Verslininkų patirtis Kinijoje: kai bendravimas ir pažinimas yra didžiausias turtas

2018-08-02
Verslininkų patirtis Kinijoje: kai bendravimas ir pažinimas yra didžiausias turtas

IGNAS ŠALNAITIS / Laisvai samdomas žurnalistas

Septynios lietuviškos kompanijos sėkmingai sudalyvavo birželio 8-11 d. Kinijos uostamiestyje Ningbo ketvirtą kartą vykusioje Vidurio ir Rytų Europos šalių vartojimo prekių gamintojų parodoje (angl. „China-CEEC Investment and Trade Expo“). Kiek nuslūgus parodos įspūdžiams galima juos apibendrinti. Raktinis žodis čia galėtų būti „pažintis“.

Malonios ir naudingos pažintys

Pastaruoju metu Kinija imasi iniciatyvos ir noriai kviečia užsienio produktų gamintojus atvažiuoti į savo šalį susipažinti su esančiomis galimybėmis, čia susitikti su tiesioginiais pirkėjais ir profesionaliais distributoriais ir importuotojais. Per kelias intensyvias parodos dienas lietuvių gamintojai turėjo puikią galimybę pamatyti, kaip kinai renkasi prekes, kaip daro sprendimus pirkti. Taip pat gavo nemažai naudingos informacijos apie tai, kurie produktai rinkoje būtų lengviausiai suprantami, parduodami, o kuriuos reikėtų adaptuoti, norint parduoti Kinijoje. Pavyzdžiui, kvepalai Kinijoje labiau vertinami kaip prabangi dovana, o ne kaip kasdieninio naudojimo prekė, o kremai turėtų turėti odos balinimo komponentą.

Parodos statistika:

  • 7 – tiek lietuviškų kompanijų dalyvavo Kinijos uostamiestyje Ningbo ketvirtą kartą vykusioje Vidurio ir Rytų Europos šalių vartojimo prekių gamintojų parodoje (angl. „China-CEEC Investment and Trade Expo“) 
  • 8000 – tiek kvadratinių metrų užėmė pavilijonas, kuriame buvo išsidėstę 310 stendų, o iš 16 šalių buvo atvykę 257 atstovai, kurie pristatė daugiau nei 1000 Kinijos rinkai dar nepažįstamų ir neprieinamų produktų,
  • 50 000 – tiek vartotojų per 4 dienas apsilankė parodoje ir jos metu išleido beveik 45 milijonus JAV dolerių.

Vienas iš parodos siekių buvo dalyvavusioms įmonėms  parodyti skaitmeninę Kiniją ir galimybes būti internetinėse šios šalies platformose. Paroda jau pasibaigė, tačiau verslo ugdymo kelionė tęsiasi. Verslo atstovams bendradarbiaujant su „Versli Lietuva“, „LITAO“, „We Love Lithuania“ bei Lietuvos ambasada Kinijoje tęsiama „WeChat“ rinkodaros strategija ir siūloma pagalba Lietuvių įmonėms, pasiryžusioms įžengti į Kinijos rinką.  Kai kurios kompanijos jau ne tik bendrauja tarpusavyje, bet ir saugiai priima mokėjimus tiek „WeChat“, tiek „AliPay“ platformose.

Parodoje Kinijos Ningbo mieste dalyvavę verslo iš Lietuvos atstovai prisitraukė gausų būrį naujų pažinčių savo asmeniniuose „WeChat“ kontaktuose „Manau, kad tai maži, bet labai svarbūs žingsniai ieškant bendros kalbos tarp labai skirtingus gyvenimo įpročius turinčių kultūrų. Kinai pirmiausia renkasi ne produktą, o žmogų. Net, jei maržos geros, o produktas kokybiškas, kol užsieniečiai neinvestuoja savo laiko ir pastangų užmegzti draugystę ir asmeninį santykį, tol verslą  su kinais pradėti bus sunku“, – įžvalgomis dalinosi Kinijoje jau apie dešimtmetį gyvenanti ir Šanchajuje verslo paslaugas teikiančią bendrovę LITAO įkūrusi lietuvė Lina Bartusevičiūtė.

Parodos dalyvių įspūdžiai

Į Kiniją vietiniams naujus skonius ir kvapus nuskraidino „Aromika“, „Ekosodas“, „Imlitex“, „Medicata“, „Peonia Lab“, „Švyturys – Utenos alus“, „7 Ievos Namai“. Parodos metu 30 Lietuvos verslininkų pakerėjo renginio lankytojus savo natūraliais ir kokybiškais produktais, holistine filosofija ir įkvepinančia, bet kartu ir profesionalia, bendravimo maniera.   Įdomus ir neįprastas lietuviškų prekių asortimentas lepino kinus, o kai kurie tiekėjai per pirmas parodos dienas išpardavė visus atsivežtus produktus.

„Mes net nenumanėme, kad šis produktas bus taip greitai išparduotas. Trečią dieną visos atsargos tiesiog baigėsi!“ – teigė įmonės „7 Ievos namai“ atstovai, kalbėdami savo siūlomos arbatos ir prieskonių mišinius. Kinai juos įvertino labai teigiamai, o vienas parodos lankytojas sakė, kad tokios arbatos skonis labiau primena vaistą, tačiau būtent dėl naudos sveikatai jis įsigijo dvi pakuotes, negailėdamas komplimentų ir jų patraukliam dizainui.

Unikalūs gintaro gaminiai, produktai iš propolio ar natūralūs kremai – visa tai sulaukė daug parodos lankytojų dėmesio. Anot lietuvių, buvo galima įsitikinti, jog Kinijos žmonės ieško būdų, kaip išlaikyti kokybiškesnį gyvenimo būdą. Pasak verslininkų, keli platintojai nupirko produktus ir juos jau pardavė per internetinius kanalus, kad ištirtų paklausą. Tai puikiai iliustruoja teiginius, jog smulkūs verslininkai nori dirbti su produktais iš Lietuvos.

„Aš atėjau prie šio stendo, nes jų atstovai kalbėjo kiniškai ir ten pasilikau dėl gaivinančių sulčių. Mano šeima jas pamilo!“  – šypsojosi parodos lankytojas. Ne mažiau nei natūralūs gėrimai ar kaip alternatyva greitiems užkandžiams siūlyti kulinarijos gaminiai iš Lietuvos renginio lankytojus viliojo ir bendrovės „Švyturys – Utenos alus“ produkcija.

Apibendrindama parodos „China-CEEC Investment and Trade Expo“ rezultatus L. Bartusevičiūtė patvirtino, jog  lietuviško verslo galimybės priklauso nuo lietuvių noro ir apetito žengiant į Kinijos rinką. Anot verslininkės, „WeChat“ rinkodaros strategija ne tik sugebėjo užmegzti diskusiją su Kinijos importuotojais, agentais, platintojais, tačiau ir leidžia tiesiogiai plėtoti ir gilinti ryšius su paprastu pirkėju. Parodos metu ir po jos buvo atlikti nuoseklūs tyrimai tolesniam paslaugų kūrimui. Šiuo metu rašomi straipsniai įvairiomis temomis apie Lietuvą. To tikslas – turėti pastovų naudingos ir aktualios informacijos srautą bei formuoti tvirtesnį Lietuvos verslo pozicionavimą Kinijoje, pagrįstą tarpusavio pažinimu ir bendravimu.

Toliau skaitykite

Gyvybės dėsnius keičiančios technologijos bus pristatomos Vilniuje
Gyvybės dėsnius keičiančios technologijos bus pristatomos Vilniuje
2018-08-06

Dirbtinių žmogaus smegenų projektas, į vėžį pavienių ląstelių lygiu leidžianti pažvelgti mikroskysčių technologija, elektromagnetinius impulsus tiesiai į somatines ląsteles siunčiantis prietaisas, 3D spausdinimo technologija pagaminti dantų, pėdų implantai, pažangūs imunoterapijos preparatai – per 60 įmonių iš viso pasaulio savo produktus ir paslaugas pristatys rugsėjo 26-27 d. Vilniuje vyksiančio „Life Sciences Baltics“ tarptautinio forumo parodoje. Į šią didžiausio Baltijos šalyse tarptautinio gyvybės mokslo renginio dalį lankytojai bus kviečiami apsilankyti nemokamai.

Lietuvos eksportuotojai kviečiami įvardyti prekybos su Australija ir Naująja Zelandija kliūtis
Lietuvos eksportuotojai kviečiami įvardyti prekybos su Australija ir Naująja Zelandija kliūtis
2018-08-03

Užsienio reikalų ministerija kviečia Lietuvos eksportuotojus teikti savo įžvalgas ir nuomones apie Lietuvos verslo prioritetus, interesus ir kliūtis patenkant į Australijos ir Naujosios Zelandijos rinkas. Šių metų gegužę Europos Komisijai buvo suteiktas įgaliojimas pradėti derybas dėl laisvosios prekybos sutarčių su Australija ir Naująja Zelandija.