logo
search menu open menu close
  • Verslauk - Versli LietuvaVerslauk
  • Plėskis - Versli LietuvaPlėskis
  • Eksportuok - Versli LietuvaEksportuok
  • Analitika - Versli LietuvaAnalitika
  • Paslaugos - Versli LietuvaPaslaugos
  • Naujienos - Versli LietuvaNaujienos
  • Renginiai - Versli LietuvaRenginiai
  • Versli LietuvaApie mus
  • Kontaktai - Versli LietuvaKontaktai
  • Verslauk - Versli LietuvaVerslauk
  • Plėskis - Versli LietuvaPlėskis
  • Eksportuok - Versli LietuvaEksportuok
  • Analitika - Versli LietuvaAnalitika
  • Paslaugos - Versli LietuvaPaslaugos
  • Naujienos - Versli LietuvaNaujienos
  • Renginiai - Versli LietuvaRenginiai
  • Versli LietuvaApie mus
  • Kontaktai - Versli LietuvaKontaktai
Naujienlaiškis
Prenumeruokite naujienlaiškį ir sužinokite naujienas pirmieji
Sutinku su Inovacijų agentūros privatumo politika.
Naujienlaiškis užsakytas sėkmingai!
Konsultuokitės su mumis
  • LT
  • EN

Pagrindinis Plėskis Internete karantino nėra E. komercijos skaitykla Tvari e. parduotuvė pelno vartotojų simpatijas

Tvari e. parduotuvė pelno vartotojų simpatijas

Europos Komisija parengė ambicingą tvaraus ekonomikos augimo strategiją – žaliąjį kursą (angl. European green deal). Viena iš priemonių, skirta pasiekti žaliojo kurso tikslus, yra pramonės mobilizavimas švariai žiedinei ekonomikai (angl. circular economy). Žiedinės ekonomikos tikslas – orientuojantis į darnų vartojimą ir tvaraus verslo kūrimą, kiek įmanoma sumažinti atliekų kiekį ir išteklių naudojimą. Visa tai gali būti pritaikoma ir vystant e. prekybą.

Tvari logistika – e. komercijos „trendas“

Numanoma, kad išaugs poreikis aplinkai draugiškam produktų pristatymui, todėl e. parduotuvės siūlydamos tokią galimybę turės konkurencinį pranašumą.
Keturios alternatyvaus pristatymo galimybės, kurios yra perspektyviausios ir tvariausios:

  1. Paštomatai. Vis labiau populiarėjanti priemonė, nes yra ekonomiška ir draugiška aplinkai, kadangi daug siuntinių yra pristatoma vienu metu. Taip pat suteikiama galimybė vartotojui pasiimti produktus sau patogioje vietoje bei patogiu laiku.
  2. Dviratis. Vis dažniau dviratis pradedamas naudoti pristymo tikslais, kadangi tai 100 % draugiška aplinkai transporto priemonė. Vienintelė problema – galima pristatyti tik labai mažą kiekį produktų, tačiau atitinkamos priekabos leidžia pristatyti didesnį kiekį.
  3. Žmonės vis dažniau renkasi elektromobilius savo kasdieniniams poreikiams tenkinti, todėl ši tendencija ateina ir į siuntinių pristatymą. Numatyta, kad elektromobiliai logistikos sektoriuje per ateinančius penkerius metus taps didele dalimi.
  4. Autonominiai prietaisai ir automobiliai. Ateityje autonominės, dirbtinio intelekto valdomos, transporto priemonės, kurios taip pat bus varomos elektra, paims pakuotes iš sandėlių lentynų ir pristatys jas tiesiai prie kliento slenksčio. Technologija dar nėra ištobulinta, tačiau didžiausios kompanijos dirba ties tuo.

Pavyzdžiai:

  • „Google“ projektas „Wing“ siekia būti paslauga, teikianti pristatymą dronais bei galinti pristatyti bet ką, pradedant šviežiais produktais ir baigiant greitosios medicinos priemonėmis.
  • Iki 2025 m. IKEA siekia 100 % produktus pristatyti elektra varomomis transporto priemonėmis ar kitais be išmetamųjų teršalų sprendimais, įskaitant mažų daiktų pristatymą dviračiams ir įvairiarūšius sprendimus, pavyzdžiui, geležinkelių ir upių transportą.
  • Nyderlandų infrastruktūros ir vandens ūkio ministerija, „Top Sector Logistics“ ir „Connekt“, bendradarbiaudama su TNO ir Thuiswinkel.org sukūrė „Bewust Bezorgd2“ projektą, kuris apskaičiuoja, kiek anglies dioksido išmetama siunčiant produktą. Šią priemonę gali naudoti vartotojai, norėdami pasirinkti tvariausią pristatymo variantą, arba e. parduotuvės, norėdamos gauti informacijos apie kurjerio, kurį jie naudoja, tvarumą.

Tvari pakuotė – naujas standartas

Tvari pakuotė – ne tik galimybė saugoti gamtą, bet ir būdas e. parduotuvėms pelnyti vartotojų simpatijas.

2020 m. 14 Europos valstybių, tarp jų ir Lietuva, pasirašė savanorišką Europos plastiko paktą, kuris siekia išspręsti vienkartinio plastiko pakuočių ir gaminių vartojimo keliamas problemas. Šalys pasiryžo skatinti plastiko naudojimo mažinimą, produktų iš jo pakartotinį naudojimą ar perdirbimą. Tvarios pakuotės poreikį skatins ne tik vartotojų lūkesčiai, bet ir politiniai sprendinimai, o jų nesilaikymas ateityje gali grėsti net baudomis.

Pakuotės klausimas yra diskusijos apie patvarumą e. prekyboje esmė. Sunku suderinti tvarumą, funkcionalumą, produktų apsaugojimą bei galimybę įgyvendinti rinkodaros strategijas.

Penki aplinkai draugiškos aternatyvos tradiciniam pakavimui:

  1. Birios pakavimo granulės iš biologiškai suyrančio krakmolo. Tradicinės pakavimo granulės gaminamos iš putplasčio, kurio biologinis skaidymas gali užtrukti iki 500 metų. Krakmolo pagrindu pagamintos granulės turi tokią pat apsauginę galią kaip ir įprasta putų polistirolo versija, tik juos galima ištirpinti vandenyje per kelias minutes, sumažinant jų poveikį aplinkai.
  2. Biologiškai skaidomas plastikas yra suskaidomas saulės šviesoje ir dažnai gaminamas iš augalinių šalutinių produktų, o ne iš naftos. Nors tai gali būti ne toks ekonomiškas ar ilgaamžis kaip įprastas plastikas, bioplastikas gali žymiai sumažinti jūsų pakuočių atliekas.
  3. Popierius ir kartonas, įprastos pakavimo medžiagos, jau yra perdirbamos. Tačiau dažnai yra pakuojama į dėžes, kurios yra per didelės esančiam produktui, taip švaistant medžiagas ir vietą. Vietoj to, geriau naudoti vokus, kad sumažėtų siuntimo išlaidos ir švaistomas kartonas.
  4. Kūrybiškos, daugkartinio naudojimo pakuotės. Dėžutė, atspausdinta su pjovimo instrukcijomis, gali tapti lėlių nameliu ar nauju katės guoliu ar kt. kūrybiniu projektu ir taip būti panaudojama dar kartą.
  5. „Geami WrapPak“ pakavimo sistema. Kompaktiškas, lengvai naudojamas, ekologiškas pakavimo sprendimas. Puiki alternatyva putų ir burbulinei plėvelei — specialaus patentuoto iškirtimo kraft ir balto šilkinio popieriaus kombinacija, skirta apsaugoti trapius daiktus transportuojant. Kadangi pakuotė yra pagaminta iš popieriaus, ji yra visiškai perdirbama ir draugiška aplinkai.

Pavyzdys:

  • Vokietijoje „Tchibo“, „Otto“ ir „Avocadostore“ nuo 2020 m. rugpjūčio mėn. išbandė daugkartinio naudojimo maišelius, kurie buvo „praxPACK“ projekto dalis, kurią koordinuoja „Okopol“, finansuoja Federalinė švietimo ir tyrimų ministerija. Šiuo projektu siekiama padidinti žiedinei ekonomikai tinkamų pakuočių sklaidą ir pateikti išsamią išvadą apie tai, kaip grąžintinų pakuočių sistemos turi būti suprojektuotos taip, kad jos būtų praktiškos ir ekonomiškai perspektyvios. Jų patirtis ir rezultatai bus pateikti e. prekybos pramonei. Šiame pirmajame „praxPACK“ projekto etape bendrovės „RePack“ sukurta sistema išbandoma nuo 2020 m. rugpjūčio mėn. „RePack“ daugkartinio naudojimo krepšys yra pagamintas iš perdirbto plastiko, klientas gali jį sulankstyti iki laiško dydžio ir nemokamai grąžinti paštu. Šis krepšys gali būti naudojamas 20 ir daugiau kartų. „Tchibo“ skaičiuoja, kad maždaug 7 500 vienkartinių pristatymo maišelių galėtų pakeisti daugkartinio naudojimo „RePack“ maišeliais.

Prekių grąžinimas – betikslis kenkimas aplinkai

Prekių grąžinimui neteikiama tiek dėmesio, kiek reikėtų. Prekių grąžinimas neigiamai atsiliepia tiek e. parduotuvei, tiek aplinkai, tiek vartotojui.

2018 m. prekiu grąžinimo tiekėjo „Optoro“ ataskaitoje apskaičiuota, kad e. prekybos sugrąžinti produktai vien tik JAV sudarė 6,5 mlrd. USD į sąvartyną patenkančių atliekų ir dar 15 mln. tonų anglies dioksido  išmetė į atmosferą.

Gerai apgalvota ir patraukli grąžinimo politika yra gyvybiškai svarbi e. parduotuvei, tačiau suteikti klientams kuo geresnę vartotojo patirtį taip pat labai svarbu, o tuo pačiu tai gali sumažinti ir prekių grąžinimo kiekį.

Jei klientams suteiksite įrankius,  vartotojai galės įsigyti teisingą produktą.

Kelios strategijos, kaip galima sumažinti grąžintų prekių kiekį:

  1. Produkto aprašymo optimizavimas. Pagrindinės grąžinimo priežastys – netinkamas dydis arba pateikimo neatitikimas. Abi šias problemas galima išspręsti tikslingiau pateikus produktą, t.y. fotografijoje tiksliai atspindėti spalvas, stilių bei specifines detales, pateikti tikslias dydžių lenteles ir t.t.
  2. Grąžinimo pasiūlymas. Leidimas vartotojams lengvai ir patogiai grąžinti produktus yra būtinybė, tačiau nereiktų siūlyti „pirkti daug, ir gražinti, kas nepatiko“ koncepto.
  3. Daugiakanalės prekybos grąžinimas. Leidimas vartotojams grąžinti prekes į vietinę parduotuvę, o ne atgal į centralizuotą sandėlį yra draugiškesnis aplinkai.
  4. Dydžio nustatymo technologija. Pagrindinė grąžinimo priežastis – dydžio nustatymo problema. Arba vartotojas netyčia perka netinkamą dydį, arba nepasitiki dydžiu, todėl perka keletą variantų. Internetinė dydžio nustatymo technologija siekia tai išspręsti pateikdama interaktyvias, ir kartais vaizdines pagalbines priemones, padedančias nustatyti dydį.
  5. Išbandymo technologija. Klientams suteikiama galimybė virtualiai išbandyti daiktus, tai padeda priimti sprendimus ir padės sumažinti nepageidaujamų daiktų pirkimą.

Jei norite pritraukti „žaliuosius“ pirkėjus:

  1. Pagalvokite apie savo strategiją ir pradėkite imtis aplinkai nekenksmingų veiksmų, nes tik 24 % vartotojų nepastebi, kai e. prekybos prekės ženklai kenkia aplinkai, pvz. naudoja plėvelę savo siuntoms supakuoti ar daugybę pustplasčio granulių užpildyti tuščiai erdvei per didelėse dežėse.
  2. Siūlykite siuntinius pristatyti į tam skirtą vietą, o ne tiesiog į vartotojo butą ar namą. Dauguma vartotojų mano, kad paštomatai, atsiėmimas prekybos centruose ar degalinėse esančios atsiėmimo vietos yra ekologiškesni pristatymo būdai nei siunčiant kurjerį pristatyti į namus.
  3. Kas penktas vartotojas gali ilgiau laukti siuntos, jei ji bus pristatoma ekologiškesniu būdu, pvz. visi produktai išsiųsti iš karto. Tik 8 % klientų lauktų 7 dienas, tačiau 25 % palauktų 3 dienas.
  4. Jei turite naudoti pakuočių užpildus, naudokite ekologiškus, pvz. biologiškai suyrančias granules. Stenkites pakuoti kosmetiką ir pan. į stiklo pakuotes, geriausia grąžinamas. 16 % apklaustųjų papildomai sumokėtų už pakuotę, kurioje nėra naudojama plėvelė.
  5. Ypač aprangos sektoriuje e. komercijai tenka susidurti su dideliu prekių grąžinimo skaičiumi. Jei turite galimybę, pasiūlykite galimybę internetu rezervuotą produktą pasimatuoti įprastoje parduotuvėje. 18 % vartotojų domisi tokia galimybe.
  6. parduotuvėje pažymėkite ekologiškus produktus, kurie pagaminti ekologišku būdu, taip pat gaminius su ekologiniais sertifikatais ir tuos, kurie remia ekologinę veiklą. 17 % vartotojų domina toks ženklinimas.
  7. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip dirba įmonė, kuri pristato jūsų produktus Net 32 % vartotojų norėtų pristatymo, naudojant elektronines, ar kitas ekologiškas transporto priemones.
Ar šis puslapis buvo naudingas?
Ačiū už atsiliepimą
Taip
Ne
Konsultuokitės su mumis

Sutinku su „Versli Lietuva“ privatumo politika.

Sutinku su „Versli Lietuva“ privatumo politika.

Sutinku su „Versli Lietuva“ privatumo politika.

Sutinku su „Versli Lietuva“ privatumo politika.

Sutinku su „Versli Lietuva“ privatumo politika.

Sutinku su „Versli Lietuva“ privatumo politika.

Sutinku su „Versli Lietuva“ privatumo politika.

Kontaktai

Viešoji įstaiga Inovacijų agentūra
Juozo Balčikonio g. 3, LT-08247, Vilnius, Lietuva

 

Administracijos tel. nr. 8 620 75 756
el. p. info@inovacijuagentura.lt

 

Konsultacijų tel. nr. 8 700 77 055
el. p. konsultacijos@inovacijuagentura.lt

 

 

Darbo valandos

Pirmadienis – penktadienis 8.00 – 17.00

Pietų pertrauka 12.00 – 13.00

Privatumo politika
facebook linkedin instagram

Mes naudojame slapukus, kad pagerintume jūsų patirtį naudojantis šia svetaine. Spauskite „Patvirtinti“, jog perskaitėte ir priimate mūsų slapukų politiką.

Galite blokuoti slapukų naudojimą arba juos išjungti nustatymuose.

Versli Lietuva
Slapukų politika

Slapukais vadinami informacijos elementai, perkeliami iš interneto svetainės į jūsų kompiuterio standųjį diską. Tai nedideli informacijos failai, kurie leidžia interneto svetainėms išsaugoti ir vėl pasiekti informaciją apie naudotojo naršymo įpročius. Slapukus naudoja dauguma interneto svetainių, nes jie yra viena iš daugybės priemonių, kurios padeda pritaikyti interneto turinį prie naudotojų poreikių. Slapukai leidžia interneto svetainėms teikti prie naudotojų poreikių pritaikytas paslaugas (pavyzdžiui, įsimenant prisijungimo duomenis, išlaikant pirkinius pirkinių krepšelyje arba rodant tik konkretų naudotoją dominantį turinį).

Būtinieji slapukai

Šie slapukai leidžia interneto svetainei įsiminti jūsų pasirinktus dalykus (tokius, kaip pvz. jūsų miestas, kalba ar regionas) ir pasiūlyti patobulintas, jums asmeniškai pritaikytas funkcijas. Šių slapukų renkamą informaciją galima padaryti anoniminę, be to, jie negali stebėti jūsų naršymo veiklos kitose interneto svetainėse.

Jei išjungsite šį slapuką, mes negalėsime išsaugoti jūsų nuostatų. Tai reiškia, kad kiekvieną kartą, kai lankotės šioje svetainėje, reikės dar kartą įjungti arba išjungti slapukus.

Trečiųjų šalių slapukai

Šis puslapis naudoja Google Analytics surinkti anoniminei informacijai apie vartotojus, tokiai kaip lankytojų skaičius ar populiariausi puslapiai interneto svetainėje.

Pirmiausia įgalinkite Būtinuosius slapukus, jog galėtume išsaugoti jūsų nustatymus!