybišką ir aktualią informaciją bei stiprinti jų pasitikėjimą savimi. Daugelis žmonių, prieš pradėdami savo verslą, abejoja savimi ir klausia: „Ar turėčiau pradėti?“. Nuoširdžiai tikiuosi, kad ateityje turėsime dar daug galimybių dirbti prie bendrų projektų ir padėti žmonėms rasti atsakymą į šį klausimą“, – sakė Dalia Ilevičienė, Kauno kolegijos Verslo fakulteto dekanė.

Laisvai pasirenkamas modulis

Sujungus Kauno kolegijos patyrusio akademinio personalo žinias ir geriausias praktikas bei „Startup Guide“ pre-akceleravimo programos medžiagą, studentams bus suteikta unikali galimybė studijuoti inovatyvų pasirenkamąjį modulį.

Šis modulis bus skirtas versliems ir novatoriškiems jauniems žmonėms. Jiems bus suteikta laisvė kurti, išbandyti ir plėtoti savo idėjas bei jas pristatyti. Pagrindinis modulio tikslas bus suteikti mokiniams galimybę išmokti, kaip generuoti kūrybiškas verslo idėjas arba kaip patobulinti jau turimą verslo idėją. Modulio metu mokiniai taip pat susipažins su pagrindiniais rinkodaros elementais, kaip pristatyti verslo idėją ir supras verslą, kaip vientisą sistemą.

Informacija vienoje vietoje

Svarbu rasti būdų ir metodų, kaip pritraukti studentus ir pateikti jiems aktualiausią medžiagą, kuri sudaro inovatyvaus verslo kūrimo pagrindus. Šiame modulyje studentai ras daug įvairių mokymosi formų ir medžiagos, kuri padės jiems tobulėti.

Verslo fakulteto lektorė, daktarė Rasa Bartkutė pasidalino, kad „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa susidomėjo ketindama atnaujinti modulį, kuomet pastebėjo, koks puikus ryšys tarp visų modulio „Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ sudedamųjų dalių – medžiagos, temų ir praktinių užduočių. „Čia, vienoje platformoje, mokiniai gali apžvelgti sėkmės istorijas, iš čia pateiktos informacijos suprasti, kad ne tik idėja, kaip „tobula idėja“, yra svarbi rinkai ir potencialiems investuotojams. Galės suprasti, kad rinkai reikia šviežių idėjų su tikslingu vystymo ir įgyvendinimo planu, suvokiant realias naujų verslo idėjų vystymo sąnaudas. Ir svarbiausia: kaip sukurti vertės pasiūlymą klientams, visuomenei bei rinkai“.

„Startup Lithuania“ pre-akceleravimo programos „Startup Guide“ pagalba studentai taip pat sužinos, kaip patobulinti turimą idėją ir sukurti jai vertės pasiūlymą, kaip pasirinkti tinkamą verslo modelį, pasirinkti rinkas, kurioms skirtas produktas. Potencialūs kūrėjai taip pat išmoks metodų, kaip išbandyti kuriamą produktą su potencialiais klientais ir partneriais, kaip pritraukti investicijas ir plėsti verslą į kitas rinkas.

„Vertiname partnerystes, kurios prisideda prie visuomenės ugdymo ir skatina žmones kurti inovatyvius verslus. Džiaugiamės, kad Kauno kolegija nusprendė sukurti studijų modulį, paremtą mūsų „Startup Guide“ pre-akceleravimo programa, kuris supažindins studentus su inovatyvaus verslo kūrimo specifika. Tikime, kad šis bendradarbiavimas sukurs ne tik gražią partnerystę, bet ir reikšmingai prisidės prie naujų globalių ir inovatyvių verslų skaičiaus augimo Lietuvoje“, – dalijosi Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.

O daugiau apie „Startup Guide“ programą sužinoti galite čia.