Prieš išvykstant į Tailandą pardavė verslą, bet atsivežė kitą

2020-12-21
Prieš išvykstant į Tailandą pardavė verslą, bet atsivežė kitą

Alytaus „Spiečiaus“ – „Verslios Lietuvos“ bendradarbystės centro, skirto smulkaus ir vidutinio verslo atstovams – narį Tomą Kupetį sunku įsprausti į rėmus ir pristatyti pora žodžių. Verslininkas šiuo metu vysto kelis projektus ir save apibūdina elektroninės komercijos specialistu-konsultantu, nardymo instruktoriumi ir kelionių Tailande planuotoju. Negana to, užsimena, jog ir toliau ieško naujų veiklų ir projektų.

Nuo medinių žaislų prekybos iki el. parduotuvių kūrimo

Verslas Tomo gyvenime atsirado natūraliai, sukaupus reikiamą žinių bagažą. Prieš pradėdamas vystyti asmeninius projektus, Tomas ne vienerius metus dirbo samdomą darbą pardavimų ir rinkodaros srityse. Neretai savo žiniomis padėdavo draugams ir pažįstamiems, kol galiausiai nusprendė papildomas veiklas paversti pagrindinėmis.

Dabar verslininkas vysto tris projektus – kuria elektronines parduotuves, konsultuoja „Google Ads“ ir prekybos „Etsy“ platformoje klausimais bei planuoja turistines keliones į Tailandą.

Nors Tomą šiuo metu labiausiai domina technologijų sritis, tačiau pirmasis verslas buvo kitoks – prekyba mediniais lietuviškais žaislais. Idėja pradėti vystyti „Medinis arkliukas“ prekės ženklą kilo natūraliai – gimus vaikams. Tomas pasakoja, jog pirmąjį savo verslą sėkmingai pardavė dar prieš persikeliant gyventi į Tailandą ir ten ėmėsi naujų veiklų.

„Kelionėje gimė elektroninės komercijos konsultavimo verslas. Persikėlus į Tailandą reikėjo susikurti darbo vietą, kuriai įtakos neturėtų mano gyvenamoji vieta. Vėliau Tailande baigiau nardymo instruktoriaus kursus ir kurį laiką mokiau kitus nardyti. O keliaujant po Tailandą natūraliai gimė ir dar viena veikla – www.tailandieciai.lt projektas“ – pasakoja verslininkas.

Lietuvoje netrukdo net karantinas

Išvykti į užsienį Tomą paskatino nuotykių troškimas. Kartu su šeima Azijoje praleido daugiau nei 5 metus, bet visuomet ketino grįžti į Lietuvą.

„Džiaugiamės grįžę. Nebuvo nei vienos akimirkos, kad gailėtumėmės dėl to, kad grįžome. Tiesa, kai išvykome, planas nebuvo išvažiuoti visam laikui – tik keletui metų. Grįžti nusprendėme dėl vaikų“ – pasakoja verslininkas.

Nors prasidėjus karantinui „Tailandiečių“ projektas sustojo, o turistinės kelionės į Tailandą nebevyskta, Tomas lieka pozityvus. Verslininkas pasakoja, kad karantinas išėjo į naudą e. parduotuvių kūrimo ir konsultacinei veiklai.

„Šiuo metu verslai kaip tik persikelia į internetinę erdvę, todėl užsakymų netrūksta. Tikiu, ir anksčiau daug verslininkų svarstė žengti į elektroninę erdvę ir taip sukurti naujų pardavimų kanalų, bet dalis šiuos planus vis atidėdavo. Karantinas dažnam buvo geras paskatinimas“ – pasakoja Tomas.

Spiečius” – pažinčių ratui plėsti

„Verslios Lietuvos“ bendradarbystės centrai „Spiečius“ smulkiesiems verslininkams suteikia ne tik darbo vietą, konsultacijas ir mokymus. Prisijungę prie bendradarbystės centrų verslininkai papildo plačią „Spiečių“ bendruomenę – verslių iniciatyvių, skirtingų sričių profesionalų ratą. Būtent šis siekis – užmegzti naujas pažintis – Tomą paragino prisijungti prie Alytaus „Spiečiaus“.

„Prisijungti prie „Spiečiaus“ paskatino tai, kad Alytuje esu naujokas. Norėjau plėsti pažinčių ratą ir dirbti ne namuose. Kai dirbi sau, norisi daugiau bendravimo, būti tarp kitų, kuriančių verslus, žmonių, mokytis iš jų. Iš „Spiečiaus“ tą ir gavau –  puikią darbo aplinką. Čia draugiška ir motyvuojanti siekti rezultatų atmosfera“ – pasakoja verslininkas.

Paklaustas, ką patartų tiems, kurie svajoja pradėti savo verslą, Tomas ragina juos imtis iniciatyvos ir pradėti veikti: „Patarčiau ne tik norėti, bet ir daryti. Svarbu nebijoti klysti ir prašyti pagalbos. Aš manau, jog geriau pabandyti ir gailėtis, jei gailėtis, kad nepabandei.“ – pasidalino patirtimi Tomas.

Spiečiaus” bendradarbystės centrai šiuo metu veikia septyniuose Lietuvos miestuose. Čia verslininkams suteikiamos nemokamos darbo vietos, teikiamos konsultacijos, vyksta praktinės mentorių sesijos, mokymai ir kitos iniciatyvos.

Toliau skaitykite

Eksportas praktiškai: pandemijos iššūkiai „Pušku Pušku“ tapo stimulu plėsti elektroninę prekybą
Eksportas praktiškai: pandemijos iššūkiai „Pušku Pušku“ tapo stimulu plėsti elektroninę prekybą
2021-01-19

Linksmas, lengvai įsimenamas ir keliantis minkštumo asociaciją. Tokius tris kriterijus kurdamas prekės ženklo „Pušku Pušku“ pavadinimą dar prieš daugiau nei dešimtmetį išsikėlė įmonės įkūrėjas, jos vadovas Remigijus Balčiūnas.

Eksportas praktiškai: lietuviška „Namuos“ produkcija sėkmingai skinasi kelią toliau nuo namų
Eksportas praktiškai: lietuviška „Namuos“ produkcija sėkmingai skinasi kelią toliau nuo namų
2021-01-05

Prieš ketverius metus nusprendusi imtis verslo „Namuos“ prekės ženklo įkūrėja Rasa Kolesnikovaitė nė nebūtų pasvajojusi, kad lietuviško dizaino namų interjero detalės didžiausio populiarumo sulauks už Lietuvos ribų. Tačiau šiandien įmonės prioritetas – eksportas, į jį orientuota 85 proc. verslo.