Įgūdžių stoka – ne kliūtis pradėti nuosavą verslą

2018-05-29
Įgūdžių stoka – ne kliūtis pradėti nuosavą verslą

Baimė dažnai yra veiksnys, kuris trukdo pradėti verslą, ieškoma pasiteisinimų, kodėl nesiimti nuosavos veiklos. Viena pagrindinių priežasčių – įgūdžių, kompetencijos trūkumas. Tačiau kai noras tampa didesnis už baimę, visada atsiranda ir sprendimas šį trūkumą eliminuoti. Aistė Meškienė, „Aesti Design“ įkūrėja, šiuo metu sėkmingai teikianti grafikos dizaino paslaugas, savo veiklos pradžioje taip pat stigo tam tikrų žinių, tačiau tai nesutrukdė žengti pirmyn. Kalbiname Aistę ir dalinamės jos istorija, kuri tikimės įkvėps ir kitus pasinerti į nuosavą verslą.

Kas įkvėpė pradėti savo verslą?

Idėja turėti nuosavą verslą sukosi visada, bet rimčiau apie tai pradėjau galvoti gimus dukrytei, kadangi norėjosi planuoti laiką pačiai ir daugiau dėmesio skirti šeimai. Dirbant samdomą darbą daryti to beveik neįmanoma, kadangi dirbi pagal kitų nustatytas taisykles ir yra žymiai sunkiau susiplanuoti savo laiką.

Su kokiomis kliūtimis susidūrėte verslo pradžioje?

Mano verslo sritis – grafinio dizaino paslaugų teikimas. Tačiau prieš pradėdama veiklą neturėjau pakankamai įgūdžių dirbti su specialiomis programomis, tad teko ieškoti mokytojo arba mokymų, kurie atitiktų mano poreikius bei suteiktų didžiausią naudą. Nors tinkamų mokymų teko ieškoti apie pusę metų, tačiau pasirinktas tiekėjas pateisino lūkesčius ir padėjo įgyti didesnę vertę rinkoje.

Kitas iššūkis, su kuriuos susidūriau – klientų pritraukimas. Šioje srityje konkurencija yra didelė, o turint mažai patirties klientus pritraukti yra gana sunku. Tad pirmieji mano darbai buvo atliekami barteriniais mainais, ilgą laiką neturėjau jokių pajamų.

Kada įvyko lūžis Jūsų versle?

Bendradarbystės centras „Spiečius“ buvo mano pats didžiausias atradimas, kurio dėka ir įvyko dideli pokyčiai. Visų pirma, tai puiki vieta vystyti verslui, kadangi vienerius metus gauname nemokamą darbo vietą, kur galima naudotis kompiuteriais, kita ofiso įranga. Taip pat čia nuolatos vyksta įvairūs mokymai, kurie padeda tobulinti įvairias kompetencijas.

Vienas efektyviausių veiklų, kurią vykdo „Spiečius“ – tai mentorystės sesijos. Gavau galimybę mokytis iš nuostabios mentorės, patyrusios verslininkės Verutės Vitkevičienės. Ji pusę metų man padėjo tobulinti savo teikiamas paslaugas, sudaryti ateities planus, mokė, kaip ieškoti klientų. Per tą laiką išauginau savo pajamas net 300%, susikūriau savo svetainę bei susiradau pastovių klientų ratą. Nors šiuo metu viskas einasi puikiai, tačiau ir toliau dalyvauju įvairiuose mokymuose ir stengiuosi gilinti žinias.

Kokių patarimų turėtumėte kitiems pradedantiesiems?

Pradedant savo, kad ir nedidelį verslą, pirmiausia rekomenduoju susirasti žmones, iš kurių galima mokytis. Visada pravartu semtis žinių iš tų, kurie turi daug daugiau patirties ir gali patarti, išmokyti ir papasakoti, kaip išvengti vienokių ar kitokių klaidų. Taip pat svarbu tobulėti ne tik toje sferoje, kurioje dirbi, bet ir kitose, plėsti savo akiratį. Labai svarbu nuolat užmegzti naujus ryšius ir juos išlaikyti, kadangi tai vėliau padeda atrasti ir klientų.

Nuotraukos @MinėMi

Toliau skaitykite

Noras būti matomam internete paskatino įkurti nuosavą skaitmeninės rinkodaros agentūrą
Noras būti matomam internete paskatino įkurti nuosavą skaitmeninės rinkodaros agentūrą
2019-03-13

Egzistuoja posakis: „jei tavęs nėra internete, tavęs nėra visai“. Tai labai gerai atspindi šiuolaikinę verslo situaciją, kai buvimas internete yra būtinybė kiekvienam verslui. Tačiau svarbu ir tai, kad verslo internetinį puslapį ar socialinę paskyrą rastų tikslinis klientas, prekės ar paslaugos būtų tinkamai pristatytos internete ir sugeneruotų pajamas. Asmeninis noras gilinti į šias sritis paskatino Tomą Morkūną, skaitmeninės rinkodaros agentūros „Reklamos ateitis“ vadovą, įkurti savo verslą ir padėti kitiems verslams būti matomiems internete.

Nerti į saldų nuosavą verslą su „Versli Lietuva“ pagalba buvo drąsiau
Nerti į saldų nuosavą verslą su „Versli Lietuva“ pagalba buvo drąsiau
2019-01-15

2019-uosius trys vilniečiai pasitiko ne su naujamečiu pažadu, o iš karto su pirmuoju nuosavu verslu: valgomų puokščių gamybos ir platinimo paslauga „Laiminga braškė“ (UAB “Vaisiai ir šokoladas”). Su „Versli Lietuva“ Verslo konsultantų tinklo pagalba maitinimo sektoriaus iššūkius įveikusi Lina Šiškienė su dviem verslo partneriais sostinėje, o vėliau ir kituose  Lietuvos miestuose ketina parodyti, kad šventes švęsti galima skaniau, gražiau ir sveikiau.