Panevėžiečius britai surado per Eksportuotojų duomenų bazę

2017-12-26
Panevėžiečius britai surado per Eksportuotojų duomenų bazę

Panevėžio įmonė „Elitėja“, daugiau nei 20 metų sėkmingai dirbanti su išskirtiniais dizaino medžio gaminiais – parketu, durimis, palangėmis, baldais ir kita produkcija, džiaugiasi puikiais rezultatais Jungtinėje Karalystėje, o „Brexit“ procesų įtakos kol kas nejaučia. Priešingai, rudenį į juos kreipėsi įmonių grupė iš Jungtinės Karalystės, kuri ieškojo tiekėjo, galinčio gaminti produkciją dideliais kiekiais. Pirmąjį kontaktą su Panevėžio įmone britai užmezgė per „Verslios Lietuvos“ Eksportuotojų duomenų bazę.

„Elitėja“ pardavimų vadovas Justas Zopelis pasakoja, kad pirmosios užklausos iš būsimų verslo partnerių, veikiančių statybų industrijoje, sulaukė šių metų rugsėjį, o pirmosios produkcijos siuntos iš Lietuvos iškeliavo jau po dviejų mėnesių. Per šį laiką įmonės „Elitėja“ atstovai vedė aktyvias derybas, skrido į Jungtinę Karalystę pristatyti produkcijos, o po to sekė atsakomasis vizitas į Lietuvą, kurio metu partneriai iš Jungtinės Karalystės vertino gamybos procesus, produktų kokybę ir kt.

Kaip akcentavo p. J. Zopelis, pardavimų procese labai svarbu sugebėti tinkamai pristatyti savo išskirtinumus ir įrodyti, kad gali gaminti aukštus standartus atitinkantį produktą. „Mes jau ilgą laiką dirbame su Jungtinės Karalystės rinkos lyderiais medinių grindų sektoriuje. Ir šįsyk atitikome jų lūkesčius – dideliais kiekiais gaminti dviejų sluoksnių ąžuolo parketlentes“, – sako. J. Zopelis. Anot jo, britai, kaip ir kiti užsienio partneriai, vertina tiekėjų sąžiningumą, paslaugumą ir lankstumą.

Panevėžiečiai eksportuoja per 90 proc. savo produkcijos, o pardavimų geografija yra labai plati: Jungtinė Karalystė, Švedija, Norvegija, JAV, Japonija, Australija, Pietų Korėja, Pietų Amerikos regionas. Eksportas į Jungtinę Karalystę sudaro apie 30 proc. viso eksporto, todėl ši rinka įmonei yra labai svarbi. Iki šiol įmonė aktyviai seka „Brexit“ derybas, tačiau kol kas nejaučia didesnės įtakos pardavimų apimtims į Jungtinę Karalystę, be to, įmonė yra pakankamai plačiai diversifikavusi rinkas.

J. Zopelis pabrėžia, kad nėra tinkamiausio ar geriausio pardavimo kanalo į užsienio rinkas, bet svarbu kruopščiai paruošti namų darbus.

„Būtina ištirti galimas eksporto rinkas, dalyvauti tarptautinėse parodose, naudotis agentų paslaugomis ir internetinėmis duomenų bazėmis. Mums ypač padeda ir „Versli Lietuva“ savo kontaktais, konsultacijomis ir pagalba organizuojant nacionalinius stendus. Ieškoti potencialių partnerių gali tekti ir pusmetį, kol pradėsite eksportuoti“, – teigė p. Justas Zopelis.

„Verslios Lietuvos” Eksportuotojų duomenų bazė (EDB) – nemokamas įrankis, skirtas užsienio kompanijoms, kurios ieško patikimų partnerių Lietuvoje. EDB skelbiama informacija apie mūsų šalies gamintojus ir paslaugų tiekėjus iš įvairių verslo sektorių. Duomenų bazėje pateikiami detalūs Lietuvos įmonių aprašymai, kontaktinė informacija.

EDB naudojasi ir Lietuvos diplomatai (komercijos atašė, ambasadų darbuotojai), kuomet gauna užsieniečių užklausų apie galimas verslo partnerystes Lietuvoje.

Užsienio įmonėms taip pat suteikiama galimybė atsisiųsti juos dominančių įmonių aprašymus ar tiesiogiai susisiekti su potencialiais gaminių ar paslaugų tiekėjais, todėl EDB – patrauklus įrankis rasti visą reikiamą informaciją vienoje vietoje. Lietuvoje partnerių ieškantys verslininkai taip pat gali EDB  paskelbti viešus bendradarbiavimo pasiūlymus arba gauti konsultaciją iš „Verslios Lietuvos“ sektoriaus konsultanto. EDB registruotų Lietuvos verslų atstovai taip pat gali matyti savo įmonės lankomumo statistiką, patogiau registruotis į „Verslios Lietuvos“ renginius.

Šiuo metu EDB yra užsiregistravusių daugiau nei 1 800 Lietuvos eksportuotojų. Joje galima rasti tiek dideles įmones, pavyzdžiui, AB „Žemaitijos pienas“ ar UAB „Marijampolės pieno konservai“, tiek ir labai mažas įmones, tokias kaip Dano Gaižausko IĮ ar MB „Dailidesign“.

EDB yra užsiregistravusios beveik 200 medienos ir baldų sektoriaus įmonių, o tarp sparčiausiai naujai besiregistruojančių – aprangos ir tekstilės pramonės atstovai.

Per vieną dieną EDB vidutiniškai aplanko daugiau nei 300 unikalių lankytojų, o lankomumas nuolat auga.  Į aktyviausiai EDB besilankančių šalių dešimtuką patenka ir tikslinės Lietuvos eksporto rinkos – Izraelis, Jungtinė Karalystė, Kinija, taip pat kaimynai latviai, estai.

Toliau skaitykite

Užsienio klientas tiekėją Lietuvoje surado per ambasadą
Užsienio klientas tiekėją Lietuvoje surado per ambasadą
2019-03-19

Kai praėjusių metų rudens pradžioje britų įmonė ėmė ieškoti tiekėjų, gaminančių pašto dėžutes, visoje Europoje, lietuviai buvo aktyviausi siūlydami savo gamintojų paslaugas. Praėjo keturi mėnesiai ir pašto dėžučių partija jau iškeliavo į Jungtinę Karalystę.

Vienas „Oxipit“ įkūrėjų: „Norint parduoti inovaciją, reikia mokėti labai aiškiai pagrįsti savo produktų pridėtinę vertę“
Vienas „Oxipit“ įkūrėjų: „Norint parduoti inovaciją, reikia mokėti labai aiškiai pagrįsti savo produktų pridėtinę vertę“
2018-12-18

Didžiausio Baltijos šalyse gyvybės mokslų renginio „Life Sciences Baltics“ startuolių programos konkurso nugalėtojas „Oxipit“ gruodžio pradžioje savaitę viešėjo JAV, Ohajo valstijoje. Dirbtinio intelekto startuolis pristatė savo vystomus produktus potencialiems klientams: universitetams, ligoninėms, radiologams.