Kaip karantinas išgelbėjo restoraną nuo bankroto

2020-06-12
Kaip karantinas išgelbėjo restoraną nuo bankroto

Koronaviruso pandemija visame pasaulyje ypač skaudžiai smogė restoranų ir kavinių verslui, tačiau yra ir tokių, kuriuos karantinas išgelbėjo nuo bankroto. Vilniuje veikiantis restoranas „2buo“ per karantiną ne tik susitvarkė įmonės finansus ir atidavė skolas, bet jau ir planuoja verslo plėtrą.

Dubuo (angliškai „bowl“) yra visame pasaulyje populiarius patiekalas, kurio ingredientai – ryžiai, daržovės, mėsa ar žuvis. Tiesa, restoranas „2buo“ išsiskiria tuo, kad vietoj ryžių į dubenėlius deda kruopas. Taip pat visi dubenėliai yra rankų darbo, pagaminti Balyje iš perdirbto  kokoso kiauto. Tai ir yra restorano išskirtinumas iš konkurentų, ko iki šiol nė vienas kitas tokio potyrio klientams nesiūlo.

Restoranas atidarytas pernai rudenį Vilniuje, tačiau verslas klostėsi nelengvai. Nors restorano „2buo“ įkūrėjai – Edgaras Averbuchas ir Dovilė Piliponytė nėra naujokai restoranų versle, tačiau kurdami restoraną „2buo“ kūrė visiškai naują koncepciją, daug ką darė pirmą kartą ir ieškojo išskirtinumo rinkoje. Ypač svarbus elementas šio verslo sėkmei tapo vizualinis identitetas, kurį sukūrė partneris Vykintas Suslavičius.

„Maistas jau senai nėra tik maistas tam, kad galėtum išgyventi, todėl atsidaryti kavinę ir užsiimti maitinimo verslu jau neužtenka, kad toks verslas būtų sėkmingas. Reikia įdėti kur kas daugiau darbo, atrasti savo išskirtinumą rinkoje, todėl daug laiko skyrėme užsienio pavyzdžių ir konkurentų analizei, galvojome apie klientus, kokią papildomą vertę jiems galime pasiūlyti, kas jiems patiktų, kad patys norėtų fotografuoti maistą, dėti nuotraukas į internetą ir natūraliai augtų mūsų žinomumas. Su tokia vizija ir startavome“, – pasakoja E. Averbuchas.

Nors restorano startui buvo tinkamai pasiruošta, bet vos pradėjus veikti paaiškėjo, kad restorano vietos nepopuliarumas tuo metu tapo lemtingu nesėkmės faktoriumi – per mažas klientų srautas negarantavo stabilių ir augančių pajamų. Todėl atėjus karantinui šiam verslui iškilo reali bankroto grėsmė.

„Mes iki karantino jau buvome įsiskolinę, svarstėme, ką daryti, nes apyvartos buvo tokios, kad per pusę metų susidarė tūkstantinės skolos. Kai atėjo karantinas, iš tiesų norėjome uždaryti restoraną, tačiau tuomet maistas tapo prioritetine preke ir mes pamatėme veiklos nišą. Karantinas mums padėjo būti žinomiems, pastebėtiems ir padėjo stabilizuoti įmonės finansus“, – teigia E. Averbuchas.

Kovodami už restorano išlikimą jo kūrėjai per karantiną ėmėsi vykdyti aktyvią socialinių tinklų kampaniją ir tam pasitelkė nuomonių formuotojus. Ši strategija buvo tokia sėkminga, kad  maisto užsakymų padaugėjo keturis kartus.

„Radome tinkamą būdą išreklamuoti dubenį ir parodyti, koks tai geras maistas. Mums nereikėjo ilgai laukti, nes žmonės buvo labiau linkę padėti ir palaikyti mažus, išskirtinius verslus“, – teigia D. Piliponytė, kuri taip pat yra MO muziejaus restorano šefė.

Restorano įkūrėjai įsitikinę, kad jų verslo sėkmė šiuo metu yra per karantiną stipriai padidintas prekės ženklo „2buo“ žinomumas, maisto kokybė, jo pateikimo filosofija bei komandos patirtis.

Restoranas gaminamą maistą platina per populiarias maisto išvežiojimo platformas, taip pat per savo internetinį puslapį. Sėkmingai sunkumus įveikę verslininkai jau planuoja atidaryti dar du restoranus Vilniuje bei žada naują restoraną Kaune.

„2buo“ yra viena iš tūkstančio verslo įmonių, prisijungusių prie „Verslios Lietuvos“ inicijuotos pagalbos verslui iniciatyvos „Internete karantino nėra“. Ši iniciatyva padeda verslui skaitmenizuoti savo verslą, jį perkelti į internetą, tapti labiau žinomiems, pradėti e. komerciją ir neprarasti pajamų karantino laikotarpiu bei toliau augti ir plėstis jam pasibaigus.

Iniciatyvos duomenų bazėje jau virš 1 100 Lietuvoje veikiančių e. parduotuvių, kurioms teikiama „Verslios Lietuvos“ ir partnerių pagalba. Prie iniciatyvos prisijungė virš 110 verslo mentorių, kurie neatlygintai konsultuoja mažiau patyrusius e. komercijos klausimais. Iniciatyva vienija apie 25 verslo partneriai, kurie suteikia išskirtines nuolaidas ar nemokamas paslaugas, susijusias su verslo skaitmenizavimu. Finansinis partneris bankas „Luminor“ suteikė „Versliai Lietuvai“ paramą iniciatyvos tęstinumui ir inicijavo socialinio verslo skaitmenizavimo mentorystės programą.

Toliau skaitykite

Per karantiną pakeista reklamos strategija lėmė pardavimų šuolį
Per karantiną pakeista reklamos strategija lėmė pardavimų šuolį
2020-06-23

Elektroninės komercijos specialistai atskleidžia, jog tikslinga ir nedidelio biudžeto reklama socialiniuose tinkluose gali tapti pagrindiniu pirkėjų srauto šaltiniu į verslo internetinę parduotuvę. Tinkamas visiems prieinamų įrankių panaudojimas ir internetinės svetainės paruošimas nulemia ne tik lankytojų skaičių, bet ir pardavimus. Tokia efektyvios reklamos sėkmės istorija džiaugiasi ir vienas iš „Internete karantino nėra“ iniciatyvos dalyvių.

Kebli situacija tapo postūmiu pradėti e. prekybą šaldytais maisto produktais
Kebli situacija tapo postūmiu pradėti e. prekybą šaldytais maisto produktais
2020-05-29

Vienus verslus koronaviruso pandemija privertė sustabdyti veiklą, kitiems, atvirkščiai, tapo postūmiu ją pradėti. Per karantiną išaugus maisto pardavimams, bendrovė „Foodnet“ greitai sugalvojo pradėti elektroninę prekybą šaldytais ir atvėsintais maisto produktais. Bendrovės veikla taip sėkmingai įsibėgėjo, kad jau per pirmąjį veiklos mėnesį „Foodnet“ turėjo tokią prekybos apyvartą, kokią planavo pasiekti tik po pusmečio.