Siekiant vaikiškų drabužių verslo Everesto

2017-11-29
Siekiant vaikiškų drabužių verslo Everesto

Lietuviškų vaikiškų drabužių „Mummymoon“ ištakų reikia ieškoti Norvegijos fiordo pakrantėje, juokauja Vėjūnė Unikauskienė, šio prekių ženklo savininkės UAB „Trinity time“ direktorė. Mat prieš 7 metus Norvegijoje gyvenusi jos draugė scenografė ir kostiumų dailininkė Ieva iš nepasitenkinimo būti tik pirmojo kūdikio mama nusprendė siūti drabužėlius, nors siuvėjos amato iki tol nebuvo ragavusi.

Ievos idėja tuoj pat užsikrėtė ir kolegė, tuo metu kino prodiusere dirbusi, o tiksliau, pirmagimės besilaukianti Vėjūnė. Ji perėmė vadybą, nes pasirodė, kad Ieva originalius drabužėlius parduoda tokia kaina, kuri vargu ar atperka net medžiagas.

Jaunos mamos nusprendė kurti tik vaikiškus drabužius ir parduoti tik didmena. Jos drąsiai nėrė į vaikiškų drabužių siuvimo verslą, savo produkciją ėmė siūlyti Japonijos vaikiškų drabužių butikui, kuris tolimoje šalyje diktavo madas ir kokybę. Tačiau atsakymas į pirmąjį laišką jaunąsias verslininkes privertė išsižioti, kai japonai paprašė atsiųsti line sheets ir order forms.

„Į tokį prašymą galėjome atsakyti tik juoku, nes net supratimo neturėjome, kas tai ir ko prašoma“, – pirmuosius verslo mėnesius šypsodamasi prisimena Vėjūnė. Vis tik atsakymą, kaip pati Vėjūnė sako, matyt, labai mergaitišką, japonas gavo, į ką jis mandagiai atsakė, kad lauks, kol mes užaugsime. Po mėnesio moterys japonui jau ruošė pirmąją drabužių siuntą.

„Mes iš karto turėjome tikslą – siūti pasauliui, ne tik Lietuvai, norėjome lipti į Everestą, ne Šatrijos kalną. Ar teisingu keliu einame, nuolat aiškinomės ir konsultavomės su šios srities pasaulinio lygio profesionalais“, – pasakoja viena iš verslo sumanytojų. Ji ypač vertina konsultacijas, kurias teikė VšĮ „Global Lithuanian Leaders“ konsultantė, mados atstovė Mariška Ziurina, verslininkai Vladas Lašas ir „Verslo angelų“ fondo partneris Arvydas Strumskis, Daumantas Mikučionis ir daugelis kitų patyrusių bei autoritetingų verslo atstovų.

Londonas per prastas, kviečia Paryžius

Moterų užsispyrimas siekti verslo Everesto ir tikėjimas, kad kuria reikalingus drabužius, jau po poros mėnesių jas atvedė į Didžiojoje Britanijoje pagrindinę vaikiškų drabužių mados parodą „Bubble London“. Čia jų laukė maloni nuostaba, kai kitų panašių parodų organizatoriai priėję ėmė klausinėti: „Ką jūs čia veikiate?“. Paaiškėjo, kad lietuvaičių vaikiškų drabužių dizainas pasaulio specialistų vertintas taip aukštai, jog Londono paroda jiems buvo „per žemo lygio“. Pasiūlyta vykti į Paryžiaus parodą, kur susirenka vaikiškos mados pasaulio elitas. Beje, po Londono parodos prasidėjo pirmieji užsakymai.

„Ir visą laiką jautėme, kad potencialūs klientai mus stebi, aiškinasi, kiek mes galime, ar išlaikysime lygį, ar pasirodysime kitose parodose“, – prisimena Vėjūnė.

Tačiau dalyvauti parodoje – tai tūkstantinės investicijos. Bet, kaip sakoma, kas ieško ir beldžiasi, tam ir durys atsidaro. Moterys prisipažįsta, kad belstasi į daugybę durų, kurios neatsidarė, bet niekada nenuleista rankų. Ir pagaliau pataikyta teisingai – duris atvėrė VšĮ „Versli Lietuva“. 2015 m. su jų pagalba įsiveržta ir į pasaulinę vaikų ir motinos mados parodą Paryžiuje „Playtime Paris“. Tuo metu komanda praturtėjo Ingrida, kuri perėmė pardavimus ir finansus. Anot Vėjūnės, vienas lauke ne karys, komanda yra esmė, jos susitelkimas ir tikslingi siekiai padeda įkopti į everestus.

Pirmasis verslo Everestas

„Dalyvavimas „Playtime Paris“ – tai mūsų pirmasis Everestas. Jį pasiekėme su „Verslios Lietuvos“ pagalba, kuri mus vėliau dar ne kartą rėmė ir padėjo plėtoti verslą“, – tvirtina Vėjūnė.
Anot jos, mados versle tokiose parodose dalyvauti vieną kartą – neužtenka, nes nuolat turi įrodinėti savo gebėjimus ir statusą, rodytis tiems potencialiems klientams, kurie tave seka norėdami įsitikinti, kad nesi vienadienės sėkmės genijus, kad ryt pasiūlysi naujų idėjų, geresnių už vakarykštes. Daugelis pirkėjų atsiranda tik po metų ar kelerių nuo pirmos pažinties. „Mammymoon“ prekės ženklo drabužiai Paryžiaus parodoje su „Verslios Lietuvos“ parama eksponuoti jau 6 kartus.

„Per pirmuosius tris kartus mus daugiau tik stebėjo, o užsakovai pasipylė vėliau“, – patirtimi dalijasi Vėjūnė. Šiandien Lietuvoje ir Portugalijoje siuvami vaikiški nekasdieniai kitokie drabužiai „Mummymoon“ „užaugo“ ir pasaulyje įsitvirtino elitinėje demi couture kategorijoje.

Vedamos noro ir idėjos bei degančios tikėjimu tuo, ką kuria, moterys pasiekė, kad „Mummymoon“ vaikiškais drabužiais puošiami vaikai nuo Kanados iki Japonijos, o daugiausiai gerbėjų turi Jungtinėse Amerikos Valstijose ir arabų šalyse, tačiau stebina ir dideli Kinijos, kuri, atrodo, viską pasigamina, užsakymai.

„Tačiau versle negalime sustoti, jau brėžiame naujus everestus“, – prisipažįsta Vėjūnė, kuri dar nelinkusi atskleisti brandinamų tikslų.

Aivaro Kniežos, „Versli Lietuva“ Eksporto departamento direktoriaus, komentaras

Jau porą metų lietuviškų vaikiškų drabužių eksportas yra sparčiausiai auganti tekstilės sektoriaus eksporto dalis, vaikiškų drabužių kūrėjai ir gamintojai tampa pasaulinės rinkos žaidėjais. Vienas svarbiausių dalykų įmonėms, kurios nori įeiti į pasaulinę rinką su savo prekės ženklu, yra galimybė dalyvauti prestižinėse tarptautinėse parodose ne vieną kartą. Kelerius metus iš eilės pristatydamos savo produkciją įmonės ne tik įrodo, kad yra patikimos, kryptingai dirbančios partnerės, bet ir pasitikrina savo prekės ženklų galimybes tarptautiniame kontekste.

Lietuvių gaminti vaikiški drabužiai išskirtiniai tuo, kad gaminami iš natūralių medžiagų, kūrybiški, žaismingi elementai dera su funkcionalumu. Vaikiškų drabužių pirkėjai yra gana jautrūs prekių kainoms, palyginti su kitais drabužių segmentais. Kita vertus, pirkėjai yra ne tik mamos ir tėčiai, tai ir seneliai, giminaičiai, draugai, mažiems vaikams drabužius perkantys kaip dovanas ir dažnai sudarantys paklausą sąlyginai brangesniems apdarams.

Toliau skaitykite

Jordanų verslininkams lietuviška įmonė į akį krito iš karto
Jordanų verslininkams lietuviška įmonė į akį krito iš karto
2018-06-30

Logistikos bendrovė „Arijus“ vos per porą mėnesių nuo Jordanijos verslininkų vizito įvykdė pirmąjį užsakymą ir tikisi tolesnio ilgalaikio bendradarbiavimo.

Lazerių pasaulį užkariaujantys lietuviai kuria produktą, padėsiantį kovoti su vėžiu
Lazerių pasaulį užkariaujantys lietuviai kuria produktą, padėsiantį kovoti su vėžiu
2018-06-14

Jau šeštus metus skaičiuojantis mažų lazerių startuolis „Integrated Optics“ planuoja netrukus savo produktų spektrą padidinti trečdaliu, o rudenį žada pristatyti naują projektą, kurio tikslas – kurti lazerį, padėsiantį nustatyti, kaip vaistai veikia vėžio ląsteles. Apie šią naujieną startuolio vadovas Evaldas Pabrėža kalbės rugsėjo 26-27 d. Vilniuje vyksiančiame didžiausiame Baltijos šalyse gyvybės mokslų forume „Life Sciences Baltics“.