V. Sinkevičius: Kiniją domina ne tik lietuviškas pienas, bet ir lazeriai

2019-06-07
V. Sinkevičius: Kiniją domina ne tik lietuviškas pienas, bet ir lazeriai

Kinija tapo svarbiausia Lietuvos prekybos partnere Azijoje, tačiau ekonominio bendradarbiavimo su šia valstybe potencialas galėtų plėtotis dar sparčiau. Kol kas Kinija, kaip eksporto rinka, labiausiai domisi Lietuvos maisto produktų gamintojai, tačiau Kinija galėtų tapti viena pagrindinių technologijų eksporto rinkų šalies įmonėms, sako Ningbo mieste vykstančioje Kinijos bei Centrinės ir Rytų Europos šalių investicijų ir prekybos parodoje dalyvaujantis ekonomikos ir inovacijų ministras Virginijus Sinkevičius.

„Kiniją šalies verslas labai dažnai laiko rinka, į kurią galime eksportuoti tik duonos, pieno ar kitus maisto produktus. Visgi kinai vis labiau nori įsigyti ir pačių inovatyviausių technologijų produktų. Dalis Lietuvos inovacijų kūrėjų ir gamintojų Kinijos rinką jau atrado ir turi su šia rinka susijusios patirties. Dėl to šalies inovacijų kūrėjai ir inžinerinės pramonės bendrovės vis dažniau domisi mokia Kinija ir eksporto į ją galimybėmis“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministras V. Sinkevičius.

Kinijos bei Centrinės ir Rytų Europos šalių investicijų ir prekybos parodoje didelis dėmesys skiriamas Lietuvos pramonės produkcijos pristatymui Kinijos rinkai. Vienas iš prioritetinių sektorių, sudarantis beveik 7 proc. bendro Lietuvos eksporto į Kiniją – aukštosios technologijos. Šiuo metu trys Lietuvos lazerių gamintojai („Šviesos konversija“, „Ekspla“ ir „Altechna“) yra įsteigę savo atstovybes Kinijoje ir prekiauja savo produktais.

Kinijoje V. Sinkevičius taip pat susitiks su Kinijos prekybos ministerijos atstovais, dalyvaus Lietuvos investicijų, prekybos, turizmo, finansinių technologijų bei kitų dvišaliam bendradarbiavimui perspektyvių sektorių pristatymo forume, pasisakys Kinijos bei Centrinės ir Rytų Europos šalių investicijų skatinimo forume.

2018 m. Lietuvos ir Kinijos prekybos apyvarta išaugo 4,22 proc. ir pasiekė 1,044 mlrd. eurų. Lietuvos eksportas į Kiniją augo 5,52 proc. ir siekė 189 mln. eurų. Lietuva daugiausia eksportavo baldų ir jų dalių, medienos, lazerių ir kitų optinių įrenginių. Lietuviškos kilmės produktų eksportas į Kiniją augo 7,86 proc. ir pasiekė 141 mln. eurų.

2018 m. Lietuvos importas iš Kinijos išaugo 3,94 proc. ir siekė 855 mln. eurų. Lietuva daugiausia importavo elektros mašinų ir įrenginių, mašinų ir mechaninių įrenginių, baldų, transporto priemonių.

2018 m. Kinijos investicijos Lietuvoje sudarė 9,52 mln. eurų (37 vieta). Lietuvos tiesioginės investicijos Kinijoje siekė 44,51 mln. eurų (12 vieta).

Toliau skaitykite

Sėkmės faktorius tarptautinėje parodoje arba kaip gauti 3 mln. eurų vertės potencialių užsakymų
Sėkmės faktorius tarptautinėje parodoje arba kaip gauti 3 mln. eurų vertės potencialių užsakymų
2020-02-20

Lietuvos baldų gamintojai iš sausį Vokietijoje vykusios tarptautinės baldų parodos „IMM Cologne 2020” parsivežė milijoninės vertės potencialius kontraktus ir pasirašė atstovavimo sutartis su Vokietijos, Belgijos bei Norvegijos partneriais. Parodoje organizuotame VšĮ „Versli Lietuva“ nacionaliniame stende dalyvavo 8 lietuviškų baldų gamintojai, kurie savo produkciją pristatė lankytojams iš 145 pasaulio šalių.

Verslo misijų nauda: gyvų susitikimų metu bendradarbiavimas užsimezga greičiau
Verslo misijų nauda: gyvų susitikimų metu bendradarbiavimas užsimezga greičiau
2019-12-05

Eksporto partnerystės užmezgimui yra svarbus gyvas kontaktas, nes susitikimai su potencialiais partneriais padidina tikimybę, kad užsimezgęs kontaktas virs į kontraktą.  Todėl viena iš eksporto skatinimo priemonių, kurią taiko „Versli Lietuva“  – išvykstamųjų verslo misijų organizavimas. Spalio 23-24 dienomis organizuota verslo misija į Japoniją ir ten vykęs  Lietuvos – Japonijos verslo forumas Lietuvos įmonėms tapo atspirties tašku tiek naujų partnerysčių pradžiai, tiek ir seniai prasidėjusio bendradarbiavimo atnaujinimui.