Karantino iššūkius pavertė sėkme: naujas produktas atvėrė tarptautines galimybes

2020-07-29
Karantino iššūkius pavertė sėkme: naujas produktas atvėrė tarptautines galimybes

Karantino metu sustabdžius prekybą parduotuvėse, sporto ir laisvalaikio drabužių gamintojui AB „Audimas“ teko prisitaikyti. Bendrovės gamybos padaliniai galimybės dirbti iš namų neturėjo, o esami užsakymai dėl ekstremalios situacijos niekur nedingo. Tačiau išradingai persiorientavusi komanda ne tik vykdė visus įsipareigojimus, bet ir sukūrė apsaugines priemones darbuotojams bei pradėjo gaminti visiškai naujus produktus, kurie buvo sertifikuoti pagal europinius EN  standartus ir atvėrė eksporto galimybes.

„Darbas karantino metu visiems buvo nemenkas iššūkis: dalis darbuotojų dirbo iš namų, kita dalis – biure, dėl uždarytų parduotuvių mažmeninės prekybos darbuotojai buvo prastovoje, visą karantiną nesustodamas dirbo gamybos padalinių personalas. Turėjome įsipareigojimų užsienio partneriams, kuriuos privalėjome įvykdyti, taip pat išaugo pardavimai internetu, tad reikėjo nesustoti ir dirbti. Svarbiausia užduotimi tapo mūsų pačių darbuotojų apsauga“, – sako „Audimas“ produkto pardavimo vadybininkė Inga Pigagė.

Šis siekis įmonę pastūmėjo žengti į tuo metu taip trūkstamų asmens apsaugos priemonių (AAP) gamybą. Komandos sukurtoms tvarioms daugkartinio naudojimo apsauginėms kaukėms sulaukus itin pozityvaus atsako iš darbuotojų, buvo nuspręsta jas pasiūlyti ir pirkėjams.

„Prasidėjus pandemijai, Lietuvoje buvo jaučiamas apsaugos priemonių trūkumas, ir mes, turėdami didelę patirtį funkcionalių tekstilės produktų gamyboje, negalėjome likti nuošalyje. Pirma pagaminome apsaugines kaukes savo darbuotojams, tačiau, pamatę, kad jų vis dar trūksta visoje šalyje, netrukus pradėjome jomis prekiauti ir savo elektroninėje parduotuvėje“, – teigia bendrovės atstovė.

Karantino metu įmonė mobilizavo produktų vystymo, kokybės, tiekimo ir pardavimų komandas ir per rekordinį laiką sukūrė bei gamybai paruošė visiškai naują produktų liniją: apsaugines prijuostes, chalatus ir kombinezonus, antbačius bei veido skydelius.

Procesą lydėjo iššūkiai

„Audimas“ užtikrino, kad apsaugos priemonės atitiktų visus Europos Parlamento ir Tarybos reglamento 2016/425   reikalavimus. Tačiau iššūkiai tęsėsi, I. Pigagė atskleidžia, jog karantino metu tinkamos ir akredituotos laboratorijos, galinčios sertifikuoti jų produktus, buvo perpildytos užsakymais. Prireikė intensyvios komunikacijos ir daugybės greitų sprendimų vien tam, kad laboratorija imtųsi testuoti apsaugines priemones.

Norėdama sutrumpinti produkto sertifikavimo laikotarpį akredituotose Lietuvos ir užsienio laboratorijose, įmonė vykdė ne tik apsaugos priemonių reikalavimų, bet ir rinkoje esančių žaliavų analizę, atsirinko jau turinčias reikiamus sertifikatus medžiagas.

Visa tai lėmė, kad bendrovės pagaminti apsauginiai chalatai ir kombinezonai buvo sertifikuoti per rekordiškai trumpą laiką – gautas patvirtinimas, jog produktai atitinka tarptautinius asmens apsaugos priemonėms keliamus standartus.

„Mūsų gauti tarptautiniai sertifikatai yra itin svarbus įvertinimas. Jie garantuoja, jog vartotojo įsigytas produktas yra patikrintas kompetentingų specialistų ir užtikrina nurodytą apsaugos lygį. Jis patvirtina, kad gaminys atitinka ergonominius, sandūrų, medžiagų atsparumo ir kitus reikalavimus“, – sako I. Pigagė.

Ji taip pat pastebi, kad šiuo metu rinkoje gausu produktų, kurie yra vadinami apsauginiais, tačiau tiekėjai negali įrodyti gaminamų priemonių apsaugos tikrumo, o sertifikatas bent tokį įrodymą suteikia.

Sėkmę užtikrino įmonės kultūra ir ekspertų pagalba

Nuo pat karantino pradžios „Audimas“ palaikė glaudų ryšį su VšĮ „Versli Lietuva“, kuri įtemptu metu padėjo organizuoti apsaugos priemonių reikiamoms įstaigoms gavimą iš vietinių tiekėjų. Šio bendradarbiavimo dėka buvo sukurti produktai, sertifikuoti pagal europinius EN standartus.

„Sėkmę lėmė mūsų įmonės greita reakcija į rinkos poreikius, stiprios kompetencijos tekstilės produktų vystymo, gamybos ir pardavimų srityje, komandinis darbas bei gebėjimas bendradarbiauti su išoriniais ekspertais. Iš VšĮ „Versli Lietuva“ gavome visą reikalingą informaciją – kokių apsaugos priemonių tuo metu labiausiai trūksta, kokie reikalavimai keliami produktams – vyko ypatingai efektyvus koordinavimas, kai pagamintus pavyzdžius vertindavo Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) priskirti ekspertai. Todėl per trumpą laiką pavyko išvystyti ir pradėti gaminti visiškai naujus, visiems taip reikalingus produktus.“, – sako bendrovės atstovė.

Per balandžio–gegužės mėnesius įmonė Lietuvos medicinos įstaigoms pagamino ir patiekė daugiau nei 1,27 mln. vienetų asmens apsaugos priemonių.

Šviesios ateities perspektyvos

I. Pigagė taip pat atskleidžia, jog jų įmonės darbas su asmeninės apsaugos priemonėmis po karantino nesibaigė. Sukūrus naujus produktus, kuriems buvo suteikti tarptautiniai sertifikatai, atsivėrė galimybės jų tiekimui ne tik šalies viduje, bet ir užsienyje.

„Sertifikatai mums atveria kelius į visą pasaulį – tokias priemones galime tiekti į šalis, kurios priima europietiškus standartus atitinkančius asmens apsaugos produktus. Šiuo metu tęsiame gaminių vystymą – tobuliname konstrukcijas, tiriame medžiagų rinkas, siekdami išgauti kuo konkurencingesnes kainas, nes tai yra vienkartinės apsaugos priemonės. Stengiamės jas padaryti kuo labiau prieinamas tiek valstybės viduje, tiek už jos ribų“, – teigia I. Pigagė.

Bendrovė ketina toliau tobulinti ne tik chalatus ir kombinezonus, bet ir kitas asmens apsaugos priemones, siekiant dar aukštesnės kategorijos tarptautinių kokybės sertifikatų, kad Europoje gaminamomis kokybiškomis priemonėmis galėtų aprūpinti ir kitas senojo žemyno valstybes.

Informacija apie „Verslią Lietuvą“

VšĮ „Versli Lietuva“ – Ekonomikos ir inovacijų ministerijos įsteigta verslumo ir eksporto plėtros agentūra, atsakinga už verslumo, tvarios ir modernios verslo plėtros, startuolių ekosistemos ir eksporto skatinimą.

Toliau skaitykite

Meilė aktyviam laisvalaikiui įkvėpė vystyti verslo idėją
Meilė aktyviam laisvalaikiui įkvėpė vystyti verslo idėją
2020-07-17

„SimWay“ pilateso ir sąmoningo judesio centro įkūrėja bei trenerė Simona Skorupskienė daugiau kaip dešimt metų dirbo visuomenės sveikatos srityje ir įgijusi neįkainojamos patirties nusprendė, kad atėjo laikas pačiai įkurti savo verslą. Verslą, kuriame galėtų ne tik dirbti, bet ir įkvėpti kitus, kad kuo daugiau žmonių įsitrauktų bei pamiltų fizinį aktyvumą, sportuojant jaustųsi saugiai, komfortiškai. 

Per karantiną pakeista reklamos strategija lėmė pardavimų šuolį
Per karantiną pakeista reklamos strategija lėmė pardavimų šuolį
2020-06-23

Elektroninės komercijos specialistai atskleidžia, jog tikslinga ir nedidelio biudžeto reklama socialiniuose tinkluose gali tapti pagrindiniu pirkėjų srauto šaltiniu į verslo internetinę parduotuvę. Tinkamas visiems prieinamų įrankių panaudojimas ir internetinės svetainės paruošimas nulemia ne tik lankytojų skaičių, bet ir pardavimus. Tokia efektyvios reklamos sėkmės istorija džiaugiasi ir vienas iš „Internete karantino nėra“ iniciatyvos dalyvių.