Įjungti poveikį: hobį keliauti mama pavertė socialiniu verslu

2021-04-28
Įjungti poveikį: hobį keliauti mama pavertė socialiniu verslu

Vilma Vainorė savo pomėgį keliauti pavertė socialiniu verslu: subūrė trokštančių keliauti šeimų bendruomenę ir įkūrė organizaciją „Keliaujančios mamos” – virtualų turizmo ir savitarpio pagalbos centrą. Projektas, propaguodamas aktyvų gyvenimo būdą, siekia padėti mamoms rasti balansą tarp rūpinimosi vaikais ir savimi. Prieš metus „Keliaujančios mamos“ prisijungė prie socialiniams verslams skirto „Įjunk poveikį“ projekto ir gautos paramos dėka patobulino savo veiklos procesus.

„Keliaujančių mamų“ internetinėje svetainėje talpinama aktuali informacija ir patarimai šeimoms, norinčioms keliauti tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Kaip projekto įkūrėja ir plėtros vadovė Vilma Vainorė teigia, čia galima rasti atsakymus į visus klausimus apie keliones ir pramogas su vaikais. Vilma pasakoja, jog šis projektas kilo iš jos pačios asmeninio poreikio – gimus pirmagimei, kelionių entuziastė ieškojo būdų, kaip patogiai keliauti drauge su dukrele.

„Nors esu gana patyrusi keliautoja, tačiau gimus jaunėlei į viską teko pažvelgti kitomis akimis ir mokytis keliauti iš naujo. Staiga supratau, kad nežinau daugelio dalykų, į kuriuos paprastai nekreipiame dėmesio iki kol neatsiranda vaikai: kiek ilgai su kūdikiu galima važiuoti automobiliu, ką rinktis kelionei dviračiu, ką galima pasiimti į lėktuvą kūdikiui, kuo vaiką užimti, ką būtina turėti vykstant į kalnus, o ką – į tropikus. Teko ieškoti informacijos, gilintis ir domėtis. Taip gimė „Keliaujančios mamos“ projektas, kurio vienas pagrindinių siekių – padėti rasti visą aktualią ir naudingą informaciją apie keliones su vaikais vienoje vietoje“, – pasakoja Vilma.

„Keliaujančių mamų“ įkūrėja pažymi, jog šio projekto pagrindas yra bendruomenė, nuo kurios būrimo ir prasidėjo verslo kūrimas.

„Pirmus projekto metus daug keliavau kartu su kitomis mamomis – dalinausi patirtimi ir su kitų narių pagalba auginau bendruomenę. Itin sparčiai besiplečiant keliaujančių šeimų ratui, norėjosi www.keliaujanciosmamos.lt turinio kokybės kartelę kelti dar aukščiau, bet tam nebeužteko paroje laiko. Taip kilo mintis su kitomis aktyviomis keliaujančiomis mamomis – Jolita Kricke ir Agne Chšanauskaite – įsteigti viešąją įstaigą ir toliau kartu plėtoti projektą siekiant, kad kelionės su vaikais taptų ne kančios, o gerų įspūdžių, šiltų šeimos prisiminimų ir edukacijos simboliu“, – pasakoja Vilma.

Šiandien „Keliaujančios mamos” socialiniuose tinkluose jungia daugiau nei 85 000 narių bendruomenę, turi virš 100 partnerių ir bendradarbiauja su praktiškai visais Lietuvos turizmo informacijos centrais. „Keliaujančios mamos“ ne tik supažindina šeimas su lankytinomis Lietuvos ir pasaulio vietomis, bet taip pat rengia šeimų išvykas, sudaro kelionių maršrutus ir siekia, kad požiūris į išvykas su mažaisiais keliautojais nebebūtų toks skeptiškas.

Sprendžia šeimų problemas

Vilma pažymi, jog gimus vaikui mamos susiduria su naujai atsirandančiomis baimėmis – nepasitikėjimu savo jėgomis, nežinomybe dėl naujojo šeimos nario. Šios problemos ypač aktualios vienišoms mamoms, todėl „Keliaujančios mamos“ vykdo socialinę mentorystės programą ir padeda vienišoms daugiavaikėms mamoms jaustis bendruomenės dalimi, skatina jas aktyviai leisti laiką su vaikais neužmirštant savo kokybiško poilsio ir savirealizacijos.

„Mūsų teikiama „paslauga“ – tai geresnė emocinė ir psichologinė mamų būsena. Tą galima pasiekti per mūsų propaguojamą aktyvų gyvenimo būdą ir bendruomeniškumą. Stengiamės suteikti galimybes kuo daugiau mamų prisijungti prie keliautojų bendruomenės ir taip padėti joms išlaikyti laiko balansą tarp rūpinimosi vaikais ir savimi – sudaryti galimybes joms kokybiškai pailsėti. Drąsiname mamas neužsidaryti namuose“, – pasakoja Vilma.

„Keliaujančių mamų“ mentorystės programa buria mamas-mentores, kurios galėtų skirti savo laiko bendravimui su vienišomis mamomis, padėti prižiūrėti vaikus, paremti daiktais ar prisidėti organizuojant specialistų konsultacijas.

Parama padės įjungti didesnį poveikį

Vilma pasakoja, jog siekiant išplėsti „Keliaujančios mamos“ veiklas ir apimtis, nusprendė dalyvauti socialiniams verslams skirtame projekte „Įjunk poveikį“, kurį įgyvendina „Versli Lietuva“ drauge su „NVO aviliu“, „Geri norai“ bei Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutu.

„2020 metais užsiregistravome dalyvauti „Įjunk poveikį“ projekte ir buvome pakviesti pasinaudoti projekto parama bei dalyvauti socialinio verslo akseleratoriuje. Tada rimtai kibome į mokslus: gilinomės į socialinio verslo pasaulį, išsikėlėme tikslus, nusimatėme jiems įgyvendinti reikalingas priemones. Stengiamės planą vykdyti, kad galėtume dar efektyviau edukuoti ir palaikyti keliaujančias šeimas bei padėti daugiavaikėms vienišoms mamoms. Džiaugiamės, jog turime labai patyrusią komandos mentorę Simoną Šimulytę iš „ChangeMakersOn“, su kuria nuolatos konsultuojamės socialinio verslo vystymo klausimais“, – pasakoja Vilma.

Socialiniai verslai, dalyvaujantys „Įjunk poveikį” projekto veiklose, turi galimybę ne tik ugdyti verslumo įgūdžius, mokytis spręsti socialines problemas, matuoti savo kuriamą socialinį poveikį, bet ir pretenduoja gauti iki 15 tūkst. eurų finansinį krepšelį, kurį gali panaudoti reikiamai įrangai įsigyti ar išnaudoti ekspertinei pagalbai.

„Projekte gautą paramą nusprendėme investuoti į specialią programinę įrangą, kurią įdiegus, „Keliaujančių mamų“ internetinė platforma būtų patogesnė ir saugesnė bei būtų galima integruoti ir valdyti procesus, susijusius su paramos programa vienišoms daugiavaikėms mamoms. Kitą paramos dalį skyrėme ekspertų konsultacijoms.  Nuostabių rezultatų davė SEO konsultacijos, kurių dėka naujai startavusios www.keliaujanciosmamos.lt  internetinės svetainės lankomumas šovė į aukštumas – naujame puslapyje jau lankosi daugiau nei 10 000 skaitytojų ir jų skaičius auga!“ – džiaugiasi „Keliaujančios mamos“ įkūrėja.

Vilma pasakoja, jog dalyvavimas „Įjunk poveikį“ projekte padėjo struktūrizuoti projekto veiklą bei leido užmegzti naudingas pažintis.

„Projektas įpareigojo visą komandą judėti nusimatytų tikslų link, suteikė papildomos motyvacijos, padėjo susitelkti. Naudinga pasitarti su nepriklausomais ekspertais, kurie gali objektyviai ir kritiškai įvertinti mūsų veiklą ir pasiekimus – visa tai suteikia naujų postūmių. Naujos pažintys taip pat neįkainojamos – sutikome ekspertų, mentorių, socialinių verslininkų, tarp kurių radome ir galimų naujų partnerių”, – dalyvavimo projekte patirtimi pasidalino Vilma.

„Įjunk poveikį“ projekto rėmuose vykstantis socialinio verslo sprintas ir šią vasarą kvies socialinius verslus bei visus, turinčius socialinio verslo idėjų, dalyvauti ir „įjungti“ savo poveikį. Renginys padės pokyčių kūrėjams išvystyti tvarius ir komerciškai gyvybingus socialinius verslus. Projekto dalyviai, Panevėžio arba Klaipėdos apskrityse įkūrę socialinius verslus, turės progą pasinaudoti iki 15 tūkst. eurų vertės finansiniu krepšeliu, skirtu idėjų plėtrai.

Informacija apie projekto veiklas ir artimiausius renginius viešinama: https://www.facebook.com/socialinisverslas 

„Įjunk poveikį“ projektą, kuris vykdomas 2020-2021 m. laikotarpiu, įgyvendina „Versli Lietuva“ kartu su partneriais – „NVO Avilys“, „Geri norai“ bei Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutu. Projekto veiklos finansuojamos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšomis (Socialinio verslo iniciatyvų skatinimas Panevėžio apskrityje (Projekto Nr. 08.5.1-ESFA-K-853-01-0011); Socialinio verslo iniciatyvų skatinimas Klaipėdos apskrityje (Projekto Nr. 08.5.1-ESFA-K-853-01-0010)).

 

 

Toliau skaitykite

Karantino metu atgaivino verslą ir pradėjo vystyti naują projektą
Karantino metu atgaivino verslą ir pradėjo vystyti naują projektą
2021-05-30

Karantinas daugumai verslininkų sukėlė iššūkių ir ne vienam teko perdėlioti savo verslo planus. Taip nutiko ir Alytaus bendradarbystės centro „Spiečius“ narei, verslininkei Živilei Stumbrienei. Kelerius metus vystytą „Padūde design“ verslą teko pristabdyti, tačiau neilgam – Živilė savo veiklą atgaivino verslo mentorystės programos metu. Negana to, Živilei kilo ir naujo projekto idėja – reaguodama į rinkos poreikius, pradėjo kurti maisto tinklaraštį „Valgė spalvė“.

Spietiečiai Toma ir Robertas: verslas – ne tik kūryba, bet ir laisvė
Spietiečiai Toma ir Robertas: verslas – ne tik kūryba, bet ir laisvė
2021-05-24

Klaipėdos „Spiečiaus“ nariai Toma ir Robertas Liutikai įkūrė įmonę „Pilna galva“ ir šiuo metu vysto prekės ženklą „Kūnas Mags & Books“. Spietiečių galvos išties pilnos idėjų – leido žurnalą, kuris išaugo į knygyną, rašo tinklaraštį, kuria tinklalaides, teikia dizaino bei komunikacijos paslaugas ir tuo nė neketina apsiriboti. Nepaisant didelio veiklų kiekio, Toma ir Robertas neabejoja: verslas – ne tik kūryba, bet ir laisvė.